Hmpf dit verhaal krijgt toch nog een vervelend staartje.. Door het ontbreken van dat stukje spatbord, is er water en zand naar binnen gespoten bij de beluchtingskast van het interieur. De wat?! Dat onbestemde zwarte ding achter een deurtje in de bekleding links in de kofferbak. Zand en water is achter het spatbord terecht gekomen.
Na een hoop modder geschept te hebben, kwam er roestig metaal tevoorschijn.
Gelukkig nog wel hard. Ik heb de volgende dag ca 500km gereden met de kachel lekker hoog en ventilator op max. Dat helpt wel, maar het blijft daar toch koud en dus niet kurkdroog, en dat lijkt me wel vereist voor inspuiten met anti-roestspray. Wat zou men nu in de winter het beste kunnen doen aan zo'n plek?
Vanuit het gat onder de beluchter kijkt men tegen de achterbumper. Rechts ziet men de zwarte kerstboom-plug die het nieuwe spatbord-paneeltje op zijn plek houdt. De modder lag tot de hoogte waar men de roest ziet.
Nogmaals maar dan van onderen gezien, je ziet de peugeot-sticker van het spatbord-paneeltje, een ophangrubber van de demper, en een stuk van het gat voor de beluchter.
Verder bleek de wielkast op 1 plekje doorgerot.
Dus daarom bleef het nat, ondanks dat in de hitte van augustus het spatbord weer volledig droog geworden was. Deze roestplek lijkt me een vaker voorkomend euvel, klopt dat?
Dit wil ik snel fixen, maar het wordt mijn eerste ervaring met plaatwerk-reparatie. Wie kan me wat tips geven voor de aanpak van zo'n plek? Of een goed adres in omgeving Eindhoven?
Voorlopig heb ik het in de wielkast dichtgemaakt met Sugru (pasta die uithardt tot siliconenrubber) en het wordt niet meer nat achter de wielkast, geen idee hoe lang dit houdt..