door Norwen » 11 jan 2017, 22:03
Hallo,
ik zal het verhaal van de Peugeot wat completer maken,
de auto is in 1978 naar Nederland gekomen volgens de invoerpapieren die erbij zitten, en is ingevoerd als een Peugeot type 172S
Soort van het voertuig: gebruikte vrachtauto ?
Bouwjaar 1924?
Chassisnr. 261147
Kleur groen
carroserie open ? er zit wel een linnen kap bij ( wat er van over is)
aantal cil. 4
cilinderinh. 850cc ?
Ledig gewicht 650 kg
Bijzonderheden: geen dumper
Ik weet niet hoe men aan al deze info is gekomen want bij mijn weten is er nooit een vrachtwagen van dit model gebouwd?
Het wordt nog vreemder als de toenmalige eigenaar het chassisnr. heeft opgevraagd bij de Peugeot fabriek want hij kreeg dit als antwoord:
De auto is de fabriek op 23-10-1928 als een Type 172S "sheet metal covered licht lorry" uitgerold...
Ik heb de auto vorig jaar gekocht van iemand die ging emigreren en zijn huis had verkocht, de schuur moest daarom leeg want de auto stond in de weg, 17 jaar geleden is er begonnen met de restauratie maar helaas is de man die daarmee begonnen was overleden en de auto is toen ca. 15 jaar in de hoek beland...het chassis etc. stond al reeds in de verf en het meeste houtwerk is vernieuwd, de motor was volgens zeggen gereviseerd, maar toen ik de binnenkant bekeek was het blok helaas in een erbarmelijke staat, ik ben nu bijna op het punt in ieder geval de motor weer op te kunnen bouwen en te kijken of het leeuwtje nog brullen wil.
Voor zover ik het kan zien mis ik nog wel een aantal dingen, waar ik graag wil of jullie wellicht iets weten om hier nog aan te komen.
wat ik in ieder geval mis is:
Een claxon
Snelheidsmeter
V-snaar
Rotor vd ontsteking, er zit een magneetonst. op met een verdeelkap, met een prima vonk!
Waar kan ik nog banden kopen?
Naja heel in het kort dit verhaaltje, ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen!
Vr.gr. Jan Repko