Pagina 2 van 3

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 06 okt 2020, 19:18
door jerilo
Zit nog steeds op de cilinderkop te wachten dus met de motor kan ik nog steeds niet verder.

Maar toch nog een kleine update.

De gelaste delen die lekker in de tectyl gezet zijn heb ik nu ingesmeerd met carrosserie kit. Daarna dat weer lekker in de tectyl gezet. Roesten zal het nu niet meer (hopelijk :shock: ).
Het ziet er nu uit of dat het vanuit de fabriek is gedaan. Dat scheelt weer commentaar bij een eventuele APK steekproef. Heb gelijk het achterste gedeelte van de bodemplaat, voor de brandstoftank, ook gelijk in de tectyl gezet incl de brandstofleidingen aan de linkerkant. Aan de rechterkant de remleidingen goed opgeschuurd en ook in de tectyl gezet.

Bij 1 van de benzine injectors was het nozzle kapje gescheurd en klikte niet meer vast. Dit is gevaarlijk. Als dit loskomt zit het tussen de inlaatkleppen. Dus via de bekende Chinese website een revisie setje gekocht voor een paar euro's.
Hierbij zitten ook gelijk de inwendige filters. Deze ook gelijk maar vervangen.

Hopelijk bij de volgende update meer nieuws van de cilinderkop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog voor de liefhebbers de toekomstige klassiekers in wording :lol:

Afbeelding

Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 06 okt 2020, 20:03
door Hendri
Dat ziet er weer goed uit.

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 15 okt 2020, 19:46
door jerilo
Eindelijk!!!!!!! de cilinderkop was vorige week vrijdag klaar. Dus hier een GROTE update van de vorderingen.
Heb deze week aardig wat gedaan tussen de bedrijven en in de avond uurtjes. Niet dat hij snel klaar moet :lol: maar gewoon het lekker sleutelen eraan :wink:

Het ging niet helemaal van een leien dakje. Er is een tegenslag geweest helaas.

Onder de kopbouten zit een opvulstuk anders zouden de lange bouten dwars door het motorblok komen. Ik had dus 9 van die passtukken. Had ze speciaal nog om de kopbouten laten zitten. Eéntje was dus weg. Ik dacht dus dat dat zo hoorde omdat het boutgat boven de waterpomp een verhoging had. Dacht dus dat daar een bout gemonteerd moest worden zonder het opvulstuk. Heb nog even terug gekeken en daar kwam hij dus ook vandaan.
Nou ik kan je vertellen dat dat dus niet zo hoort :shock:
Met het aandraaien van de bouten voelden ik dat het bij die ene bout zonder passtuk dus niet goed ging. Gelijk gestopt en er weer uit gedraaid. Toen hoorde ik het al, er viel een stukje metaal naar beneden :? .
Ik voorzichtig gekeken en jawel de bout zat dus door het blok heen en dat stukje was dus een stukje motorblok wat in het gat van de waterpomp was gevallen :evil:
Ik vermoed dat ze de vorige keer deze bout dus nooit goed hebben gemonteerd, maar dat blijft gissen.
Het punt was nu hoe gaan we dat oplossen. Ik heb een stukje kneedbaar metaal in het gat gepropt en aan de binnenkant in het gat bij de waterpomp mooi glad gemaakt. Toen dit droog was heb ik van loctite de speciale 2 componenten metaallijm gebruikt om het aan de binnenkant en buitenkant goed af de dichten. En dat is volgens mij goed gelukt. Ga als alles zover mogelijk in elkaar zit de boel nog met de rookmachine checken of alles dicht is van het koel en oliesysteem.

Genoeg geluld hieronder de foto's van de vorderingen.

Te beginnen bij de gerepareerde cilinderkop

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hieronder het passtukje die ik heb laten maken. En het gat wat ik vakkundig heb gedicht :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En verder nog wat foto's van vanavond na het opbouwen van de cilinderkop en monteren van de distributie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag hoop ik de motor weer in de takel te hangen dan kan het vliegwiel, koppeling en de versnellingsbak weer gemonteerd worden. Kan het inlaatspruitstuk er ook weer op en kan ik de motorbekabeling weer aansluiten en eventueel aanpassen of verbeteren.

