De Norev 1:18 404 personaliseren

Voor de schaalmodellen van ons favoriete merk.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

De Norev 1:18 404 personaliseren

Berichtdoor gromsound » 04 okt 2013, 14:30

EINDELIJK! Een groot, goed gelijnd en perfect gedetailleerd model van de 404.
Na decennia wachten, en eindeloze series Citroens waaronder ook nog doublures.
Is de markt echt zo klein? Moet je kijken naar de reacties als je anno nu met
zon ding door Frankrijk rijdt, 'la voiture de papa' er wordt geseind en gezwaaid,
dat was 20 jaar terug nog wel anders.
OK beter laat dan nooit, uiteraard met de nodige nazorg perfectioneren en meteen
het uiterlijk van de auto waar ik 6 jaar in ben opgegroeid imiteren.

De buitenkleur (zilver) klopt alvast en zit er erg mooi op inclusief blanke deklak die het origineel nog geeneens had (sloeg dan ook snel dof). Ons interieur was blauw ipv rood met wit.
Dat laatste lijkt me sowieso fout voor het aangegeven bouwjaar van 1965, net als de witte
deurstijlbekleding. Verder heeft ie witte velgranden (onzin), grijze hemelbekleding (idem),
A en C stijlen zijn van binnen in autokleur, en het nummerbord achter zit net iets te laag.
Motorruimte: alleen het schutbord is zwart ipv alles eromheen t/m de voorbalk. De motor
zelf bevat wat details die geschilderd kunnen worden. Het onderstel is overigens voorbeeldig
weergegeven t/m de gietijzer voortraverse met de bevestigingsplaten! Kanos, snor, alles
klopt. Stuurhuis zit los want wordt gebruikt als meebewegende spoorstang, het perfecte
stuur draait een stukkie mee. Ondanks dat er van alles open kan zijn er geen kieren en het
valt ook netjes verend dicht. Knap werk!

Het dashbord bevat vier foutjes: enkele nonstandard schakelaartjes helemaal links,
die zaten blijkbaar op het exemplaar dat de chinezen hebben gekopieerd, en de amperemeter
is een soort verkapt tijdklokje, ondanks het juiste klokje meteen ernaast. Het Knipperlichtstokje is abusievelijk zilver geverfd. De snelheidsmeter gaat tot 200 ipv 170... jammer hoor. Net te weinig fotos gemaakt zeker en toen een slag ernaar geslagen. Kachelbediening, 404 ornament, aanjagerhuis, luchtroosters, klepjes: allemaal perfect.

Uitelkaar dat ding (hele kleine boutjes), alles bijschilderen met de folder erbij, een door
mezelf als 9 jarige met een boxje gemaakte opname van de achterkant gescand, nummerbord en NL-etje bewerkt en exact op schaal uitgeprint. Nummerplaathouder in autokleur gelakt en iets hoger gezet.
Na 2,5 dag werk het spul weer inelkaar geschroefd, inderdaad zeer overtuigend 'onze' auto.
Hij is te duur om er nog een te kopen om die om te beunen naar mijn huidige witte 72er, misschien maakt Norev nog wel een keer een latere versie met andere bumpers en dashbord.

Ik zag vier versies op het net: een zilveren, bordeaux en lichtblauwe GT, en een gouden SL.
De onvermijdelijke gendarmerie/pompiers zullen ook nog wel komen.
Halen dat ding, hij is elke euro waard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
gromsound
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 18 jun 2005, 17:08
Woonplaats: Haaksbergen

Re: De Norev 1:18 404 personaliseren

Berichtdoor pauldevries » 04 okt 2013, 17:26

Mooi Werk :D :D
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waarmee je het interieur een andere kleur hebt gegeven?

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: De Norev 1:18 404 personaliseren

Berichtdoor Harrie » 04 okt 2013, 19:59

P r a c h t i g, Gromsound :wink:
Dit detaillistische precisiewerk ben ik al van je gewend :wink:
Nu nog eens een witte scoren :-)
met amicale groet, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: De Norev 1:18 404 personaliseren

Berichtdoor gromsound » 05 okt 2013, 10:18

Het interieur is van hard plastic. Normaal gebruik ik voor alles modelbouwverf van revell of humbrol.
Deze kleur middelblauw was net op, dus ik heb toevallig aanwezige gamma metaallak gebruikt.
Tja de dichtstbijzijnde modelbouwzaak is inmiddels 20km verderop, de tijden van de bartsmit modellenkelder zijn wel voorbij.
Avatar gebruiker
gromsound
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 18 jun 2005, 17:08
Woonplaats: Haaksbergen

Re: De Norev 1:18 404 personaliseren

Berichtdoor MarcelB » 05 okt 2013, 17:23

Ziet er netjes uit, keurig gedaan!
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Re: De Norev 1:18 404 personaliseren

Berichtdoor chummydj » 13 dec 2013, 02:05

Mooi gedaan !!
chummydj
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 09 dec 2013, 15:37


Keer terug naar Modelauto's algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten