Beste mensen, aanvankelijk bleef het koppelingspedaal naar beneden hangen als hij werd ingetrapt.
De bovenste koppelingscylinder bleek in het reservoir enorm roestig, de remolie leek wel roestwater.
Deze cylinder heb ik vervangen voor een nieuwe en de hele zaak ontlucht met een remontluchter via de cilinder aan de bak.
Lucht zit er niet meer in.
Het pedaal komt goed terug nu maar ik heb totaal geen druk en de auto kan niet in een versnelling geschakeld worden als hij loopt.
Dan zal de onderste cylinder ook wel vervangen moeten worden neem ik aan?
Voordat ik de bovenste cylinder verving wilde hij overigens nog wel schakelen met wat kunst en vliegwerk.
Hoe krijg je nou die onderste cylinder los zonder de boel te slopen?
de borgring heb ik uit de sleuf, moet de pen er achteruit die de versnellingsbak bedient?, en zo ja hoe gaat dat dan? moet het stuurhuis eruit?, als ik het zo inschat zal hij er net niet langs kunnen.
Kan ik de zaak warm stoken, en zo ja hoe warm?
Ik heb er ook nog een 504 staan met exact hetzelfde probleem, daar heb ik al wel twee bussen kruipolie op leeg gespoten en voorzichtig warm gestookt maar het zit zo vast, het lijkt wel een geheel met de bak, met geen mogelijkheid los te krijgen.
Wie weet hoe ik dit moet doen?