Tot de volgende update,

Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 17 okt 2020, 13:38
door jerilo
Hieronder nog 2 foto's zo voor het weekend. Vandaag nog even het inlaatspruitstuk gemonteerd en al een aantal nieuwe slangen (olie/koelwater).
Volgende stap is de motor in de takel hangen zodat de krukaskeering, vliegwiel, koppeling, versnellingsbak en startmotor gemonteerd kunnen worden.
Vliegwiel laat ik nog even vlak draaien.
Daarna de kabelboom nog aanbrengen en de bekabeling doormeten en/of herstellen als dat nodig is. Zag al dat er bij de startmotor gerommeld was met de bedrading. Er is een extra relais aangesloten :shock:
Misschien monteer ik gelijk maar een nieuwe dikke plus kabel van de dynamo en startmotor. Maar dat zie ik wel als ik zover ben.

Afbeelding
Afbeelding

Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 18 okt 2020, 21:33
door Injection
Prachtige motor

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 22 okt 2020, 17:17
door jerilo
Zo vandaag een grote stap gemaakt :lol:
De krukaskeering en vliegwiel gemonteerd. Daarna de nieuwe drukgroep (uiteraard van Valeo) gemonteerd en versnellingsbak weer teruggehangen. Bedrading aangesloten en op diversen plaatsen hersteld.
De motor/bak combinatie staat klaar om ingebouwd te worden. Alles is weer gemonteerd.

Maar dat inbouwen gaat nog wel even duren.
Het grote gapende gat in de linker wielkuip zit precies achter het dashbord.
Om brandgevaar te voorkomen zal ik het dashbord moeten verwijderen waarna ik daarna het isolatie vilt kan weghalen. Had al even gekeken onder het tapijt maar dat gaat er ook uit. Er ligt een hele plas met water op de bodem.

Dus volgende stap is het interieur eruit halen zodat de binnenkant kan drogen en we het gat kunnen dichtlassen zonder brandgevaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vast begonnen met het dashbord.

Afbeelding

Is er iemand die weet wat ik hier aan kan doen zonder delen te beschadigen, diversen delen van het dashbord zijn klef en plakkerig geworden. Waarschijnlijk zullen de weekmakers vrij komen. Alle tips zijn welkom.

Afbeelding

Tot de volgende update

Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 22 okt 2020, 21:34
door Leeuwtje
Kijk eens op het kanaal van Stipt Polish Point daar komt het probleem met die plakkende delen regelmatig aan de orde. Ze verkopen in hun shop ook een product om die soft touch laag met weekmakers te verwijderen. Nee geen aandelen in die zaak :lol:

Car Clean in Berkel en Rodenrijs zal je ook vast kunnen helpen. Op het forum daar staan ook de nodige tips waaronder nagellakremover of Dasty. Waarschijnlijk de goedkoopste optie maar vind maar eens vervangende delen als het misgaat.

Succes met je project!

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 22 okt 2020, 21:48
door jerilo
Dankjewel voor de tip. Ik kijk weleens zijn filmpjes maar wist niet dat ze een reiniger daarvoor hebben.

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020, 20:04
door jerilo
Even een hele kleine update tussendoor :D

Was bezig met een koppakking bij een P206+ alle spullen besteld maar ze kwamen maar niet binnen. Ik gebeld waren ze het vergeten en niet op voorraad natuurlijk :? Dus dat word morgen verder. Dan maar de moed verzameld om het interieur uit de 405 te halen.

Dat was maar goed ook. Kan ik gelijk alles goed schoonmaken en het aquarium leeg halen :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hieronder de boosdoener van het water. Degene die het gaat maken komt van de week even kijken of hij het op deze manier kan dicht maken. Het zou mooi zijn, dan hoeft het complete dashbord er niet uit.
Vermoedelijk is het gekomen door een verstopte parafaan afvoer.

Afbeelding
Afbeelding

Hieronder het parafaan. Hier zitten de ECU's gemonteerd van de motor en het ABS systeem.

Afbeelding

Tot de volgende update.

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 27 okt 2020, 10:44
door Injection
Beter dat je het nu in deze fase ontdekt.

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 27 okt 2020, 13:44
door borntobewild
Parafraan schoonhouden en de afwatering kanalen van een eventueel dakraam ontstoppen worden ook nog wel eens vergeten bij de 405.
Bij de mijne kwam mijn monteur ook nog eens roest achter de veerpoten voor tegen, Foto van ook een plek voor roest
Succes met het herstellen, maar gezien de rest van de werkzaamheden die je hebt laten uitvoeren komt dat wel goed.

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 27 okt 2020, 17:57
door A.B.203
Heel mooi project en qua tekst en foto's een prachtige reportage !

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 27 okt 2020, 18:27
door jerilo
@A.B.203: dankjewel voor de complimenten. Het is een behoorlijk project geworden. Had het niet verwacht maar ik doe het liever nu in één goed dan dat ik later weer alles los of open moet halen. Het is toch allemaal plastic wat al 32 jaar oud is en dat breekt heel snel kan ik je vertellen. Dus nu alles aanpakken dan weer goed in elkaar zetten en dan ben je ook gelijk klaar.

@borntobewild: klopt van de roest achter de veerpoten. Aan de rechterkant begint het. Daar komt ook nog een kleine reparatie. Daarna gaan de wielkasten heel goed in de roestbehandeling en tectyl.
Schuifdak heb ik (gelukkig) niet. Ben niet zo van de schuifdaken, teveel ellende van gezien in de werkplaats.
Parafaan houd ik inderdaad van al mijn auto's goed schoon om verstopping te voorkomen. Zien we ook teveel ellende van in de werkplaats voorbij komen. Ook bij de huidige auto's, en de tijd gaat weer komen.

Vandaag spullen besteld om de stoelen en bekleding/tapijt/matten te reinigen. Zal wel goed gaan opknappen en wat frisser gaan ruiken in de auto :lol:

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 28 okt 2020, 20:13
door jerilo
Ik ga jullie niet elke dag lastig vallen met foto's maar deze wilden ik met jullie delen.

Allereerst zag ik al bij het uitbouwen van de linker stoel dat er staal door de bekleding achter de zijkap vandaan kwam. Ik kon in eerste instantie niet zien waar het vandaan kwam. Dus gisteren maar stoel uit elkaar gehaald. Daar kwam ik er al snel achter dat het de versteviging van de "wang" was, wat gebroken was.

Dit heb ik weer vakkundig vast gelast. Gelijk alle schanierpunten gesmeerd en ik kwam erachter dat er iets van een hoogte verstelling op de stoel aanwezig is. Nooit geweten dat een 405 dat ook had. Maar goed stoelen staan klaar om gereinigd te gaan worden.

Afbeelding

Verder heb ik de soft touch remover binnen gekregen. Het is wel een heeeeeel klein flesje voor die prijs. Dus de verwachting was enorm groot.
Ik moet zeggen ben zeer verbaasd. Het werkt goed. Na 32 jaar zal de plak wel erger zijn dan bij minder oude auto's maar ik heb het keurig kunnen verwijderen. Eerst met de soft touch remover daarna nog goed in de Dasty gezet en afgespoeld. Daarna heb ik de delen in de trim renovator gezet voor voeding van het plastic. Dit brengt ook gelijk de kleur weer naar boven.

Hieronder het resultaat, eerst de vieze en daarna de schone versie. Oordeel zelf.

Afbeelding
Afbeelding

De "hoed" van het dashboard kleefden ook. Dat heb ik ook voor het grootste gedeelte kunnen verwijderen.
De gedeelte is namelijk origineel blauw. Wat later grijs gespoten is. Ik weet dat er 405en zijn geweest met een blauw interieur. Ik vermoed dat de fabriek standaard dus een blauw dashboard hebben laten maken en de andere kleuren gewoon eroverheen gespoten zijn.
Op een paar plekken is de grijze verf lichter geworden en komt de blauwe ondergrond erdoorheen. Gelukkig is het aan de zijkanten.
Ik ga kijken of dat mij gaat storen anders ga ik het in de toekomst alsnog opnieuw spuiten als ik de juiste kleur kan vinden.
Voor nu vind ik het niet zo heel erg.
Gelijk de roosters gemaakt, die "gammel" geworden. Dit heb ik opgelost door er een kleine parkerschroef erin te draaien waardoor alles wat vaster komt te zitten (geen foto van gemaakt). Werkt perfect.
Verder worden alle plastic delen van binnen en buiten schoongemaakt met warm water en een beetje Dasty. Daarna komt ook daar een voeding overheen.

Nog een laatste foto van de vuile "hoed"

Afbeelding

Voorlopig even de laatste update. Vrijdag word er een begin gemaakt aan het laswerk in de wielkuip. Als dit weer dicht is dan ga ik het interieur weer inbouwen. Dan kijken wanneer het in de planning past om de motor er weer in te hangen. Hiervoor wil ik het subframe demonteren. Kan ik gelijk alle rubbers daarvan vervangen. En kan het laatste laswerk gedaan worden. Een stukje hoofdbalk wat net onder het subframe begint.

Tot de volgende update,
Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 29 okt 2020, 00:44
door Diederik_ten_Cate
Goed gewerkt! Welk merk soft touch remover en trim renovator heb je gebruikt? Ik heb ook een plakkerig dashboard ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 29 okt 2020, 08:51
door jerilo
Ik had nog een trim restore van poorboys staan https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-trim-restorer-473ml.html
Ik vind deze heel goed, blijft lang zitten.

Voor de soft touch remover gebruik ik deze: https://www.stiptpolishpointshop.nl/pro%20...%20h-remover/

Hieronder 2 filmpjes waarin hij word uitgelegd:

https://www.youtube.com/watch?v=GinWd3GHM4E&t=1146s vanaf 19:09 minuten
https://www.youtube.com/watch?v=IHNlFfMYHXk&t=171s vanaf 3:00 minuten

Nog even een toevoeging. Ik smeer het plastic in met de soft touch remover, dit laat ik even intrekken en dan goed met Dasty (van de Wibra) inspuiten en met een sponsje goed inwrijven, daarna goed afspoelen en alles eventueel herhalen.
Niet te hard wrijven anders kan je door de ondergrond heen gaan. Daarna de trim restore erop doen.

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 29 okt 2020, 10:20
door borntobewild
Wow, ik had nooit verwacht dat dat plastic weer zo goed eruit zou zien!

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 29 okt 2020, 13:43
door Diederik_ten_Cate
Top, dank! Ik ga het bestellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 30 okt 2020, 20:39
door jerilo
Er is heeeeel veeeeel gedaan aan de 405 vandaag, en morgen ga ik nog meer doen.

Die update zal ik zondag met vele foto's neer zetten.

Hier alvast een spoiler foto ;)

Afbeelding

Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 30 okt 2020, 21:19
door Leeuwtje
jerilo schreef:
Verder heb ik de soft touch remover binnen gekregen. Het is wel een heeeeeel klein flesje voor die prijs. Dus de verwachting was enorm groot.
Ik moet zeggen ben zeer verbaasd. Het werkt goed. Na 32 jaar zal de plak wel erger zijn dan bij minder oude auto's maar ik heb het keurig kunnen verwijderen. Eerst met de soft touch remover daarna nog goed in de Dasty gezet en afgespoeld. Daarna heb ik de delen in de trim renovator gezet voor voeding van het plastic. Dit brengt ook gelijk de kleur weer naar boven.

Hieronder het resultaat, eerst de vieze en daarna de schone versie. Oordeel zelf.
Afbeelding
Afbeelding

Nice!
Materiaal bij Stipt Polish Point besteld dus? :-)
Niet goedkoop maar het werkt super en dat is onbetaalbaar wat mij betreft.

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 30 okt 2020, 22:36
door SV605
Super project Jeroen,

mooi om te volgen!!

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 01 nov 2020, 16:52
door jerilo
Goedemiddag iedereen die dit topic volgt.

Zoals beloofd hierbij een update van de vorderingen, en dat zijn er veel dit keer. Had meer willen doen gisteren maar mijn vrouw is afgelopen week weer behoorlijk overspannen geraakt door haar werk (corona, thuis werken, collega's die niet veel doen en ze werkt bij een medische groothandel, denk dat ik verder niks hoeft te zeggen hoeveel druk ze krijgt met telefoontjes over mondmaskers en handschoenen vanaf maart).
Dit is niet de eerste keer, 3 jaar geleden heeft ze ook zwaar overspannen thuis gezeten. En we herkenden dezelfde signalen afgelopen week.
Dus die gaat morgen de ziektewet in om even op adem te komen. Dus ik heb gisteren (zaterdag) gezegd dat ik op tijd thuis zou zijn zodat we 's middags nog even lekker een rondje konden gaan fietsen met het mooie weer.
Dus ik heb om 12.30 uur de deur op slot gedaan en ben lekker naar huis gegaan.

Maar dat wil niet zeggen dat er inmiddels niks gedaan is. Zoals ik al liet zien heb ik de motor erin gelepeld. Het subframe hadden we vrijdag eronderuit gehaald ivm het laswerk, dit is inmiddels ook allemaal gedaan. Alles staat nu in de roest preventie en in de carrosseriekit.

Vrijdag is al het laswerk afgemaakt. Hiervoor moest dus het subframe eronder uitgehaald worden. Dit was gelijk een mooie gelegenheid om de motor/bak weer op te hangen. Dit karwei was binnen een half uurtje gedaan. Pallet onder de auto, oude autoband erop, daarop heb ik de motor gelegd, toen de carrosserie naar beneden gedaan en via de bovenkant met de motor takel de motor omhoog gehesen en in de nieuwe motorrubbers gehangen. Helaas ben ik daarvan vergeten foto's te maken.

Gisteren voordat het subframe terug ging heb ik gelijk de veerpoten verwijderd en deze alvast voorzien van de nieuwe veren. Gelijk alles goed in de roestpreventie gezet. Vooral bij de bevestiging van de veerpoten tegen de carrosserie. Bij de auto waren al 2 nieuwe bovenste veerschotels, deze heb ik gelijk gebruikt.

Daarna het subframe weer terug geplaatst. Deze had ik vrijdag al voorzien van nieuwe stuurhuis hoezen, stuurkogels en stabilisatorrubbers. Verder had ik het frame helemaal schoongemaakt en alle oppervlakkige roestplekken behandeld.

Afgelopen week had ik het hele interieur verwijderd. Dit is gedaan omdat anders het roestgat in de wielkuip niet gelast kon worden (brand gevaar). Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles goed schoon te maken en het water (lekkage via het roestgat) te verwijderen.

Alle plastic delen worden nu 1 voor 1 schoongemaakt, stoelen/bank en tapijt zijn ook al schoongemaakt.
Hemelbekleding is verwijderd om opnieuw te lijmen. Dit is eerst schoongemaakt en word aankomende week opnieuw gelijmd.

Had gisteren alleen de aandrijfassen en de onderste motorsteun nog willen monteren maar daar was ik dus niet meer aan toegekomen.
Denk dat ik dat morgen nog even snel ga doen dan kan de auto weer van de brug zodat we die weer kunnen gebruiken.
Dan moet ik nog 1x de roestplekken in de 2e laag kit zetten en als dat dan droog is dan kan alles in de tectyl.

En dan kan het opbouwen en aansluiten weer gaan beginnen. En daarna nog de remmen aanpakken.

Nou genoeg geluld hieronder de foto's. Let op het kunnen er veel zijn en staan niet helemaal op volgorde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat was het weer even. Tot de volgende keer.

Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 03 nov 2020, 21:08
door jerilo
Jullie hadden nog een foto tegoed.
Jullie zien in mijn vorige bericht de lichtschakelaar in een mok met Dasty staan. Uiteraard willen jullie natuurlijk ook het eindresultaat zien.

Voor, in verre staat van ontbinding :lol:

Afbeelding

Na de reiniging

Afbeelding

En dan wil ik jullie dit ook laten zien en horen :D Vandaag de motor heel even gestart voor het eerst. Na de 4x sloeg hij aan en loopt op het eerste gehoor goed. Let op de uitlaat zit er nog niet onder vandaar de herrie.

Afbeelding
Afbeelding

Hieronder de link naar het filmpje.

https://youtu.be/qaSOjxtFn_M

Tot de volgende update,
Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 08 nov 2020, 17:29
door jerilo
Hierbij nog een kleine update van de vorderingen die ik afgelopen week nog gemaakt heb.

De hemelbekleding is niet blijven zitten helaas. Ik heb besloten om een nieuwe stof te bestellen. Die is vrijdag binnen gekomen en word maandag gelijmd op de hemelbekleding.

En ben erachter gekomen dat de kachelblower niet werkt.

Verder ben ik begonnen met het opbouwen van de binnenkant (op de hemel en aanverwante na dan). Dashbord is zo goed als gemonteerd incl de "moderne" radio met DAB+ functie. Ik wilden geen lelijke DAB antenne tegen mijn voorruit. Dus heb ik gezocht op internet voor een oplossing en die vond ik bij Conrad voor nog geen €20,- en ik moet zeggen het werkt perfect.
Ik was bezig in de werkplaats met het inbouwen en de radio stond op FM maar ineens was het even stil en schakelde de radio automatisch over naar de digitale zender en nog kraakhelder ook. Dus ik blij.

https://www.conrad.nl/p/autoantenne-adapter-dabfm-splitter-din-150-ohm-stekker-smb-f-stekker-universal-1533457

Afbeelding

Verder bezig geweest om de verlichting werkend te krijgen. Aan de voorkant had ik een groot massa probleem waardoor de verlichting aan de linkerkant niet werkten en ook de richtingaanwijzer aan de rechterkant. Ik heb alle verlichting apart voorzien van een nieuwe massadraad die ik verbonden heb met de carrosserie. Nu werkt alles perfect.
De stekker van de achterlichtunit rechts was ook kapot (draden gebroken) dit heb ik maar opgelost door simpele schuifstekkers te monteren.

Via mijn onderdelen leverancier ben ik nog aan H4 gold lampen gekomen. Ik vind dat voor deze auto het mooiste om te zien.
Misschien hebben jullie die vroeger ook nog gehad. Een gele lamp met een blauwe gloed erin.

Afbeelding

Verder begonnen aan de remmen aan de voorkant. Alles word voorzien van nieuwe rubbers, zuigers, schijven/remblokken en remslangen.

Afbeelding

Verder de motor warm laten draaien. Dit ging niet gelijk goed.Waarschijnlijk nog lucht in het systeem waardoor het koelwater er weer uitspoot :shock:
Na goed ontluchten opnieuw warm laten draaien en nu ging het goed. De koelmotoren doen het ook nog en slaan keurig in.
Het enigste probleem is dat de motor niet lekker loopt. Ik vermoed (ruik nog behoorlijk oude benzine uit de uitlaat) dat er nog teveel oude benzine in de tank zit waarop de motor moeite heeft met mooi draaien. Ga er nog maar eens 10 liter verse brandstof in doen en daarop maar een paar keer laten draaien.
Hieronder nog een link naar het draaien van de motor (met uitlaat dit keer). Het tikken komt door de opname die is in het echt niet aanwezig.

https://youtu.be/d7v23OzMtlc

Jeroen

Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988

BerichtGeplaatst: 08 nov 2020, 20:00
door Hendri
Mooi project om te lezen.
Massa van het voor front is wel een kwaaltje bij de 405 denk ik. Heb zelf ook bij 2 dit probleem gehad