Tijdens de zoektocht naar de oorzaak van het gebonk voorin bij mijn 405 GXI 1.6 uit 1991, kwam ik erachter dat er speling zit op de silent-blocs aan de achterkant van de draagarm en op de blokken waarmee de stabilistatorstang vastzit aan de auto. Ik heb inmiddels nieuwe blocs en een vraagbaak. In de laatste, staat een beschrijving waarbij het erop lijkt dat de ophanging bijna volledig uit elkaar moet voor het vervangen van de silent-blocs. Daarvoor heb ik bij lange na niet alle beschreven speciale gereedschappen, geen brug en ook geen ruimte waar de auto een paar dagen binnen kan blijven staan terwijl ik puzzel.
Is er ook een gemakkelijker (en snellere) methode om de silent-blocs zelf te vervangen? Ik zag al dat er helaas niet genoeg ruimte achter de draagarm is om de silent-blocs eraf te schuiven bij eventueel opwippen van de draagarm (zoals bij het testen van de speling) om de spanning eraf te halen. Heeft iemand hier ervaring met het vervangen?
Als het niet anders kan, zal ik ervoor naar de garage moeten en zal het door de montagekosten toch duur worden ondanks goed betaalbare onderdelen.