Pagina 3 van 3

Re: En toen was er...troost!

BerichtGeplaatst: 21 apr 2012, 19:08
door Marinus
Koffiemolen schreef:Gisteren de kentekenplaten gehaald, met de 405, was gelijk een lekker ritje. Lekker ritje? Genieten was het!! ......


Gefeliciteerd. Je geduld is beproefd maar nu lekker genieten! 8)

Re: En toen was er...troost!

BerichtGeplaatst: 21 apr 2012, 22:12
door Koffiemolen
Dank heren, ik ben helemaal gelukkig met de 405 en dat geldt ook voor vrouwlief en met name de 2 junioren. Opvallend dat de beenruimte in de 405 een stuk groter is dan in de 5008, waardoor ze niet meer vanuit hun stoeltjes met hun voeten tegen de rugleuning kunnen duwen. Motorisch erg fijn, veel trekkracht onderin, waardig als opvolger van de 505 diesel die dat natuurlijk ook had. We hebben hier veel hellingen (Paasrit rijders weten dat) en dan is het lekker als je met lage snelheid in de bocht vanuit de 2 gewoon heuvel op kunt doortrekken.
Helaas komende week weinig naar kantoor (is in de buurt) maar veel en route (km's dus), dat 'moet' dan maar met de 5008 ipv de 405.

Re: En toen was er...troost!

BerichtGeplaatst: 22 apr 2012, 01:29
door joospeugeot
\

Re: En toen was er...troost!

BerichtGeplaatst: 22 apr 2012, 09:57
door Koffiemolen
Ja, volgens mij is de XU9JAZ zuiniger, maar ik zal het moeten ervaren.
De XU9m is inderdaad ook erg fijn, heb ik zo'n 1,5 ton mee gereden in ruim 2 jaar, op LPG (toen vond ik km-vreten nog echt leuk!).
Langeslagmotor met veel trekkracht onderin, prefect. Die latere blokken waren beduidend minder. De 406 van m'n pa heeft ook wat meer toeren nodig.
Ben trouwens wel eens iemand op een feestje tegengekomen die was vertegenwoordiger en reed 80k per jaar met een 405 leasebak. Hij reed gewoon de termijn va 4 jaar uit, en had z'n eerste met 320k weggedaan en was met z'n 2e hard op weg. Hij had er NOOIT mee stilgestaan, reed altijd 'lekker door' en was er ondanks dat het voor hem een gebruiksartikel was helemaal idolaat van.

Re: En toen was er...troost!

BerichtGeplaatst: 23 apr 2012, 23:32
door Remco504coupe
joospeugeot schreef:wat wil of moet je weten ?


Ik hoorde dat die VE pomp (die in mijn BMW zit) ook in VW's zit.
Dan zou die ook wel in een 405 kunnen zitten dacht ik, ik dacht gelijkenis op de foto te zien.
Ik snap dan nl niet goed wat er anders aan is bij 4 en 6 pitters, behalve het aantal leidingen.
Bij mij lekt de gashevel een beetje onder de trekveer, schjn je te kunnen verhelpen zonder pomp te demonteren...

Re: En toen was er...troost!

BerichtGeplaatst: 24 apr 2012, 00:01
door joospeugeot
\

Re: En toen was er...troost!

BerichtGeplaatst: 29 okt 2013, 00:37
door Steven-
Werkelijk waar een schitterende uitvoering!