voor veerpoten

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

voor veerpoten

Berichtdoor fritzmeier » 23 apr 2012, 20:31

past een complete set veerpoot/schokdemper van een GL/GR/SR ook op een MI16 ??? of is dit heel anders ???

de mijne staat een beetje voorover, is ooit eens verlaagd maar zou het graag weer orgineel willen hebben
en wat meer comfort.

de auto doet het verder nog prima ;) net vorige week 4 nieuwe bandjes eronder :D
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Re: voor veerpoten

Berichtdoor Harrie » 23 apr 2012, 21:29

volgens mij hoef je dan alleen de verlagingsveren te vervangen door originele veren.
Dus de veerpoten behouden. Geheel demonteren, goede veerspanner lenen,
dan kun je meteen de bovenste schotels schoonmmaken, naaldlager controleren en smeren.
grt, Harrie
p.s. of de veren anders zijn bij MI16, zou ik kunnen uitzoeken op fiche.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: voor veerpoten

Berichtdoor fritzmeier » 24 apr 2012, 22:25

Harrie schreef:volgens mij hoef je dan alleen de verlagingsveren te vervangen door originele veren.
Dus de veerpoten behouden. Geheel demonteren, goede veerspanner lenen,
dan kun je meteen de bovenste schotels schoonmmaken, naaldlager controleren en smeren.
grt, Harrie
p.s. of de veren anders zijn bij MI16, zou ik kunnen uitzoeken op fiche.


Harrie,

bedankt voor jouwn reactie,

dan koop ik gewoon orginele gl/gr/sr veerpoten en zet ik die eronder, kan ik inderdaad ook de schotels
en naaldlager controleren/schoonmaken/vervangen...

ga ik van zomer een keer doen, als ik weer tijd heb ;)

van de week effe de hoge druk spuit erop en goed in de wax zetten zodatie weer glimt en dan aankomend zaterdag naar schiphol :D mooi stukkie toeren :D
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Re: voor veerpoten

Berichtdoor Harrie » 24 apr 2012, 22:40

oei !
effe op microfiche gekeken... 405 phase 1 :
13 verschillende uitvoeringen v.d. voorveren :!: :shock:
geen verwijzingen naar type's e.d.,
alleen kleurcodes van de verfstrepen die op de veren staan als kenmerk.

ik neem aan, dat de MI16 toch stugger geveerd is dan een GL/GR.. etc.,. :roll:
helaas... grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: voor veerpoten

Berichtdoor EH Autoservice » 25 apr 2012, 09:21

Mi16 veren zijn anders als "gewone" veren .
Onder andere 4x4 modellen , wel of geen stuurbekrachtiging , wel of geen airco maakt allemaal verschillende veren .

Maar complete veerpoten van alle 405's zijn uitwisselbaar .
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: voor veerpoten

Berichtdoor fritzmeier » 29 mei 2012, 22:52

Edgar, Harrie,,,

bedankt voor jullie reactie, ik ga gewoon wat proberen en dan zien we wel.

van de week is koppelingskabel geknapt, net als je ver van huis bent....

groet
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Re: voor veerpoten

Berichtdoor Harrie » 29 mei 2012, 23:48

fritzmeier schreef:Edgar, Harrie,,,

bedankt voor jullie reactie, ik ga gewoon wat proberen en dan zien we wel.

van de week is koppelingskabel geknapt, net als je ver van huis bent....

groet

tja, dat ken ik... met de beige 405 SRi..
en de dag later het toch aangedurft en zonder koppelen naar huis gereden.
was wel 'zweten', zeker als je zoiets nog nooit gedaan hebt.
het enorme koppel onderin van de SRi maakt het wel véééél gemakkelijker :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: voor veerpoten

Berichtdoor EH Autoservice » 30 mei 2012, 08:30

Zonder koppeling ben ik ooit eens terug komen rijden uit Kroatië .......

Koppel was ook geen probleem , dat was namelijk met de 405T16 :mrgreen:

Bijna 2000 Km gereden , in 2 etappe's , geheel zonder kraakje uit de bak 8)
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: voor veerpoten

Berichtdoor joospeugeot » 30 mei 2012, 13:37

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:32, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: voor veerpoten

Berichtdoor Harrie » 30 mei 2012, 22:15

on-topic: de koppelingskabel van 405 is gevoelig voor breuk, en dan wel het
witte kunststof bevestigingsding dat aan het koppelingspedaal zit.
ik heb bij het vernieuwen destijds bij de 405 SRi er uren mee liggen te worstelen,
en mijn hele elleboog opengeschuurd op de mat.... :cry: slechte constructie Mr.Peugeot !
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: voor veerpoten

Berichtdoor MarcoPeus » 31 mei 2012, 20:26

Moet je eens proberen een koppelingskabel bij een Fiat Cinquecento te vervangen als je zelf 1,96 en 120 kg bent en er ongeveer 3 cm plaats in onder t dashboard en de motorkap bij die Fiat.
Ben ik 2 uur mee zoet geweest.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: voor veerpoten

Berichtdoor Harrie » 31 mei 2012, 22:50

o.k., maar dit topic ging over VEERPOTEN (vóór) 405 Mi16,
dus on-topic maar weer :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten