Ik ben recent in het bezit gekomen van een leuke 306 1.8 cabrio uit '95. Technisch gezien is de auto in behoorlijk goed bijgehouden staat. Het enige manko bij aanschaf was dat het dakje, naar zeggen van verkoper, dan wel, dan niet werkt.
Ik heb zelf al het één en ander opgezocht online, maar kom er toch nog niet helemaal uit.
De elastieken in het dak waren zwak, dus die heb ik even iets meer voorspanning gegeven. Manueel werkt het dak prima.
De kabel van de microswitch in het dak was losgekomen bij de bruine stekker. Deze opnieuw voorzien van een stekker.
Zodra ik nu het dak open klap, hoor ik direct een geluidsmelding. De computer lijkt het dus wel te doen.
De kofferbakschakelaar heb ik doorgemeten en werkt ook. Verder heb ik geen hydraulisch lekkage en is het vloeistofpeil op orde.
Als ik de auto dus op de handrem zet, contact aan en het dak open druk, hoor ik wel het geluidssignaal maar verder niks. Geen relais dat klikt. De manuele resetprocedure heeft ook geen invloed op de werking helaas.
Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?