EH Autoservice schreef:Ja zeker .
De 405 is weer goedgekeurd en voorzien van 4 hagelnieuwe Michelins Energysavers. De oude banden hadden nog 7 mm profiel, maar blijkens het DOT-nummer van 2003 en dat vind ik te oud voor banden, de compound was echt hard geworden.
Mijn garage/ keurstation was zeer verrast over de conditie van deze 405. Hij viel van verbazing in verbazing. Tja, als je alle onderdelen, rubbers, veerpoten, bodem etc. ziet denk je dat je onder een auto van hooguit 3 jaar staat. Blijkens de (volledige) onderhoudshistorie is de 405 in haar moederland Duitsland elk jaar van een Dinitrolbehandeling voorzien. Wetende dat ze daarbij altijd in een parkeergarage stond en onder winterse omstandigheden binnen bleef...dan snap je hoe een auto nieuw blijft.
Het nokje voor de veer van de remdrukbegrenzer gevonden en het was een heel gevogel om daar goed bij te komen, ondanks een 4 kolomsbrug en assteunen. Wat bleek is dat het uiteinde van de veer gebroken was. Met kunst- en vliegwerk het afgebroken deel verlengd met nieuwe draad en aan de nok gehangen. Ee.a. functioneert weer perfect, maar ik wil er uiteraard een originele veer op hebben. Dus...wie heeft zo'n veer liggen? Of zijn deze nog nieuw te bestellen?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens