Vorige maand had ik mijn 405 alweer een jaar ! Niet veel mee gereden, als is bijna 1500 km voor mijn doen veel in een klassieker. Hij stond al even stil (winterslaap) en zelf geen tijd om APK te regelen dus maar snel naar de garage gebracht. Ja dat dacht je... op weg ernaar toe hield ze er mee op. Druk kruispunt in Hilversum, een paar keer hikken en ...niets meer. Ernstig de pee in natuurlijk, binnensmonds beloofde ik mezelf NOOIT meer iets met oude barrels te doen, je kent het misschien wel. Het ding snel de kruising af en in een parkeerplek gedrukt en toen onder de kap gekeken : geen brandstof meer te zien in het filterje. Tank nog vol met 65 liter Euro 95. Zucht. Brandstofellende dus. Te voet naar huis, volgende middag weer terug met vers filtertje en nieuwe brandstofpomp en jahoor, Madame deed alsof er niets aan de hand was geweest.
APK man was zeer enthousiast maar merkte wel op dat er remverschil achter zat, banden droog waren en CO op 7% stond. Snel een setje van 4 nieuwe Michelins afgeleverd, een Werkplaatshandboek voor de carbu instellingen en een complete revisieset ( Kit prémonté) voor de achterremmen laten aanrukken, want remcilinders zweetten en remvoering volledig verglaasd en dus keihard.
Gisterenavond haalde ik d'r weer op. Verse APK, loopt mooier dan ooit en op haar verse rubber stuurt ze aangenaam precies. Toch wel een genot, zo'n 405 SR 1988
En nu : rijden !! Ze blijft gewoon bij huis staan heb ik besloten. Anders komt het er weer niet van en is de zomer voorbij voor je het weet. En komend weekeinde lekker poetsen
Volgende projecten : hardtop van de 306 af, en een APK op 505 STI en 604 STI halen.