Bram's (inmiddels ex-) 405 GRe

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor fab405 » 26 okt 2009, 21:46

Harrie schreef:mooie 405 ! 8)
roest aan portierranden had ik hierboven al beschreven, zit er folie op de bovenste rand geplakt?
direct aanpakken en behandelen!
grt, Harrie


Dank je :wink:

Ja, volgens mij zit er folie. Och, het zit er al sinds ik hem heb (zo'n 4 jaar) en het lijkt niet snel erger te worden. En als ik het in m'n bol krijg, dan vervang ik gewoon het portier. Net als het rechter, daar zat namelijk een erg diepe kras in en voor €30,- was ik klaar. M0RM is een veel voorkomende lakkleur.
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor martinowic » 26 okt 2009, 23:01

Ik heb 150k gereden in 2 405en en mis 'm nog elke dag.
De auto is een lichte constructie en buigt soms nog wel eens mee in een scherpe bocht, maar het onderstel is waanzinnig goed. Onverwoestbaar, mits goed onderhouden. Doe mij maar een 2.0 sri uit de laatste bouwjaren (met een automaat, fase II vind ik mooier)
in vert sorento...

Dat is een speld in een hooiberg

heel veel plezier! :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door martinowic op 27 okt 2009, 11:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten, martinowic

104 ZS coupe rood '79, 405 srx 2.0 automaat Vendome vert sorento '95 (Clio 1.2 tce '12)
martinowic
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 14 feb 2006, 13:01
Woonplaats: Baarn

Berichtdoor pEus » 27 okt 2009, 09:35

Wij hebben ook jaren 405 gereden in de jaren 90 8)

Mijn vader reed in een S (canadese uitvoering) en ikzelf reed in een GRD break waar ik wel enkele tonnen op de teller bij heb gezet.
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Indium » 27 okt 2009, 16:06

Gefeliciteerd Harrie, veel veilige en fijne kilometers toegewenst!! Zien we hem binnenkort een keertje bij de PCN op de parkeerplaats?
Oude liefde roest...
Avatar gebruiker
Indium
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 08 mei 2005, 12:47

Berichtdoor Harrie » 27 okt 2009, 20:11

Indium schreef:Gefeliciteerd Harrie, veel veilige en fijne kilometers toegewenst!! Zien we hem binnenkort een keertje bij de PCN op de parkeerplaats?

Ja, de 7e nov, in Woudenberg te zien, en tijdens de Nachtrit 8)
reakties gaarne in andere topic! grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor BRAM » 26 nov 2009, 20:44

Ik heb in de afgelopen weken diverse 405's bekeken en gereden.
Na jaren niet zo naar auto's te hebben gekeken, blijkt maar hoe sommige auto's verschrikkelijk zijn afgetrapt, en slordig worden onderhouden.

Nu realiseer ik mij wel, dat na 7 nieuwe lease-auto's te hebben gereden, dat ik nooit te klagen heb gehad. Nieuw rijden is altijd mooi, en de staat bij aanschaf altijd perfect.

De digitale foto's op de diverse site laten heel fraaie auto's zien, maar in werkelijkheid blijkt het meestentijds erg tegen te vallen.

Morgen ga ik op pad voor een 405 GRe in groen metallic. Heeft in16 jaar slechts 164000 km gereden. Op de foto's een zeer fraai exemplaar. Gisteren even stiekum langs gereden. In de regen ziet de lak er fantastisch uit. Auto is netjes gepoetst, beetje bandenzwart en heel schone LM velgen. Twee kleine puntjes: grote gaten in de hoedenplank en een loslatende bekleding van de portierbekleding.
Morgen ga ik rijden en de auto aan een nader onderzoek onderwerpen.


Wordt vervolgd. Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Manitoba » 26 nov 2009, 23:06

BRAM schreef:Ik heb in de afgelopen weken diverse 405's bekeken en gereden.
Na jaren niet zo naar auto's te hebben gekeken, blijkt maar hoe sommige auto's verschrikkelijk zijn afgetrapt, en slordig worden onderhouden.

Nu realiseer ik mij wel, dat na 7 nieuwe lease-auto's te hebben gereden, dat ik nooit te klagen heb gehad. Nieuw rijden is altijd mooi, en de staat bij aanschaf altijd perfect.

De digitale foto's op de diverse site laten heel fraaie auto's zien, maar in werkelijkheid blijkt het meestentijds erg tegen te vallen.

Morgen ga ik op pad voor een 405 GRe in groen metallic. Heeft in16 jaar slechts 164000 km gereden. Op de foto's een zeer fraai exemplaar. Gisteren even stiekum langs gereden. In de regen ziet de lak er fantastisch uit. Auto is netjes gepoetst, beetje bandenzwart en heel schone LM velgen. Twee kleine puntjes: grote gaten in de hoedenplank en een loslatende bekleding van de portierbekleding.
Morgen ga ik rijden en de auto aan een nader onderzoek onderwerpen.


Wordt vervolgd. Bram.


Bram: de 405 van onze wagenparkbeheerder staat ook nog steeds te koop (de anthracietgrijze phase I die eerder in dit topic via Marktplaats de revue gepasseerd is). Als ik voor je moet informeren, moet je het even laten weten. Is volgens mij echt een nette auto, heb er van de week in de parkeergarage nog 's naar staan kijken...

Succes iig!
Manitoba
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor BRAM » 27 nov 2009, 18:32

Vanmiddag een proefrit gemaakt in een 405 GRe 1.8. Wat reed dat fantastisch!!!! Een uitvoerige proefrit en het bestuderen van de garagefacturen van deze auto heeft mij doen besluiten de auto te kopen.
Dinsdag a.s. ga ik haar ophalen in Ede.

Het is een metallic groene ( Vert Sorrento) GRe met origineel lichtmetalen velgen, origineel schuif/kanteldak ( alleen het kantelmechanisme doet het momenteel), electrische ramen voor, centrale vergrendeling met werkende afstandbediening. Kortom een complete auto, die de leasebak snel zal doen vergeten.

De auto heeft in juni jl. een grote beurt met verse APK bij Peugeotdealer Tijkorte in Denekamp gehad ( rekening aanwezig), en is via van der Werf in Ede bij de verkopende handelaar terecht gekomen op 9-11 jl.
De km-stand is ruim 164.000 km. Alle onderhoud is in de laatste 4 jaar bij de Peugeotdealer uitgevoerd.

Ik heb in ieder geval een goed gevoel over mijn net gedane aanschaf, en kan bijna niet wachten tot dinsdag as.

Hieronder alvast enkele foto's, die ik tijdens de proefrit heb gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Fritschy 605 » 27 nov 2009, 20:24

Groen zijn ze toch het mooist vind ik......ook de 605 :P
Maar alvast gefeliciteerd met je aankoop.
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor fab405 » 27 nov 2009, 23:55

Ook hier: helemaal goed! Veel plezier met deze mooie 405 :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor BRAM » 01 dec 2009, 23:11

Vanmiddag de 405 GRe in de kleur MORM opgehaald bij de garage. Het ritje naar huis ( effe aan de vrouw laten zien ) en daarna weer door naar het werk, is mij bijzonder goed bevallen. Rijd zeer comfortabel. Wel valt op dat de zittingen van de voorstoelen erg kort zijn, zeker met mij lange onderstel. In gedachten ga ik terug naar 1994, toen ik de sleutels van een nieuwe 405 GLXD Break in ontvangst mocht nemen. Hiermee 4 jaar heerlijk gestuurd, waarna de 1e 406 Break haar intrede mocht doen binnen ons gezin.

terug naar de 405 GRe uit 1994:

Als al eerder gemeld, heeft de auto 164.000 km gedraaid ( in 15 jaar, dus niet veel). Aanschafnota uit 2005 en de daarop volgende facturen van de Peugeotdealer tot juli 2009 waren netjes achter het klepje van de radio opgeborgen ( deze zal ik zorgvuldig bewaren, ze horen bij de historie van deze voiture). Ja, er zit dus geen radio in, moet ik nog naar op zoek.

Ook zijn er grote ovale gaten in de hoedenplank gezaagd; het staal eronder is ook deels verwijderd om de ovale speakers een plaats te geven ( originele bedrading aanwezig in de koffer). Hierin moeten dus weer ovale speakers worden teruggeplaatst, of een nieuwe hoedeplank van de sloop halen. Deze '94er heeft geen hoofdsteunen op de achterbank, en zo te voelen ook geen voorbereiding hiervoor. Dit betekent, dat ik op zoek moet naar een leuning uit een 95'er GRX, waar wel hoofdsteunen standaard waren (sloperijen afgaan en zeker Snuverink bellen). Ook moet de tochtstrip van het linker portier worden vervangen, is behoorlijk beschadigd.

Slordig is, dat de garage niet heeft gezien dat het rechter stadslicht het niet doet. Vanavond geprobeerd het lampje te vervangen, maar in het donker moeilijk voor elkaar te krijgen. Ik heb het nog niet losgekregen. Dit moet je toch zo los kunnen trekken??
Een ander probleempje is het dashboardkastje: ik krijg het met geen mogelijkheid open. Het is net of er geen veerspanning op de handle zit.

Wie kan mij een foto tonen van de binnenzijde van het dashbordkastje, zodat ik weet waar ik met een metalen strip de vergrending kan lossen!!!!!!!!
Ik hoop dat ik dan ook een instructieboekje van de auto te pakken heb.

Nog even over de staat van onderhoud:
Na de aanschaf in juni 2005 ( met 113.690 km op de teller) door de laatste eigenaar, is de auto altijd bij Tijkorte te Denekamp in onderhoud geweest.
In de afgelopen 4 jaren zijn de distributieriem (met spanrollen), uitlaat, kachelradiateur, remschijven, banden (Michelins energy), en achterremmen vervangen.
Al met al een flinke lijst, die er volgens mij op duid, dat de vorige bezitter nooit op onderhoud heeft bezuinigd.

Het is de 405 ook zeker aan te zien. De lak verkeert in nette staat. 15 jaren op de weg geeft natuurlijk steenslagschade en de nodige krassen in de lak. De Velours thibald bekleding ziet er smetteloos uit.

Al met al ben ik tot nu zeer blij met deze aanschaf.

Ik zocht een auto, die mij de winter door zou brengen, maar nu al heb ik het idee, om langer door te rijden, en mogelijk zelf in de vakantie met het gezin en caravan erachter naar Frankrijk te gaan.
De komende weken zal ik te tot nu geconstateerde mankementen proberen op te lossen en een radio inbouwen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor fab405 » 02 dec 2009, 19:59

Leuk om te lezen dat ie goed bevalt!

Over de hoofdsteunen achterin: Je zult de stalen houders voor de hoofdsteunen nodig hebben. Deze steunen monteer je tegen de stalen plaat die achter de leuning zit. Waarschijnlijk kun je in je huidige leuning gaatjes maken, de metalen houders steken door je leuning (net niet zichtbaar bovenop) en het is helemaal mooi als je hoofdsteunen vindt die hetzelfde zijn als die op je stoelen zitten. Als de stoelen verstelbare hoofdsteunen hebben, dan is er geen verschil tussen de voor-en achterhoofdsteunen.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een compleet interieur uit bijvoorbeeld een SRi scoren, dan heb je meteen alles en een SRi interieur zit nog een stukje lekkerder :wink: Ik heb zelf Mi16 leer in mijn GRe zitten.

Ik heb wel eens bij iemand een defect dashboardkastklepje open moeten maken. Daar zat niks anders op dan het open te breken. Maar gelukkig zijn er op de sloop genoeg kleppen te vinden. Ze zijn best makkelijk te vervangen.

Enne... op vakantie naar Frankrijk? Ik ben in een ruk van Zuid Frankrijk naar huis gereden (toen nog met de 1.6 motor), zonder een centje pijn of kramp. Ja, oke. Cruise control is dan wel een aanrader.

Veel succes en plezier met de 405! :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor BRAM » 02 dec 2009, 21:02

Fab405, begrijp ik uit jouw verhaal, dat de houders voor de hoofdsteunen niet aan de leuning, maar aan de stalen plaat die onderdeel uitmaakt van de carrosserie worden bevestigd. Zijn deze schroefgaten al voorgeboord?

Het probleem met het schuifdak heeft zich vooralsnog opgelost. Ik zat vanavond even met het bedieningsknopje te spelen, toen het dak zichzelf openschoof.

Gisteravond en vanmiddag nog weer even aan het stoeien geweest met het rechter stadslicht: ik krijg wel de stekker los, maar nog steeds niet het lampje. Bij ATU in Arnhem werd nors gereageerd, dat ditook niet zomaar lukt. Info via een bekende bij Brezan Ede gaf aan, dat in de garage hiervoor een reparatietijd van 20 minuten staat vermeld. Gelukkig nog geen Volkswagen en Opeltaferelen, maar zo'n simpel lampje word het toch een aardige rekening.
Het instructieboekje ( pagina 48 via Brezan ontvangen) schrijft over het stadslicht: stekker met lampje in een beweging uit de lampunit trekken.
Dit lukt mij toch met geen mogelikheid.

Adviezen: ??? ik zie graag uw adviezen.

T.a.v. het dashboardkastje: moet ik dan toch de koevoet erbij halen???


Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor fab405 » 02 dec 2009, 21:12

Inderdaad, de houders (met pijpjes) zitten aan de stalen plaat vast. De gaten zitten er al. Officeel zou je ook nog een extra beugel in J-vorm moeten monteren voor extra stevigheid. Deze komt onderop je stalen hoedenplank terecht. Deze beugel heb ik niet gemonteerd en is ook niet echt nodig.

Oh, ik bedenk me dat ik in m'n garagebox nog een setje houders heb liggen die ik niet gebruik. Met twee SRi hoofdsteunen. Die heb ik ooit eens gekocht omdat ik achterin m'n ZX ook hoofdsteunen wilde maar daar heb ik maar van af gezien. Heb je daar wat aan?

De houder van het stadslichtje zou er inderdaad in 1 beweging uit moeten kunnen. Alhoewel ik er ook wel eens eentje heb gemold... :oops: Maar je kunt misschien eerst beter oefenen op de sloop of daar alvast een reserve houdertje halen :lol:

Voor het dashboardkastje zou ik een stevige schroevendraaier gebruiken. Het slot haakt als het goed is, bovenaan. Onderaan de klep heb je twee plastic schuifpennen. Als je die verwijdert dan is het onderste gedeelte al los. Dat geeft speling maar misschien dat je geluk hebt en de hele klep los komt :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Harrie » 02 dec 2009, 23:19

stadslicht? die fitting kan toch 1/5 slag draaien en er dan uit ?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor fab405 » 02 dec 2009, 23:25

Volgens mij breekt ie dan snel af...
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor BRAM » 03 dec 2009, 23:13

Harrie, hartelijk dank voor de tip.
Inderdaad een klein stukje linksom draaien, en los is de fitting
Vanavond met een tang voorzichtig geprobeerd, en waarempel....... de fitting kwam los.
Lampje verwisselt ( natuurlijk eerst naar de pomp, want het juiste lampje niet in een van de 3 doosjes met reservelampen), en de fitting teruggeplaatst.

Stadslicht doet het weer aan beide zijden.

Ik snap alleen niet, waarom een garage hier 20 minuten voor heeft staan.
Ik had wel iets langer nodig, maar wijt dit aan het donker.

Van het weekeinde weer eens met het dashboardkastje aan de gang, en een radio scoren, wat wat een rust in de auto, zonder radio en alleen maar de serene rust in de auto ( zeer weinig motorgeluid, zelf mijn dochter merkte dit op ( Papa, de Vectra maakte veel meer herrie, terwijl die toch veel nieuwer was).

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor BRAM » 07 dec 2009, 20:38

Afgelopen zaterdag, ondanks het slechte weer, toch weer even bezig geweest met het dashboardkastje.
Na alles aan de onderzijde van de klep te hebben losgemaakt, zat er wel meer beweging in maar nog steeds onvoldoende, totdat het hele onderdeel een iets naar links drukte, schoot de vergrendeling aan de rechterzijde los. Toen had ik de ruimte en kon de vergrendeling aan de linkerzijde ook los.
Het dashboardkastje vergrendelt bij de 405 phase ll aan beiden zijden.
In het dashboardkastje trof ik vervolgens een compleet setje reservelampjes aan en het instructieboekje in een blauw plastic mapje van autobedrijf Tijkorte te Denekamp, alles in onberispelijke staat.
In het mapje kwam ik ook de gebruiksinstructie, garantiebewijs en sleutel tegen, behorende bij het schuifdak. Het aanwezige schuifdak, wat naar wat spelen met de bedieningsknop toch wel perfect werkt ( schuiven en kantelen) is geen origineel Peugeotschuifdak, maar een achteraf ingebouwd Hollandiaschuifdak, type TiltVent Slide.
Volgens mij is dit het type, wat Harrie ook in zijn 405 SRi gaat inbouwen.

Van het dashboardkastje heb ik nu de voorplaat gedemonteerd, omdat de greep op het deksel kapot is. Er was een klein nokje afgebroken, waardoor deze niet meeer functioneerde. Ik zal binnekort wat detailfoto's maken, zodat hierover ook weer iets is vastgelegd voor belangstellenden.
Om e.e.a. weer in originele staat te brengen, moet ik dus een nieuwe greep scoren op de sloop, en daarin mijn eigen slotje terugplaatsen, om alles in en om de auto met een sleutel te blijven bedienen. heb inmiddels vanuit diverse delen van het land al reacties van sloperijen, die de oproep via onderdelenzoeker.nl heb gelezen.

Ook het lampje in het dashboardkastje is inmiddels gerepareerd.

Ik ga vanavond een lijstje maken met te zoeken onderdelen, en morgen enkele sloperijen, sorry demontagebedrijven benaderen, voor de benodigde onderdelen. Dit zijn deels noodzakelijke, deels luxe delen.

Als er forummers , in de omgeving van Arnhem, adressen weten, waar een te slopen 405 phase ll staat, dan houd ik mij aanbevolen.

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Leeuwtje » 07 dec 2009, 21:51

BRAM schreef:Ik ga vanavond een lijstje maken met te zoeken onderdelen, en morgen enkele sloperijen, sorry demontagebedrijven benaderen, voor de benodigde onderdelen. Dit zijn deels noodzakelijke, deels luxe delen.

Als er forummers , in de omgeving van Arnhem, adressen weten, waar een te slopen 405 phase ll staat, dan houd ik mij aanbevolen.

Bram.


Bram, plaats je lijstje hier ook even (of pb het even). Ik kom nog wel eens op een sloop. Komend weekend doe ik waarschijnlijk Klijnstra in Nagele even aan. Niet de goedkoopste maar geen rommel en nog nooit meegemaakt dat ze iets niet hadden.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor fab405 » 08 dec 2009, 00:42

Goed bezig! :wink:

Ik heb ook zo'n dakraam in m'n 405 gezaagd maar dan de Webasto versie. Erg fijn.

Ik heb minder goede ervaringen met Klijnstra. Ze vragen vaak onbeschoft hoge bedragen voor niet bijzondere spullen :evil:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Leeuwtje » 08 dec 2009, 19:50

fab405 schreef:Ik heb minder goede ervaringen met Klijnstra. Ze vragen vaak onbeschoft hoge bedragen voor niet bijzondere spullen :evil:


Het zijn boeren 1e klas die denken dat ze op goud zitten maar zoals ik al aangaf heb ik er er nog nooit nee gehoord als ik iets zocht dat elders niet te vinden was. Hoge prijzen vragen weten meer sloperijen wel raad mee. Afgelopen zaterdag vroeg men bij een sloperij doodleuk de nieuwprijs voor een bepaald onderdeel. (uiteindelijk niet betaald).
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Martijn » 08 dec 2009, 22:10

Leeuwtje schreef:
fab405 schreef:Ik heb minder goede ervaringen met Klijnstra. Ze vragen vaak onbeschoft hoge bedragen voor niet bijzondere spullen :evil:


Het zijn boeren 1e klas die denken dat ze op goud zitten maar zoals ik al aangaf heb ik er er nog nooit nee gehoord als ik iets zocht dat elders niet te vinden was. Hoge prijzen vragen weten meer sloperijen wel raad mee. Afgelopen zaterdag vroeg men bij een sloperij doodleuk de nieuwprijs voor een bepaald onderdeel. (uiteindelijk niet betaald).


Gelukkig niet overal schering en inslag : was al jaren op zoek naar een net setje 205 RG velgen. Stad en land afgezocht, ook Klijnstra uiteraard maar torenhoge prijzen ( ik betaal geen 350 eu voor opknapvelgen zonder bouten en banden). Uiteindelijk bij m'n eigen "stamsloop" geslaagd na een tip van een forummer : keurige velgjes, met goede Michelins en mooie boutjes voor 150 eu !
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Harrie » 09 dec 2009, 00:02

Leeuwtje schreef:
fab405 schreef:Ik heb minder goede ervaringen met Klijnstra. Ze vragen vaak onbeschoft hoge bedragen voor niet bijzondere spullen :evil:
Het zijn boeren 1e klas die denken dat ze op goud zitten <..>.

ik vind het niet netjes dat je daarvoor 'Boeren' gebruikt !!
Boeren zijn hardwerkende agrarische ondernemers die meer respect verdienen :!:
grt, boerenzoon
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Leeuwtje » 09 dec 2009, 01:24

Harrie schreef:
Leeuwtje schreef:
fab405 schreef:Ik heb minder goede ervaringen met Klijnstra. Ze vragen vaak onbeschoft hoge bedragen voor niet bijzondere spullen :evil:
Het zijn boeren 1e klas die denken dat ze op goud zitten <..>.

ik vind het niet netjes dat je daarvoor 'Boeren' gebruikt !!
Boeren zijn hardwerkende agrarische ondernemers die meer respect verdienen :!:
grt, boerenzoon


Volgens mij een gewone typering waarmee iedereen weet welk type persoon bedoeld wordt zonder iemand persoonlijk te beledigen en zo was het dus ook niet bedoeld. Dus Harrie don't take it personal. En ach voor mijn vrienden uit de Randstad ben ik al een boer omdat ik achter Utrecht woon. Ze vinden maar :mrgreen:
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re:

Berichtdoor Animal_Mother » 04 jun 2011, 12:31

BRAM schreef:Als er forummers , in de omgeving van Arnhem, adressen weten, waar een te slopen 405 phase ll staat, dan houd ik mij aanbevolen.

Bram.


Ik heb begin dit jaar een MORM PHase 2 naar Snuverink in Borculo gebracht.
Volgende week of de week er op gaat mijn witte (PW3P) Phase 2 daar ook naar toe.
1994 405 1.6 GL (overleden)
1992 405 1.9 GRX (donor/overleden)
1992 405 1.8 SRi (ingeruild/overleden)
1990 205 1.4 XS (verkocht)
2003 206 GTI SW 2.0 16v Gris Iceland (huidig)
1991 205 CJ 1.1 (huidig)
Animal_Mother
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 04 jun 2011, 11:59

VorigeVolgende

Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten