Marco,
Ik kan je alleen maar zeggen gewoon doen.
Voor de 201 is voor zover mogelijk voor dit soort oude auto's nog een hele fatsoenlijke onderdelen voorziening. Enkel een A Ford zal dit eenvoudig overtreffen.
Dit soort auto's is redelijk simpel wat betreft techniek en dit heeft meestal het gevolg dat onderdelen die er niet meer zijn eenvoudig na te maken zijn (draaiwerk)
Simpele onderhoudsdingen ga je zeker kunnen vinden.
- Bougies
- Banden
- Olie
- Bedrading
- Verlichting
Wat betreft andere zaken, een andere liefhebber vertelde mij, je moet het ook in de tijdsgeest zien, toen was het waarschijnlijk een lokale boer die zijn problemen repareerde met wat hij bij de hand had. Helemaal origineel zijn ze bijna niet te maken en dat heeft vooral te maken met de kosten een 201 of een 190 S is dat gewoonweg niet waard.
Het belangrijkste is dat de motor goed is (Compressie meten), daarna komt het plaatwerk, al het andere is relatief simpel bij dit soort auto's
Dingen om rekening mee te houden;
- Smeren heel veel smeren, voor mijn auto zijn smeerintervallen van 500 km origineel en om de 1000 km een grote onderhoudsbeurt.
- Benzine, bij voorkeur Shell V-Power wegens het niet bijmengen van Ethanol.
- Gebruik van loodvervanger (Ik doe het niet meer)
- Olieverbruik, leer jezelf maar aan om voor ieder gebruik te pijlen, je zult de 1e niet zijn die zijn blok laat vastlopen. (Ik heb altijd een aantal liter 20W50 vol minerale olie bij me, meestal vul ik elke stop een beetje bij).
Hieronder een link waar ik wat websites verzameld heb.
viewtopic.php?f=58&t=25072