En toen was er...troost!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 05 apr 2012, 21:57

svanderplas schreef:zo'n raamschakelaar heb ik nog wel, maar hoe kan je zien dat hij voor 1 keer omhoog en 1 keer omlaag is??

staat daar toevallig AUTO op?


Nee, bij de types 1 zitten er dan een kantelschakelaar met daaromheen twee losse knopjes met ee stip erop. Die stip is voor 1x omhoog/laag. De kantelschakelaar heeft pijltjes. Dus in dezelfde afmetingen als de 'gewone' kantelschakelaar met pijltjes heeft deze dus a.h.w. een schakelaar in een schakelaar. Geen tijd voor foto, zit midden in een verbouwing. In folders kun je het zien. misschien ook op de fto's hierboven.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 11 apr 2012, 08:29

Ik kwam nog wat plaatjes tegen van mijn vorige 405, in 2005 verkocht. Een hele luxe 1.8 SRDT van 1991. Zat zelfs airco in. Heerlijke auto, gekocht met 255k, verkocht met 396k. Nooit wat mee gehad, reed 1150 km op een volle tank. De afschrijving over die 1,5 ton die ik heb gereden was slechts iets meer dan 1.000 euro.. :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Harrie » 11 apr 2012, 12:43

prachtige 405 SRDT ! mét intercooler, leder, én het oh-zo-mooie phase1 dashboard. :D

veel succes bij de RDW, al zal dat een makkie zijn met zo'n "als nieuwe" 405 RG Break :wink:

amicalement, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor joospeugeot » 11 apr 2012, 13:37

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:19, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor svanderplas » 11 apr 2012, 17:37

een plaatje.

er rijd in Nederland nu ook een Vendome break waaraan ik de vendome velgen(enige paar in NL) aan heb verkocht
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 11 apr 2012, 22:32

De 405 is vandaag ingevoerd en APK goedgekeurd. Er waren wel een paar kleine dingetjes (de auto werd zeer uitvoerig onder handen genomen) maar gezien de algehele staat en mijn enthousiasme werd dat door de vingers gezien, ik maak dat nog in orde (fuseekogel hoesje, remslangen voor droog).

Ik kreeg onverwacht leuke reactie's van de alom aanwezgige 'trailerchauffeurs' die er dagelijks komen en het een aangenaam moderne en frisse verschijning vinden tussen de Mercedes 190's en W124-series.

De kanariegele Lamborghini Gallardo moest ook even op mijn Roland Garros wachten.... :lol:

En verder stond er nog een hele lading exotische zwart glimmende limo's van Das Haus op hun beurt te wachten. Als je een gedifferentieerd aanbod van auto's wilt bewonderen: ga naar een RDW-station. Toegang en koffie zijn gratis, de mensen vriendelijk en je ziet er meer dan op een gemidddelde occasionshow. En de RAI is maar eens per 2 jaar...

Terugweg buitenom Arnhem via de A12 terug en de 405 eens even lekker uitgelaten. Dat is wel nodig, want ze heeft lang geslapen en voordien is ze door een dame op middelbare leeftijd bestuurd. Maar wat een lekkere motor hangt erin. het XU9JAZ-blok, dus de langeslag 1905cc met Bosch motronic injectiesysteem. Loopt schitterend, schoon, snel en zuinig. En hangt lekker aan het gas, met veel trekkracht onderin. En ik was al weer vergeten hoe prettig zo'n 405 stuurt. Echt een kart, heerlijk om bochten mee in te sturen. M'n dagelijkse 5008 kan het ook, maar dat voelt altijd als wringen, omdat ie zo hoog en zo zwaar is.

Nu breken nog 5 eeuwenlange werkdagen aan die het kost voordat ik mijn felbegeerde groene papiertjes in huis heb... :(

Nog een vraag: m'n versnellingspook staat wat los rondom de middenstand, schakelt wel precies (weinig km's). Maar kan ik die speling opheffen?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Harrie » 11 apr 2012, 23:10

Geweldig, proficiat ! 8)

vandaag is kenteken 65-TVJ-9 uitgegeven bij RDW, dus zal het daarbij in de buurt
zitten, in elk geval ??-TV?-? denk ik.

tja, dat een 405 héérlijk rijdt en stuurt weet elke 405 kenner / liefhebber.
Peugeot heeft met de 405 een echte nieuwe dimensie en klasse in het M-segment neergezet
destijds, zeker als je bedenkt dat de ontwikkeling heel veel geld kost en juist in die jaren
de kas erg krap was, het succes van de 205 heeft het mogelijk gemaakt gelukkig ! :D
sorry, ON=TOPIC: :mrgreen: Constructief zit een 405 ook prima in elkaar, echte topkwaliteit !
De 1,9 XU met 8 kleppen en injectie heeft idd. heerlijk veel trekkracht onderin, ik ken dat van de SRi 8)

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Animal_Mother » 13 apr 2012, 12:02

Mooi dat deze 405 een liefhebber heeft gevonden.

De xu9JAZ is idd 1 van de fijnste motoren, heb er zelf nog 1 in de schuur liggen.

Succes met het aanpakken van de puntjes, en dan veel plezierige en veilige km's gewenst
1994 405 1.6 GL (overleden)
1992 405 1.9 GRX (donor/overleden)
1992 405 1.8 SRi (ingeruild/overleden)
1990 205 1.4 XS (verkocht)
2003 206 GTI SW 2.0 16v Gris Iceland (huidig)
1991 205 CJ 1.1 (huidig)
Animal_Mother
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 04 jun 2011, 11:59

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 17 apr 2012, 21:41

Troost is op zijn plaats, ik wacht al een week op het kentekenbewijs. Nog niks, nada, noppes. Op diverse fora zie je dat dat zo'n 3-5 dagen duurt. Dus ik dacht: ik heb er wel 4,50 euro voor over om te weten of PostNL nog dieper in de shit zit dan wij allen al hebben vastgesteld, of dat de ambtenaren van de RDW nog steeds niet op basis van service level agreements worden afgerekend. Ik log in, DigID, etc. en vervolgens komt pas NA de inlogprocedure de belangrijke mededeling dat dat portaal tussen 21.30 (ja, 5 min te laat dus) en 7.30 gesloten is.
Zucht, zelfs de computersystemen van de RDW zijn uit ambtenarengenen opgebouwd.Toch vreemd, bij het concern waar ik werk kunnen klanten 7x24 bij hun klantgegevens komen en muteren... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor joospeugeot » 17 apr 2012, 23:27

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:19, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor 305 friesland » 18 apr 2012, 07:11

erg mooie auto hoor ,ja ik heb hem een hele poos terug ook al in het echt gezien want mijn gtx kwam daar ook weg.
vond het toen al een hele aparte auto en mooi dat hij nu ook op het forum blijft.
veel plezier er mee.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 18 apr 2012, 20:23

Ja, ik had een all-in-one afspraak: invoer/APK/BPM bi de BD. De auto is BPM-vrij dus het was alleen formuliertje invullen en klaar, allemaal in 1 sessie.

Vanmorgen om 7:30 ingelogd en 4,50 gedokt. En inderdaad de RDW heeft maandagochtend om 8.10 een kenteken op de 405 afgegeven: 58-TVS-4. Om echter platen te bestellen MOET je de papieren zelf hebben. Dus vanmiddag RDW gebeld. En wat blijkt: RDW en PostNL zijn beiden traag. De een door een gebrek aan marktwerking, de ander t.g.v. doorgeschoten marktwerking. RDW heeft pas gisteren gepost, vandaag geen post gehad. Zou er dus morgen moeten zijn. Omdat ik met dit kl#teweer mijn cabrio liever binnen laat moet vrouwlief nu auto's lenen of met OV naar haar werk. Alles door die verdomd trage procedures... Omdat de post nu tegen een hongerloon door ongemotiveerde luie scholieren wordt bezorgd, komt die pas eind vd middag. Automaterialenzaak levert platen, tot 17:00u dan sluiten ze alweer. Dus met een beetje pech wordt het vrijdag of pas na het weekend. Maar ik hoop op morgen einde vd dag.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor joospeugeot » 18 apr 2012, 20:39

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:20, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Harrie » 19 apr 2012, 00:14

ook voor een fietsdrager heb je al een witte plaat nodig...!!

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor joospeugeot » 19 apr 2012, 01:29

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:20, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 19 apr 2012, 08:34

joospeugeot schreef:moet je wel een trekhaak hebben :oops: :oops: ik heb nog ff teruggebladerd..... en geen trekhaak (tot nu toe). ik weet ook niet of dat de bedoeling is om er een haak aan te hangen


Haha, klopt. Het is de eerste auto (op mijn cabrio na) in jaaaren die ik koop zonder trekhaak. Voorlopig had ik geen concrete plannen voor de montage van een trekhaak, maar je weet nooit, mijn zoontjes hebben al gevraagd: papa, gaan we nu met de groene Peugeot op vakantie? En dan moet de vouwwagen ergens aan vast natuurlijk. Maar voorlopig zullen we wel met de 5008 gaan.

Nog heel even over PostNL: het is onzin dat PostNL de illusie heeft dat ze de kosten omlaag kunnen brengen met goedkoop personeel en verbetering van processen. Het is niet de intelligentie van het proces dat de uiteindelijk kwaliteit bepaalt, maar de medewerkers die dat bepalen. Goed sorteren en goed bezorgen is een VAK. Soit. En nu lopen er randdebielen rond met die taken. Ik roep niet zomaar wat: ik heb laatst met eigen ogen gezien hoe zo'n meid haar hele posttas in een brievenbus van PostNL stond leeg te kieperen (ja, het was al laat)! Ze had haar tas snel leeg, ronde volbracht, incasseren maar (want ze worden nu per afgeleverd poststuk betaald). Pakketten idem. Een postpakket geven de chauffeurs nog liever af aan een voorbijkomende zwerver, dan dat ze het mee terug moeten nemen omdat jij even niet thuis bent. Ik baal er nog steeds van dat ik er geen filmpje van heb gemaakt, want dan had ik daar zeker DWDD mee gehaald.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor jan-03 » 19 apr 2012, 11:32

De ervaringen die jullie hier schrijven heb ik ( nog) niet met de post.. En dat leegkieperen van de postzak is een vermoeden..
Er kan ook een goede reden zijn dat ze dit heeft gedaan.. Dat alles veranderd in die markt doen we zelf..
Maar vervelend is het zeker als je ergens op wacht wat onderweg door randzaken later wordt bezorgd..
Ik moet er nog bij zeggen dat de ( hoofdzakelijk) dames hier een hecht team zijn die per fiets met weer en wind altijd bezorgen..
Dus van mij geen kwaad woord hierover en al helemaal niet denegrerend.. Ik heb groot respect voor deze mensen en ook de discretie die er bij hoort..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 19 apr 2012, 17:58

janbachee schreef:De ervaringen die jullie hier schrijven heb ik ( nog) niet met de post.. En dat leegkieperen van de postzak is een vermoeden..
Er kan ook een goede reden zijn dat ze dit heeft gedaan.. Dat alles veranderd in die markt doen we zelf..
Maar vervelend is het zeker als je ergens op wacht wat onderweg door randzaken later wordt bezorgd..
Ik moet er nog bij zeggen dat de ( hoofdzakelijk) dames hier een hecht team zijn die per fiets met weer en wind altijd bezorgen..
Dus van mij geen kwaad woord hierover en al helemaal niet denegrerend.. Ik heb groot respect voor deze mensen en ook de discretie die er bij hoort..
gr Jan.


Jij woont in een ander land, Friesland. In een naburig dorp hier is in februrari 3 weken GEEN post bezorgd. Heeft Radar en de Rechtbank gehaald.Werd een oorwassing voor PostNl. Mijn ervaring is dat in een economisch sterke regio als deze de laagstbetaalde banen het putje van de arbeidsmarkt aantrekken. In regio's as Friesland en Groningen liggen de lonen een fors stuk lager en zijn meer gemotiveerd en hoger opgeleiden bereid deze banen ondanks de lage bezoldiging te accepteren.
Ik heb vandaag WEER geen post gehad en net een half uur met een vriendelijke juf van PostNL gebeld. Men is zich bewust van de problemen maar zit met de handen in het haar. Mijn post is nu als vermist opgegeven, maar feit is dat de hele straat vandaag geen post heeft gehad. Dus de 5e week achtereenvolgend ook de AutoWeek niet gehad. Ook daar weer een lacht over ingediend, ik ga hem morgen denk ik maar opzeggen. Ik lees dat ding altijd op mijn vrije donderdagochtend. Daarna ga ik naar de AH, dus als ik hem niet op tijd met de post krijg haal ik hem wel bij Appie. Dan heb ik hem rond de middag ipv vrijdag, als ik aan het werk ben.

En ja, dat post overhevelen in de brievenbus hoort bij 'HET NIIEUWE PROCES'. Het kan namelijk niet meer terug naar het sorteercentrum, dus de instructie is om het in de bus te gooien. Dit geeft meer vertraging, maar dat is een gecalculeerd risico. Dat mijn vriendin of ik morgen weer met het OV naar het werk moet is niet gecalculeerd e ga ik derhalve maar aan PostNl doorberekenen.

En dan over dat het onze eigen schuld is: onzin, we zijn niet minder maar meer met elkaar gaan communiceren. We verzenden het alleen minder per papier. De PTT heeft 10 jaar geleden ontzettend zitten slapen en hebben de trein van de digitale mogelijkheden van communicatie gemist. Ze hadden tbv consumenten en bedrijven prachtige interfaces kunnen ontwikkelen, hebben ze nagelaten. Dom. Bottomline: ALS de post morgen nog komt, dan wordt dat tegen 5. Dan heb ik pas maandag op z'n snelst platen, maar moet ik in werktijd gaan manoeuvreren, ben maandag loeidruk. Een ding begrijp ik nu ontzettend goed: de verkoper wilde ook tegen betaling de auto niet voor mij invoeren en op kenteken zetten. Dat kost domweg veel te veel tijd. De auto is trouwens vanmorgen helemaal ondergescheten door diverse vogels. Straks eens poetsen. Nog even en de duiven van de buurman gaan erin nestelen.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Leeuwtje » 19 apr 2012, 19:36

@Koffiemolen
Vervelend maar heel herkenbaar. Al meerdere malen geconstateerd dat poststukken zomaar 3 tot 7 dagen onderweg zijn. Daarnaast krijg ik de laatste tijd regelmatig stapels post van de halve wijk in de bus die op hetzelfde huisnummer wonen maar in een totaal andere straat. Bij de bezorger gaat blijkbaar geen enkel lampje branden als je op 1 particulier adres zulke stapels door de bus drukt of zou het de nieuwste manier van bezorgen (lees bezuinigen) zijn in de hoop dat ik het wel verder distribueer. Dat heb ik gedaan tot ik er een keer een uur mee bezig was dus nu flikker ik het weer in de dichtstbijzijnde brievenbus. Daarnaast is het soms ook te genant voor woorden om bij je achterburen brieven deurwaarders in de bus te moeten doen. Uit piëteit bezorg ik rouwkaarten wel zelf maar zou iedereen dat doen? De reactie van post.nl "u bent niet de enige we krijgen meer klachten".
De oplossingen die ze boden:
1. ach u kunt ze vast wel even in de bus van de buren gooien. Euh ja 1 verkeerd bezorgde brief okay maar 30?
2. gooit u ze maar in de dichtsbijzijnde brievenbus (dat doe ik nu dus)
3. als het meerdere keren per week gebeurt verzamelt u het dan maar en bel ons dan komen we het halen :shock: Zou de post daarom zo lang onder weg zijn?

edit...... hoor net op RTL nieuws dat de bestuursvoorzitter van PostNL is opgestapt vanwege de problemen bij de postbezorging door de reorganisaties.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 19 apr 2012, 21:58

Klopt, die hadden we ook nog: hele stapels post van de hee straat of zelfde huisnummers in de bus, heb ik ook gehad. Wat ik ook heel erg vond is dat de klachtbehandelaar eind vd middag aangaf dat mijn adresgegevens nu in een apart databestandje staan met de aantekening: 'extra zorg'. Het bizarre is dat ze het gewoon toegeven. Ik behoor u dus tot een elite waartoe ik heemaal niet wil behoren. Ik wil gewoon dat IEDEREEN op tijd zijn post krijgt. Ik wil dat basisrecht niet hoeven bevechten. In mijn dagelijks werk is mijn missie om de zorg in NL kwalitatief hoogwaardig en voor iedere Nederlander toegankelijk en betaalbaar te houden. Daarin staan we ook op een kritisch punt (qua betaalbaarheid) waardoor op een gegeven moment de solidariteit in het stelsel op de helling gaat. Dan krijg je klassezorg en dat moeten we met de BV NL echt NIET willen. Het verschil in levensverwachting tussen hoog- en laagopgeleiden in NL heeft al schrikbarende vormen aangenomen (en een hoogopgeleide leeft gemiddeld 14 jaar langer zonder gezondheidsproblemen en is dus substantieel goedkoper en zie daar een mogelijke bron van allerlei discussies).

Maar goed, de positie vd bestuursvoorzitetr van PostNl is volstrekt onhoudbaar, goed dat ie weg is.

Maar nu komt ie: een uur na mijn telefoongesprek met de klachtenafdeling van PostNL kwam er haastig een postbode, om 18:30 (!!) om ALLEEN BIJ MIJ post te bezorgen. Rara, hoe kan dat? :roll: Bottomline: ik heb nu dus mijn kentekenpapieren!! Morgen heb ik wel een gaatje om in mijn pauze even naar de platenboer te gaan. Ik ga voor luxeplaten, lijkt me chique. Als ze erop zitten en de voiture gewassen is volgen er eindelijk foto's.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor joospeugeot » 19 apr 2012, 22:14

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:20, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Remco504coupe » 19 apr 2012, 23:28

Koffiemolen schreef: Goed sorteren en goed bezorgen is een VAK. Soit. En nu lopen er randdebielen rond met die taken. Ik roep niet zomaar wat: ik heb laatst met eigen ogen gezien hoe zo'n meid haar hele posttas in een brievenbus van PostNL stond leeg te kieperen (ja, het was al laat)! Ze had haar tas snel leeg, ronde volbracht, incasseren maar


Ja precies, net als dat er vroeger wel eens hele pakketten reclamefolders door luie tieners in het bos werden gedumpt.. :mrgreen:
Niet alleen schoonmakers verdienen meer waardering..een postbode had vroeger nog een soort van voorbeeldfunctie.( en een aardig salaris).
Ik heb eens als vakantiebaantje een autoroute langs een paar kerkdorpen gereden als snotneus..
Werd ik 2 weken voor ingewerkt! Omdat er in het verleden al eens een invaller in de ochtendmist was verdwaald.
Elk huisje op de meest afgelegen plek moet er uiteraard worden aangedaan. En ik dacht toen dat ik mijn omgeving wel kende.. :roll:

Even iets anders:

Koffiemolen schreef:Ik kwam nog wat plaatjes tegen van mijn vorige 405,

Afbeelding


Zie ik daar een Bosch VE dieselpomp?
Daar zou ik wel wat tips over kunnen gebruiken namelijk
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor joospeugeot » 20 apr 2012, 00:26

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:20, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Koffiemolen » 21 apr 2012, 09:52

Gisteren de kentekenplaten gehaald, met de 405, was gelijk een lekker ritje. Lekker ritje? Genieten was het!! Zo'n 405 is een echte rijmachine. Ik heb altijd 405'en gehad met veel km's (239.000 bij aanschaf was het minst, maar ik begon met een die 450.000 bij aanschaf op de teller had). Dus dat merk je wel: strak in het onderstel, geen rammels, behalve dan nu en dan een goedmoedig kraakje van het dashboard (dat heb je in een 505 type 1 niet...).
Motor loopt erg fraai, moet nog wat loskomen want is met een erg tamme rechtervoet gereden. Remt ook lekker, stuurt zeer scherp. Alleen de versnellingspook vind ik niet fijn, er zit te veel speling op de kogel onder de pook. Daar zitten drukringen omheen waarvan ik hoop dat ze nastelbaar of vervangbaar zijn.

Vandaag ga ik de luxeplaten op de nieuwe plaathouders monteren. Foto's volgen als hij gewassen is en de zon schijnt. Ooit dus.

Mijn 405 srdTurbo had idd een Boschpomp maar die auto had ik als dagelijkse auto volledig bij de garage in onderhoud (waar dat zoals je ziet perfect gebeurde, van het motorcompartment kon je geen vieze handen krijgen en deze foto is bij ca. 390.000 km gemaakt...). Ik heb dus niks zelf gedaan en weet dus ok niets van die pomp af. Joos wel, vermoed ik...

Edit: ik heb toch wel iets zelf gedaan: cruisecontrol ingebouwd, vandaar dat tweede kabeltje naar de gashevel.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: En toen was er...troost!

Berichtdoor Harrie » 21 apr 2012, 18:42

vanmiddag heb ik deze prachtige 405 RG Break met eigen ogen aanschouwd: plaatje !
minieme krasjes en heel kleine deukjes, gebruikssporen genaamd :D
De kleur blijft ook uniek voor een 405, van de RG versie zijn er maar weinig gebouwd.
Ook het nieuwe onderkomen en garage etc.,. aanschouwd, dit wordt een paradijsje voor
deze liefhebber :wink: bedankt voor de lekkere koffie, Bas ! amicalement, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten