Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Michael schreef:als er een keuze is dan is de zuigzijde veiliger.
Joerik schreef:Ben nog steeds benieuwd naar het artikelm iemand enig idee welke editie dit was?
RondeB schreef:Ik was na 3x een andere nieuwe-ouwe-verherbouwde,zogenaamd gereviseerde en weet ik wat voor kunstgrepen ik gedaan heb er helemaal klaar mee. Ben op zoek gegaan naar een nieuwe carb voor mijn XC6 motor. Ga je wat speuren op het web stuit je op een hoop horror verhalen over slechte Chinese en/of Argentijnse Solex carb's die als vervanger worden verkocht voor 404 en 504 motoren. De bekende webshop's hebben volgens de plaatjes allemaal de zelfde, of dat nu Chinees of Argentijns is, geen idee. Uiteindelijk heb ik bij ALVEAS een Solex 34BICsa aangeschaft onder de gedachte : we zien wel. Ga je wat nalezen over deze carb blijkt dat die eigenlijk voor de J7 bedacht is.
Binnen 2 dagen na bestelling doos binnen, nergens iets Chinees of Argentijns te vinden, niet op doos ,carb of wat. Twee dingen die anders zijn dan de gewone 404 Solex :
1) geen startcarb maar gewoon een simpele chokeklep --> niet rouwig om![]()
2) een grote stationairmengsel regelschroef en de gewone mengselregelschroef en toerentalschroef op de gasklep af gezegeld met een rubberkapje. --> In mijn herinnering betekende dat : afblijven, fabrieksinstelling.....
Na alles nagekeken te hebben de carb met bijgeleverde nieuwe voetpakking gemonteerd. Kom je direct op een (althans bij mij) klein probleempje......de gaskabeltrommel is iets anders van vorm of te wel je binnenkabel moet ongeveer 3cm langer. En daar had ik ff een puntje...buitenkabel was te kort. Gelukkig had ik nog een gaskabel van een 304tje liggen, die had lengte genoeg. Verdere montage simpel, niks bijzonders.
Dan starten......Als een zonnetje. Choke kan al na een tel zo goed als uit, met de stationair regelschroef het toerental afgeregeld, bij de buurman de CO-meter in z'n gat, hoefde er nagenoeg niks meer aan te doen....Kortom 100 punten deze investering
Motor loopt prachtig, alle gesputter bij koude start weg, niks geen lekkerij langs gasklepas.....klaar!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten