Vervangingsonderdelen ontsteking

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vervangingsonderdelen ontsteking

Berichtdoor 1967Peugeot404 » 28 maart 2023, 20:46

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen in het bezit van een mooie 1967'er 404 met een 1.6 benzine motor. Helaas bleek als snel dat hij wat problemen met de ontsteking heeft. Nu was ik toch al van plan de bougies, bougiedoppen/kabels, bobine en condensator te vervangen, dus laat ik dat dan ook eerst maar doen. Alleen ik lees hier veel over het vervangen van dit soort onderdelen, maar nooit wat nu de beste optie is. Heeft iemand voor mij een soort lijstje met welke bougies, bobine en condensator de beste vervanging zijn? Heb al nieuwe bougiekabels/doppen besteld (ZEF755). De rest ben ik nog niet helemaal uitgekomen. Voor de bobine was ik uiteindelijk op de Bosch 0 221 119 027 uitgekomen maar deze lijkt nergens op voorraad te zijn. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!


Met vriendelijke groet,

Thom
1967Peugeot404
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 maart 2023, 20:38

Re: Vervangingsonderdelen ontsteking

Berichtdoor Frank.04 » 29 maart 2023, 12:02

Ha Tom,

Hierbij mijn advies:

Bougies: NGK BP5ES of BP6ES. Absoluut geen Champion!

Bougiekabels: Set van Bosch met aangevulcaniseerde doppen (geen Beru).

Ontsteking: Laat hem ombouwen bij Sparcon (geen puntjes en geen condensator nodig, werkt op elke bobine) Geen 123, dat is kritisch spul-en duur!

Bobine: zie hierboven, koop gewoon een willekeurige nieuwe. (overigens zijn de blauwe Bosch het beste...)

Voor alle genoemde spullen kun je terecht in het magazijn van de 404-Vereniging, je moet echter wel lid zijn.

Dat laatste kan snel, en bovendien zijn ze zaterdag aanstaande open (dat is een april, maar geen grap!).

Succes!

Met groet van Frank
(met al meer dan veertig jaar een 404 Cabrio in bezit die altijd start)
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Vervangingsonderdelen ontsteking

Berichtdoor 1967Peugeot404 » 29 maart 2023, 22:56

Hallo Frank,

Bedankt voor je reactie en info, hier kan ik zeker wat mee! Ondertussen de Bosch BP6ES besteld, en contact gehad met Sparcon.
Wat is het voordeel van de Bosch bougiekabels in vergelijking met de Beru ZEF755? Deze had ik ondertussen al besteld aangezien ik die in meerdere posts tegenkwam als goed alternatief voor de kwetsbare bakelieten bougiedoppen.

Ik zal nog even lid worden van de 404-vereniging. Echter is het magazijn zo ongeveer aan de andere kant van Nederland voor mij dus dan wordt het voor dit soort onderdelen wel een duur ritje. Gelukkig is het meeste van mijn benodigheden ondertussen onderweg.


Met vriendelijke groet,

Thom
1967Peugeot404
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 maart 2023, 20:38

Re: Vervangingsonderdelen ontsteking

Berichtdoor Frank.04 » 30 maart 2023, 07:59

Ha Thom,

Met de kabels van Beru had ik de ervaring dat ze op een zeker moment toch doorsloegen.

Vervelend, want dan denk ik bij hernieuwde startproblemen: aan de kabels kan het niet liggen!

Dezelfde soort ervaring heb ik met Champion bougies: meermaals dat ze nieuw uit de doos niet functioneren, schandalig, en ook al hebben ze welllicht nu de kwaliteit onder controle hebben ze voor mij voorgoed afgedaan.

Met groet van Frank
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Vervangingsonderdelen ontsteking

Berichtdoor 1967Peugeot404 » 30 maart 2023, 09:55

Dan lijken de Bosch mij inderdaad een betere keuze. Zijn dit de juiste? https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto- ... gLJpPD_BwE

Dan stuur ik de beru's retour.

Nogmaals dank voor de hulp!


Met vriendelijke groet,

Thom
1967Peugeot404
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 maart 2023, 20:38

Re: Vervangingsonderdelen ontsteking

Berichtdoor 1967Peugeot404 » 31 maart 2023, 18:28

En is er toevallig ook iemand die mij kan helpen met het juiste olie en luchtfilter? Deze zijn vast ook verkrijgbaar bij het 404 magazijn maar het gaat mij op korte termijn helaas niet lukken naar de andere kant van het land af te reizen. Ik hoor het graag!
1967Peugeot404
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 maart 2023, 20:38


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron