Eindelijk gevonden

Voor de schaalmodellen van ons favoriete merk.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Eindelijk gevonden

Berichtdoor RobinHoed » 18 jan 2018, 15:25

Heb eigenlijk nooit iets gehad met model autootjes.... (no offense taken)

Maar zag eens op een autoshow iemand met zijn eigen auto 1:43 op het dashboard staan en dacht hey dat is grappig.

Dus juli 2017 dacht ik er even 1 te gaan kopen, een zwarte 203c en dat viel behoorlijk tegen.
Je hebt ze in elke kleur van de regenboog online behalve in het zwart (op een politie auto na).

In augustus vrij goedkoop een blauwe 203 van solido gekocht en dacht maak hem zelf zwart. Maar als je hem dan krijgt met nog originele verpakking..... Kan ik het toch niet over mijn hart verkrijgen en laat hem origineel. Was bovendien een 203a even niet goed opgelet.

En dan begint het... Elke week even de nieuwe verschenen 'occasions' bekijken. Zelf als ik toevalig zie dat er een rommelmarkt is even door de bakken met auto's heen gaan.
En na een half jaar is het dan zover, bingo!!

Een zwarte 203c van Norev met zelfde kleur als de eigen 203. Zelfs schuifdak en velgen kloppen. Nooit gedacht zo blij te kunnen worden van een klein autootje :-)

Volgende missie, een crème witte 404 uit 1961 liefst met abrikozen bekleding. Een nieuwe hobby is geboren??

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Laatst bijgewerkt door RobinHoed op 18 jan 2018, 16:54, in totaal 1 keer bewerkt.
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Eindelijk gevonden

Berichtdoor RondeB » 18 jan 2018, 16:06

:mrgreen: Top! de hobby slaat weer lekker toe :mrgreen: Nu nog de folders........ 8)
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Eindelijk gevonden

Berichtdoor beeperhorrie » 18 jan 2018, 18:22

In het kader eindelijk gevonden snap ik de euforie van het vinden van een model.
Diverse 306 breaks zijn bij mij de revue gepasseerd maar in model zijn die bijna niet gemaakt. Dus er daar een van vinden was voor mij ook zo'n moment.

Ik probeer van alles wat ik heb gehad aan auto's een model in 1:43 te vinden en aan te passen zoals die bij mij rondreed.
Voor sommige makkelijk en voor anderen een langdurige zoektocht. (ik zoek nog steeds een Ford Scorpio van het eerste type)
Inmiddels zijn tractoren ook te vinden en heb ik ook daarvan kunnen neerzetten waar ik vroeger mee heb gewerkt.
En verder:
De Fiat 600 was een makkelijke klant om te vinden, aanpassen was iets meer werk.
Met zo'n Deutz D25 heb ik heel wat rondgestuurd in Drenthe.
De rode Belarus heb ik heel wat boomstammen mee versleept en was een gewenste compagnon in de winter vanwege de elektrische kachel.
De blauwe Ritmo komt overeen met mijn tweede auto, een 65 type één alleen dan niet in metallic lak.
De kever Werd door mijn oom afgeragd op het boeren erf als crosser, inmiddels ondenkbaar dat een 'brilletje' daarvoor wordt misbruikt. Deze was al in de struiken in een hoek van het erf vergroeid toen ik nog heel klein was.
De Ursus C330 komt het meest in de buurt van de C335 waar ik op heb leren rijden.
De Daf 1600 ladderwagen en de HD- ElectraGlide Zijn gewoon mooi en heb ik nooit in 1:1 gehad.
De 203 heeft mijn vader als student gehad en die zag er waarschijnlijk vergelijkbaar uit zoals ik deze heb aangepast (heel veel roest - overal)
De Ami break van dit type heeft mij als klein manneke vaak van de stad naar de boerderij gebracht.
De Clio Williams heeft mijn neef een tijdje gehad en was mijn eerste modelletje wat ik kreeg na mijn kinderjaren, zelf ook nog een weekje mee rondgereden maar was niet mijn ding.
De Transit heeft tot zo'n twaalf jaar geleden op de boerderij van alles gedaan in transport wat je maar kan bedenken.
De Renault 551 heeft de Ursus opgevolgd.
De CB750 four is een homage aan JoeBar
En tot slot Marilyn geeft wat leven aan de vitrine.
Momenteel zijn de 205jes die ik heb (gehad) in opbouw en ook een 405.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Eindelijk gevonden

Berichtdoor RobinHoed » 18 jan 2018, 18:52

Dat is een aardige collectie, leuk idee ook 8)

Een idee wat ik maar niet ga overnemen, heb aardig wat auto's gehad.
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Eindelijk gevonden

Berichtdoor RobinHoed » 18 jan 2018, 19:08

En met de folders ook al druk bezig. Een originele folder van nefkens uit 1962 met precies het goede model en kleur reeds in bezitAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Eindelijk gevonden

Berichtdoor RobinHoed » 15 maart 2018, 20:45

RobinHoed schreef:Volgende missie, een crème witte 404 uit 1961 liefst met abrikozen bekleding. Een nieuwe hobby is geboren??


2 Maanden verder en eindelijk gevonden.

Een solido 1:43 en aan de verpakking te zien een vrij moderne productie.
Maar dat mag de pret niet drukken

Afbeelding

Afbeelding

Snap alleen de wit / rode stickertjes niet helemaal, wilde het al weghalen maar vriendin zei dat ik het moest laten zitten.
Wellicht dat ik een ruitenwisser accessoires vinden en die daar moet plakken ?? :?

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Eindelijk gevonden

Berichtdoor RondeB » 16 maart 2018, 10:26

RobinHoed schreef:Snap alleen de wit / rode stickertjes niet helemaal, wilde het al weghalen maar vriendin zei dat ik het moest laten zitten.
Wellicht dat ik een ruitenwisser accessoires vinden en die daar moet plakken ?? :?


Buiten proportioneel parkeerlichtje? 8) :lol:

Afbeelding
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Eindelijk gevonden

Berichtdoor beeperhorrie » 16 maart 2018, 12:02

Zoals te zien in de foto van RondeB is het in het echt dus veel kleiner en dan ook nog eens niet een plat dingetje.
Zelf zou ik het weghalen. Als er dan toch zoiets op moet maak ik het zelf wel.
Hier een plaatje van zo'n dingetje met de maten er bij zou in 1:43 dus heel klein worden. Die voor een 404 staat er onder en is iets minder ver uitstekend maar ook niet plat.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Eindelijk gevonden

Berichtdoor RobinHoed » 16 maart 2018, 12:22

Haha serieus....

heb veel fantasie maar dit had ik er nooit uitgehaald. Die stickertjes gaan er dus inderdaad vanaf.

Bedankt voor de info

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar Modelauto's algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten