Voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Voorstellen

Berichtdoor PvdV60! » 16 apr 2023, 22:19

Goeieavond Peugeot liefhebbers,
Ik ben Pieter en bezit een Peugeot 404. Deze is in januari 1975 op kenteken gezet in Nederland en sinds 1986 in mijn bezit. In die tijd heeft de dame periodes van intensief gebruik gehad maar ook (lange) periodes van rust. En dat roest natuurlijk. Tussen 1986 en 1989 heb ik de peus een beetje opgeknapt en opnieuw laten spuiten. Vervolgens in de zomer van 1989 een super vakantie in Zwitserland gehad met echtgenote en pas geboren zoon! Inmiddels heeft ook de jongste er een tijdje na zijn middelbare school in gereden. Ergens dit jaar moet hij wel weer een keer op de weg komen. Tot nu toe alle mechanische probleempjes zelf opgelost en hier en daar wat stukjes plaatwerk gepast en natuurlijk af en toe onderdelen in Dordt gehaald. Altijd een uitje!
Wie weet tot ziens
Pieter
PvdV60!
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 apr 2023, 22:00

Re: Voorstellen

Berichtdoor 309NL » 23 apr 2023, 18:10

Hartelijk welkom Pieter.
Wauw, die heb je al lang in bezit.
309NL
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 04 dec 2013, 12:08

Re: Voorstellen

Berichtdoor Madebo » 24 apr 2023, 10:40

Hallo mijn naam is Frans Bieckmann. Een goede vriend van mij is recentelijk overleden en hij heeft een Peugeot 205 (kenteken BN47YR) achter gelaten.
Deze Peugeot is door hem nieuw gekocht in ok 1985 en heeft deze als hobby gehouden tot aan zijn stervensdag.
De auto is als grijs kenteken geleverd en gebleven tot een aantal jaren geleden toen grijs kenteken voor particulieren werd afgeschaft.
Ook werd toen de termijn voor betaling van wegenbelasting verlengd van 25 jaar tot 40 jaar.

Omdat ik zelf oldtimer liefhebber ben van MGB heb ik niet veel met Peugeot. Ik ga er vanuit dat op het Peugeot forum wel liefhebber bestaat voor deze 205 oldtimer.

Deze auto is mechanisch in perfecte staat. Het onderhoud is altijd in eigen beheer uitgevoerd.
Cosmetisch is de auto hard maar heeft de laatste 10 jaren in een afgesloten garage gestaan dus er zal wat gepoetst
moeten worden. Uit een klein proefstuk bleek dat met autowas en poetsen de carrosserie er weer als "nieuw" uitziet.

De auto is geheel compleet met uitzondering van een achterbank. Hij heeft als extra een schuifdak dat perfect werkt.

Indien er belangstelling bestaat om deze Peugeot 205 nog te koesteren tot okt 2025 dan is dit een uitgelezen kans om het 40 jaar 205 jubileum te vieren.

Reacties kunt U sturen aan madebo@tele2.nl
mvrgr mb
Madebo
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 apr 2023, 10:08


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron