Hoog stationair toerental

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hoog stationair toerental

Berichtdoor fritzmeier » 15 jan 2011, 23:49

de 405 heeft een veels te hoog stationair toerental.

bij koude motor is dat ongeveer 2500 a 3000 toeren en bij een warme motor is dat ongeveer 1500, veels te hoog, vooral
het koude stationaire toerental, zal zo'n 1.9 16 klepper fijn vinden :?

heb de stappenmotor eraf gehaald en wd40 ingespoten, later met een draadje iets spanning opgezet en doet hij zijn werk wel,
teminste dat klepje dat gaat heen en weer, als ik dan de lucht toevoer vanaf stappenmotor naar spruitstuk iets dichtknijp gaat hij ook gelijk minder hard stationair lopen.

zou het dan de ecu zijn die de stappenmotor aan stuurt of toch de stappen motor, of mischien de lamdasonde wat ik heb gelezen

wat zou hier van de oorzaak kunnen zijn??? :!:

oja hij start nog steeds prima via de sleutel :roll: en er zit nu een sony radio/cd speler in :mrgreen:

vr.groet Robert
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor fritzmeier » 17 jan 2011, 20:27

als ik dat 2 polig stekkertje van de stappenmotor aftrek blijft de motor naar het starten 2 sec stationair
lopen om daarna gelijk uit te gaan, als ik het slangetje er af heb en ik knijp hem iets dicht gaat hij rustiger lopen,

zou het dan de ECU (aansturing stappenmotor) zijn of toch de stappen motor :?
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor joospeugeot » 17 jan 2011, 20:59

kijk eens naar je kvs sensor, die wat de computer gebruikt, niet die voor t metertje. als die een rare waarde heeft denkt die dat de motor nog koud is
succes
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor fritzmeier » 17 jan 2011, 21:04

joospeugeot schreef:kijk eens naar je kvs sensor, die wat de computer gebruikt, niet die voor t metertje. als die een rare waarde heeft denkt die dat de motor nog koud is
succes


joost,

waar zit die kvs sensor ??? en moet ik die dan uitlezen?

groet robert
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor joospeugeot » 17 jan 2011, 21:50

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:37, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

re

Berichtdoor 305 friesland » 18 jan 2011, 00:01

je kunt met het diagnose lampje ofwel motorstoringlampje op een bepaalde manier de storing uitlezen ,1 draad aan de massa en daar een schakelaartje tussen .
maar dat staat in een vraagbaak van de gewone type,s wel beschreven.
alleen gaat dat lampje branden bij een storing .
dus een sensor met verkeerde waarde is eerder aan de orde.
sensors zijn van veel types gelijk dus kun je op de sloop wel halen om te proberen.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Berichtdoor daflover » 19 jan 2011, 14:15

joospeugeot schreef:
fritzmeier schreef:
joospeugeot schreef:kijk eens naar je kvs sensor, die wat de computer gebruikt, niet die voor t metertje. als die een rare waarde heeft denkt die dat de motor nog koud is
succes


joost,

waar zit die kvs sensor ??? en moet ik die dan uitlezen?

groet robert


geen idee, in en om t thermostaathuis heen, is volgens mij een blauwe sensor .
uitlezen ? weet niet of je dat al bij deze auto kunt, zou je ff langs moeten komen, kan ik hem proberen uit te lezen. maar ff meten of er gewoon een nieuwe in zetten


ik zou t in de radiateur zoekken :roll:
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Berichtdoor daflover » 19 jan 2011, 14:16

al eens aan de lucht massa meter gedacht???
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Berichtdoor mars406 » 19 jan 2011, 16:44

zelfde probleem gehad bij onze 406...... oplossing( tot nu toe, 2 jaar geleden) was het schoonmaken van het gasklephuis.
205 1.4 Generation 1998 blauw
306 1.8 Cabriolet Roland Garros 1996
406 2.2 GTX BREAK 2001 zwart
......en een Fiat 500F( 1e serie) uit 1965 ( 18 PK)
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor mars406 » 19 jan 2011, 17:09

205 1.4 Generation 1998 blauw
306 1.8 Cabriolet Roland Garros 1996
406 2.2 GTX BREAK 2001 zwart
......en een Fiat 500F( 1e serie) uit 1965 ( 18 PK)
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor fritzmeier » 26 jan 2011, 14:23

bedankt voor de tips.

gasklephuis heb ik er inmiddels helemaal af (stelt geen flikker voor) en heb ik schoon gemaakt met remreiniger, de pakking was zeer goed uitgehard en vertoond onderaan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel iets lekkage, dus mischien dat dat de oplossing is, nu nog effe naar de peugeot dealer, ook vervang ik die kvs sensor en die blauwe sensor in het thermosstaat huis.

verder ben ik nog op zoek naar wat grei zoals die bedieningspaneel van kachel/venti enz van GL of GR, volgensmij past dat zo aan elkaar en met kabel.
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor fritzmeier » 24 maart 2011, 22:26

nieuwe sensor er in gedraaid, andere stationairklep erop, en starten, meteen goed lopen eerst 1500 rpm daarna 800 rpm, maar slecht reageren op gas pedaal, en naar 1 keer gas geven blijft hij weer steken bij de 2000 rpm.

nu haal ik dus stekker van de stationairklep(stappenmotor) en dan blijft hij wel goed lopen, maar 1000 a 800 rpm zoiets.

maar hoe kan dit nou, waar zou dat nou aan kunnen liggen???

iemand een ideetje ??

ik hoor graag van jullie, ik wil hem namelijk een deze maanden op de weg hebben :mrgreen:
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor Break-Rider » 26 maart 2011, 03:02

Ik ooit meegemaakt dat een Opel die ik had dit probleem had omdat het een ex gas auto bleek te zijn. Was niet op te lossen. Andere carbateur was het enige.
Weet jij of je auto een ex LPG auto is? :shock:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Berichtdoor Harrie » 26 maart 2011, 19:47

Break-Rider schreef:Ik ooit meegemaakt dat een Opel die ik had dit probleem had omdat het een ex gas auto bleek te zijn. Was niet op te lossen. Andere carbateur was het enige.
Weet jij of je auto een ex LPG auto is? :shock:

dit is een MI 16, dus injectie !
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor fritzmeier » 26 maart 2011, 23:39

geen gasrijk verleden :mrgreen: en er is hier geen carburateur aanwezig :roll:
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor joospeugeot » 27 maart 2011, 00:05

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:37, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor fritzmeier » 21 apr 2011, 20:22

als ik de stekker van de luchthoeveelheidsmeter er af haal, gaat ie een stuk minder in toerenlopen wel gaat het motorcontrolelampje branden.

als ik de stekker van de stappenmotor er af haal, gaat hij ook een stuk minder in toeren lopen.

ik snap mijn god niet waar het aan kan liggen, begin er wel van te balen, ook het lager van de koppeling maakt een naar schurend geluid dus die zal binnekort ook vervangen moeten worden, kun je trouwes de koppeling vervangen zonder dat de hele motor er uit moet???

:mrgreen: :D :-) 8)
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor fritzmeier » 21 apr 2011, 20:40

of zou het ook aan de lamdasonde kunnen liggen ??
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis


Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten