Wieldraagarm vast?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Wieldraagarm vast?

Berichtdoor Koffiemolen » 14 sep 2012, 15:35

Heren dank voor het meedenken en de tips.
DSL is voor mij nu het makkelijkst, daar kan ik de auto in zijn geheel heen brengen en dan hoef ik verder niks te doen. Ze reageerden heel enthousiast op het feit dat ik een RG heb, hadden ze nog nooit gezien als 405. Vonden ze dan ook de moeite waard. En ze hebben vervangend vervoer voor me. Utrecht is een half uur rijden als er geen file staat (A12 is net verbreed, dat scheelt veel!). Ik laat ze meteen de distr riem doen, ivm leeftijd riem. Overige klusjes vind ik wel tijd voor om zelf te doen komende tijd. Heb een afspraak voor over 1,5 week. U hoort van mij!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Wieldraagarm vast?

Berichtdoor Koffiemolen » 27 sep 2012, 18:32

405 vandaag naar DSL gebracht. Fraaie zaak, mooie spullen. Ik heb nooit heel veel affiniteit met auto-tuning gehad maar in zo'n winkel gaat mijn autohart harder kloppen. Ook de ontvangst was erg prettig, lijken me echte Peugeotliefhebbers. Ik wist dat ik een 107 als leenauto mee zou krijgen. Dat vind ik doorgaans niet zo'n spannend karretje en eigenlijk heb ik niks met kleine auto's maar de 107 die op mij stond te wachten toverde wel een lach op mijn gezicht, EN op dat van mijn jongste zoontje die mee was. Beelden zeggen meer dan woorden, zie onder. Een aanwinst voor de oprit, ofwel: hoe met relatief simpele uiterlijke toevoegingen een erg kek wagentje is gebouwd. Ik weet niet of er onder de kap nog wat is gebeurd, maar koppel en vermogen voelden qua beleving hoger dan de resp. 92 Nm en 69 pk die de fabrikant opgeeft. Prima meekomen in het verkeer en vooral heel trillingsvrij zo'n 3 cilinder! Daarbij grote overbrengingsverhoudingen waardoor het toerental ook op de snelweg heel beperkt blijft voor zo'n 3 cilindertje.

M'n 405 RG is morgen of zaterdagochtend weer klaar, met gereviseerde achteras en nieuwe distributieriem (ncl spanset en waterpomp).

Afbeelding
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Wieldraagarm vast?

Berichtdoor MarcoPeus » 27 sep 2012, 20:09

Blits wagentje zon 107. Heb er zelf 1 in de zaak lopen. Rijdt perfect.
Ziet er inderdaad leuk uit met die witte wielen. Ben zelf nooit een fan geweest van de ATS kup velg look (hoog johnnie en anita gehalte vond ik altijd in mijn simpele zielen mening). Lagen vroeger veel op Kadetts, Golfjes, Manta's e.d. Maar op de 107 is t wel leuk om te zien.
Ben benieuwd hoe de RG weer rijdt als die as gereviseerd is.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Wieldraagarm vast?

Berichtdoor Koffiemolen » 28 sep 2012, 21:38

Vandaag was de 405 RG weer klaar. Opgehaald en na een kop koffie en een babbel weer met de 405 terug. En die rijdt weer als herboren! Weer heerlijk soepel op de achterwielen, zoals een echte Peugeot. Ik hoef niet langer bang te zijn voor verkeersdrempels. En hij staat echt weer fraai op de wielen zoals het hoort. Met aan elke kant een smeernippel om jaarlijks door te smeren. Verder de distributieset incl. waterpomp vervangen en een fuseekogelhoesje. Nu durfde ik hem voor het eerst even lekker op de staart te trappen, met die oude distributieriem was ik er wat huiverig voor. Wat een heerlijke rijmachine, dat motorblok (205 GTI) is echt geweldig. Bij DSL waren ze onder de indruk van de conditie en originaliteit, staat van onderhoud en geringe km's van deze 405 RG. Ze zien zelden een 205 GTI-motorblok waar ze geen vieze handen van krijgen omdat ie niet zweet.
Fijne en deskundige zaak, die DSL. Ik heb meteen een setje kentekenonderplaten van DSL laten monteren, voor zo'n bedrijf mag reclame gemaakt worden.
Verders hadden ze er NOS tubes met kunststofkleurpasta speciaal voor het reconditioneren van het kunststof van de bumpers, stootlijsten en spiegelkapranden. In mijn geval donkergrijs. Dit weekend erop smeren. Na resultaat volgen foto's.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Vorige

Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten