308 GTi by PS gezocht

Voor het verkopen, kopen en ruilen van je mini-Peugeots is dit de stek.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

308 GTi by PS gezocht

Berichtdoor Fare92 » 29 mei 2019, 19:35

Hallo allemaal :),


Mijn naam is Faris en ik kijk momenteel naar het kopen van een 308 GTi. Komende van een Megane RS 265 en een Golf 6 GTI, zou ik heel graag mijn eerste Pug-ervaring willen hebben.

Ik heb de meeste beoordelingen over de 308 GTi (270 pk-versie) gelezen en het lijkt echt een interessante auto. Ik hou van de lichtgewicht benadering van het hot hatch segment.

Ik heb onlangs echter te horen gekregen dat de 1.6 THP-motoren vrij onbetrouwbaar zijn en dat ik ze moet vermijden ...

Ik geloof dat niet noodzakelijk, maar wil graag meer inzicht hebben in waar ik op moet letten bij het kopen van een gebruikte GTi.

Elke feedback zou zeer gewaardeerd worden :)

P.S Sorry voor mijn Nederlands, het is niet mijn moedertaal.

cheers,

Faris
Fare92
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 mei 2019, 19:27

Re: 308 GTi by PS gezocht

Berichtdoor Dirk85 » 01 jun 2019, 16:51

Ik rij zelf zo'n auto. Fijne auto qua vermogen. THP bij deze auto's is volgens mij heel anders opgebouwd dan een gewone THP. Desalniettemin gooi ik er altijd Euro98 brandstof in en regelmatig een injectiereiniger.
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert

Re: 308 GTi by PS gezocht

Berichtdoor Fare92 » 03 jun 2019, 15:24

Hallo Dirk,
Bedankt voor de feedback.
Ik kijk naar een bepaalde auto die wordt verkocht door Broekhuis Hengelo. Ik heb de autogeschiedenis gerund en heb gezien dat het remsysteem, het kleppen- en motormanagementsysteem onder garantie zijn vervangen.
De dealer vertelde me dat het preventief door Peugeout was vervangen. Ik kon echter geen 'terugroepactie/recalls' vinden voor de 308 GTI's.
Weet u of een dergelijke terugroepactie veel voorkomt bij de GTI's?

Bedankt!
Fare92
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 mei 2019, 19:27


Keer terug naar Modelauto's aangeboden of gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron