Daf 400 versnellingsbak

Voor het (gratis) plaatsen van je vraag naar onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Daf 400 versnellingsbak

Berichtdoor Muvanda » 27 sep 2020, 13:20

Hallo,

Is er iemand die ooit een dieselmotor uit een Daf 400 heeft gesloopt en de bak nog ergens liggen heeft?
Ik ben op zoek naar het koppelingshuis van deze bak, mocht iemand dit in de aanbieding hebben, dan hoor ik het graag via mail of pb!

bedankt,
Walter :mrgreen:

muvanda@hotmail.com
Avatar gebruiker
Muvanda
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 mei 2009, 13:26

Re: Daf 400 versnellingsbak

Berichtdoor RobinHoed » 06 okt 2020, 17:41

Volgens mij heb je ingelogd op het verkeerde forum [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 733
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Daf 400 versnellingsbak

Berichtdoor Muvanda » 06 maart 2021, 20:10

...volgens mij reageer jij ofwel uit onwetendheid ofwel uit pure domheid! :roll:

Effe proberen, op een simpele wijze de zaak uit te leggen: :D
Normaal weet iemand die interesse in Peugeot heeft dat Indenor dieselmotoren niet alleen massaal in een aantal Peugeot modellen gemonteerd zijn, maar ook gemonteerd zijn in een heel aantal andere automerken, waaronder de Daf 400, die dan weer van origine een leyland Sherpa is.

Dus wat ben ik van plan: een XD3 TD, van een Ford Scorpio, monteren in een Renault goelette van 1953.
Echter de Scorpiobak is niet bruikbaar, dus hebben we een bak van een Brimont-Brutt op de kop getikt, waar een XD3TDE ("E" van echangeur, wat intercooler voor de Nederlanders betekend) in zit.
In deze Brimont-Brutt is de dieselmotor echter onder een hoek van 30° gemonteerd, zoals bij een Peugeot P4, het franse broertje van de Mercedes G, wat dan feitelijk origineel weer Steyr Puchs zijn, elk met hun specifieke motor.
Ben je nog mee?
Dus ik zoek een koppelingshuis voor deze BA10/5 versnellingsbak waar de motor dus recht voor de bak staat en niet zoals eerder genoemd onder een hoek van 30°.

Wat komt zoal in aanmerking?: de Portugese fabrikant van terreinwagens, UMM heeft ook de XD3 T en TD gebruikt, en dit koppelingshuis zou bruikbaar zijn, doch UMM's vind je nu niet direct aan elke hoek van de straat...
...dus het enige alternatief is het koppelingshuis van een DAF 400 met 2500 XD3 diesel of turbo-diesel.
Ondertussen hebben we dit gevonden en wat blijkt dat de BA10/5 peugeot-bak die in de Brimont-Brutt steekt op enkele schakelbedieningsdetails na, identiek is aan de bak van de DAF 400, alleen het koppelingshuis is hier ook recht, wat betekend dat ik mijn Ford Scorpio turbo-diesel kan koppelen aan het koppelingshuis van de Daf 400 en alles RECHT kan monteren op de BA10/5 Peugeot-bak voor de montage in de
Renault Goelette R2067.

Vandaar de vraag voor een koppelingshuis van een DAF 400, dus ondergetekende was NIET ingelogd op een verkeerd forum, alleen de reactie hierop was effe fout, duidelijk? ik hoop, het!!! :wink:

P.S.: om het nog wat simpeler te maken; blijkbaar zou een Indenor dieselmotor een doorontwikkeling zijn van een Duitse Junkers motor....

groeten vanuit Vlaanderen!

Walter :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Muvanda op 07 maart 2021, 10:25, in totaal 3 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Muvanda
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 mei 2009, 13:26

Re: Daf 400 versnellingsbak

Berichtdoor Michael » 06 maart 2021, 20:55

Hallo Walter,

Mooi dat je dit eindelijk gevonden hebt.
Ik was nog bij je met diverse verkeerde koppelingshuizen.

Mocht je nog Indenor delen nodig hebben... ik heb nog wel eea.

groet Michael
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Daf 400 versnellingsbak

Berichtdoor Muvanda » 07 maart 2021, 13:12

Michael schreef:Hallo Walter,

Mooi dat je dit eindelijk gevonden hebt.
Ik was nog bij je met diverse verkeerde koppelingshuizen.

Mocht je nog Indenor delen nodig hebben... ik heb nog wel eea.

groet Michael


...heb je een bericht gestuurd!
mvg,
Walter :mrgreen:
Avatar gebruiker
Muvanda
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 mei 2009, 13:26

Re: Daf 400 versnellingsbak

Berichtdoor pick~up » 20 maart 2021, 19:45

Even off topic.....die diesel is in een ford scorpio is een indenor tot 1993 geloof ik en daar na werd het een VM maar heb ik een vraag over wat voor versnellings bak ford gebruikte als er een indenor motor is zit in ook een ba10/5?

Mischien weet Walter dat?
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Re: Daf 400 versnellingsbak

Berichtdoor Muvanda » 25 maart 2021, 20:19

Hallo,
In de Scorpio, met 2500 indenor, zit een bak die ze bij Ford een MT75 noemen. Echter het koppelingshuis is vast aan de bak gegoten en dus niet demontabel.
In andere Ford modellen, Transit bv, kan ook een MT75 inzitten maar die heeft dan weer een ander koppelingshuis.....
Mvg
Walter
Avatar gebruiker
Muvanda
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 mei 2009, 13:26


Keer terug naar Onderdelen Gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten