Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een J7!

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een J7!

Berichtdoor Serina&David » 11 mei 2021, 11:43

Beste allemaal,

Wij zijn David en Serina (22,19) en wij hebben twee weken terug een Peugeot J7 gekocht. Misschien is deze bus, of de vorige eigenaar, jullie bekend. Zij hebben ons vertelt over dit forum en waren zelf als het goed is ook actief. Het gaat om de bus van Arie van Iperen, die samen met zijn vrouw en dochters lang heeft mogen genieten van deze bus. Wat deze bus toch wel uniek maakt is dat wij hem hebben mogen overnemen van de 1e geregistreerde eigenaar.

Wij zijn vast beraden om deze bus weer nieuw leven in te blazen en zelf door Europa rond te trekken. Met nieuw leven bedoelen we ook echt nieuw leven. De bus loopt op dit moment niet en ik ben bang dat dat nog even zo blijft. De dieselpomp dient vervangen te worden. Arie heeft het voorwerk al gedaan door de oude er af te halen en een nieuwe/gereviseerde aan te schaffen. Deze pomp heeft hij er echter nooit meer zelf op kunnen bouwen helaas. Het is nu aan ons om uit te vogelen wat er allemaal wel en niet vervangen/gedaan is, om zo vervolgens de bus weer aan de praat te krijgen. Wij nemen jullie graag mee tijdens ons project. Wij hebben een eigen youtube kanaal aangemaakt waar iedereen die het leuk vindt onze reis kan volgen. https://www.youtube.com/channel/UCGQ8ecRsGpdUGnK6D0W0S7w

Voor overige vragen, zoals het installeren van de dieselpomp/op tijd zetten, neem ik aan dat ik een nieuw bericht moet plaatsen bij het betreffende topic? Dit is het eerste forum waar ik mij voor heb in geschreven dus het is nog een beetje nieuw allemaal.

Het was een hele klus om hem vanuit Leiden terug naar Apeldoorn te krijgen, maar het is gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Serina&David
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 mei 2021, 11:17

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor mkatgert » 11 mei 2021, 18:10

Welkom! Gefeliciteerd met jullie J7 en succes met het opnieuw inbouwen! Je kan je eigen topic over de camper beginnen in het J7/J9 deel van het forum en daarin je vragen stellen, maar als je heel specifieke vragen hebt kan je ze natuurlijk ook in de diverse speciale afdelingen van het forum (Motor etc) plaatsen. De motor is namelijk niet alleen in de J7 gelegd, maar ook in de 504 (althans, die is in grote lijnen het zelfde, ligt alleen onder een hoek). Wat voor motor is het?
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor Mockenrue » 12 mei 2021, 00:57

Welkom en succes met jullie J7 :!:

Goed om te zien dat de jonge generatie dit oppakt. Want dat is wat we als gehele classic Peugeot community nodig hebben: jonge gasten die de hobby omarmen en voortzetten. Technisch kunnen jullie hier veel info opdoen. Jullie YouTube kanaal is een mooie manier om het project te visualiseren en te volgen. Daarmee krijg je een mooie wisselwerking: technische kennis naar de jongere generatie, media kennis naar de 'niet meer zo jonge' generatie.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor mkatgert » 12 mei 2021, 15:37

Inderdaad ook leuk om jullie avonturen op Youtube te zien! Ik heb me geabonneerd.
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor pEus » 12 mei 2021, 15:39

Welkom David en Serina :!:

Heel veel succes met het opnieuw leven in de J7 blazen en dat jullie daarna er veel plezier aan mogen beleven :D
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor Serina&David » 12 mei 2021, 18:58

Wat leuk om te lezen dat jullie het ook leuk vinden! We proberen iedere week a twee weken een update te posten in de vorm van een video op het kanaal.

Mkatgert, ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen welke motor er in ligt. Ik kan nergens iets vinden van een type plaatje oid. Wat ik wel weet is dat het een Indenor motor is. Op de kop staat Indenor 1, het bouwjaar van de kop is '79 met het nummer 79 42 000 589 B én AS10 GY30. Verder staat er op het carter het nummer 79 42 000 426. Ook heb ik nog een handgeschreven briefje gevonden van de vorige eigenaar waar op staat ''motor nummer: 460 0951

De pomp die er los bij zat is een Roto diesel pomp.

Als iemand nou heel toevallig uit deze informatie op kan maken welke motor dit precies is hoor ik het graag!
Serina&David
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 mei 2021, 11:17

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor mkatgert » 12 mei 2021, 19:19

Hmm, aan die nummers herken ik niet heel veel. Ik weet niet hoe goed je Frans is? In deze post staat een uitleg hoe je (in de meeste gevallen) een Indenor moet kunnen herkennen: http://le-temps-des-series.com/forum/vi ... 06#p103206 Op het onderblok zou aan de kant waar ook de dieselpomp zit, net onder de koppakking, een paar nummers moeten staan. De eerste drie cijfers geven het motortype aan.
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor Serina&David » 12 mei 2021, 19:55

Ik heb even gekeken, ik word nu zelf ook wel heel nieuwsgierig welke motor er precies in ligt.. Op de aangegeven plek staat een nummer van 6 cijfers, alleen die nummers komen dan weer niet voor in de link die u stuurde. 388 229 staat er op het schuine vlak, vlak onder cilinder 2. Iets verder naar rechts staat er nog een nummer ondersteboven in de kop geslagen, 172, maar ook dat nummer vind ik niet terug op de website helaas.
Serina&David
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 mei 2021, 11:17

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor dimi_v » 12 mei 2021, 22:00

leuke vlog, succes!!
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Hey! Wij zijn David en Serina. Trotse eigenaren van een

Berichtdoor mkatgert » 13 mei 2021, 20:34

Hmm, dan wordt het lastig om snel te zien welk blok het is. Overigens is bij mijn motor ook het nummer niet op die lijst te vinden, dus de lijst lijkt meer uitzondering dan regel te zijn...
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten