...volgens mij reageer jij ofwel uit onwetendheid ofwel uit pure domheid!
Effe proberen, op een simpele wijze de zaak uit te leggen:
Normaal weet iemand die interesse in Peugeot heeft dat Indenor dieselmotoren niet alleen massaal in een aantal Peugeot modellen gemonteerd zijn, maar ook gemonteerd zijn in een heel aantal andere automerken, waaronder de Daf 400, die dan weer van origine een leyland Sherpa is.
Dus wat ben ik van plan: een XD3 TD, van een Ford Scorpio, monteren in een Renault goelette van 1953.
Echter de Scorpiobak is niet bruikbaar, dus hebben we een bak van een Brimont-Brutt op de kop getikt, waar een XD3TDE ("E" van echangeur, wat intercooler voor de Nederlanders betekend) in zit.
In deze Brimont-Brutt is de dieselmotor echter onder een hoek van 30° gemonteerd, zoals bij een Peugeot P4, het franse broertje van de Mercedes G, wat dan feitelijk origineel weer Steyr Puchs zijn, elk met hun specifieke motor.
Ben je nog mee?
Dus ik zoek een koppelingshuis voor deze BA10/5 versnellingsbak waar de motor dus recht voor de bak staat en niet zoals eerder genoemd onder een hoek van 30°.
Wat komt zoal in aanmerking?: de Portugese fabrikant van terreinwagens, UMM heeft ook de XD3 T en TD gebruikt, en dit koppelingshuis zou bruikbaar zijn, doch UMM's vind je nu niet direct aan elke hoek van de straat...
...dus het enige alternatief is het koppelingshuis van een DAF 400 met 2500 XD3 diesel of turbo-diesel.
Ondertussen hebben we dit gevonden en wat blijkt dat de BA10/5 peugeot-bak die in de Brimont-Brutt steekt op enkele schakelbedieningsdetails na, identiek is aan de bak van de DAF 400, alleen het koppelingshuis is hier ook recht, wat betekend dat ik mijn Ford Scorpio turbo-diesel kan koppelen aan het koppelingshuis van de Daf 400 en alles RECHT kan monteren op de BA10/5 Peugeot-bak voor de montage in de
Renault Goelette R2067.
Vandaar de vraag voor een koppelingshuis van een DAF 400, dus ondergetekende was NIET ingelogd op een verkeerd forum, alleen de reactie hierop was effe fout, duidelijk? ik hoop, het!!!
P.S.: om het nog wat simpeler te maken; blijkbaar zou een Indenor dieselmotor een doorontwikkeling zijn van een Duitse Junkers motor....
groeten vanuit Vlaanderen!
Walter