Stootstrips

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Stootstrips

Berichtdoor EJH405 » 08 apr 2019, 23:52

De meeste 405-bezitters zijn er bekend mee: de stootstrips met chromen bies waarvan het chroom vergaat. Het is rubber, met daarop eoa verchroomde film, en daarover een transparante folie. Ze zitten geplakt op de deuren en wielscherm voor. Overige strips zijn van hard plastic met een strip van echt metaal, met kunststof erover dat minder hard verweerd.

Ik heb een nieuwe deur klaar staan, gespoten en wel, en daar moet natuurlijk ook een verse stootstrip op. Ik heb een set vervangende stootstrips voor de voordeuren op de kop getikt! Nou wist ik bij de aankoop al dat ze voor fase 1 waren, en dan niet eens tot en met 1992. Want Peugeot is al eerder overgestapt op de stootstrips die tot en met fase 2 gebleven zijn. Dit alles aldus de catalogus. Maar, ik zag het verschil niet, dus gewoon maar besteld.

Maar er ís wel verschil: de gekochte stootstrips klemmen tegen het wielscherm als de deur wijd open staat. Bij de latere stootstrips is het uiteinde dunner gemaakt, dan klemmen ze niet. En de vraag van vandaag is dus: wat nu te doen? Want dat klemmen is helemaal niet goed, denk ik.

Ik heb al zitten denken aan het afsnijden van het dunne stuk van de oorspronkelijke stootstrips op mijn auto, en dezelfde lengte afsnijden van de "nieuwe" stootstrips. Daarna het dunne stuk en de "nieuwe" strip vastplakken op de auto en de naad dichtmaken met zwarte polymax kit. Best wel gedoe, en recht afsnijden van flexibel materiaal is echt heel lastig!

Wat zijn jullie gedachten? Alle tips en adviezen zijn welkom! Hieronder nog wat plaatjes ter illustratie.

Overigens heb ik geen enkel plaatje kunnen vinden van een 405 fase 1 met deze stootstrips, dus waarbij de verchroomde bies helemaal doorloopt tot aan het wielscherm. Heb ik nou een setje extreem zeldzame stootstrips gescoord? :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten