nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor dimi_v » 25 apr 2021, 00:05

Hallo allemaal,

tijd om me eens voor te stellen omdat eindelijk in het bezit ben van een Peugeot oldtimer en wel een 504 GL automatique uit 1978, en nog een orgineel Nederlandse ook. Daarnaast hebben we inmiddels ook al 8 jaar een 206cc uit 2003 in de fraaie donkergroene Roland Garros uitvoering. Verder sinds 3 jaar ook uitbreding van het wagenpark gehad met een leuke grijze 2CV Spècial (de simpelste uitvoering, leuk!) uit 1987 en als leaseblik rijden we dagelijk in een Megane estate van 2017 (erg fijne auto, alleen de automaat is :roll: niet slecht maar ook niet het beste in zijn klasse).

Maar goed, terug naar de klassieke Peugeot. Ik was al tijden aan het kijken, twijffelen, relativeren (niet nodig, hebben al 2CV, bezit van de zaak/eind van het vermaak, je kent het wel). Toch blijft het kriebelen dus kon het niet loslaten. Ik heb vanalles voorbij zien komen wat ik charmant, leuk en mooi vond. Knappe 104, diverse keren 204, soms kwam er een 304 voorbij die me aansprak. Ook wel eens een 404 overwogen en de 504 stond ook hoog op de wish list. Maar nooit ergens mee gereden. Zoals veel liefhebbers van 'oudere' (in het bijzonder Franse) auto's ben ik ook niet vies van leuke Citroëns. Vooral de CX ben ik erg van gecharmeerd. Maar.... technisch complex en uitdagend, lastig aan onderdelen te komen, rotten nog harder dan een Peugeot, altijd slecht interieur (vooral deurpanelen). Laat niet onverlet dat een serie 1 toch wel erg gaaf is maar ik durfde het niet aan, maar eigenlijk altijd wel stuurbekrachtiging (foei! DIRAVI natuurlijk), electrische ramen, soms zelfs airco en rijdt fantastisch. Ik was in eerste instantie om na een proefrit 2 jaar terug bij een leuk evenement in het kader van 100 jaar Citroën. Daarnaast een enthousiaste en actieve club van liefhebbers. Verder is het Citroën forum heel erg actief, iets wat ik hier helaas toch een beetje mis (lees al paar jaar mee). Ondanks de vele (niets zeggende) facebook groepjes sterven helaas een hoop fora uit maar daar blijft het 'druk'. Op het 2CV forum is het helaas wel rustig, weinig activiteit. Ik heb op dit forum ook een beetje hetzelfde gevoel :cry: Nu is social media ook wel erg makkelijk natuurlijk, niet registreren maar gewoon met je account meedoen, je kunt zo foto's plaatsen zonder gedoe, etc. Ben nog geen goede facebook community tegengekomen nog waar veel 504 kennis aanwezig is. Gelukkig zit hier wel een aardig archief dus ik kan voorlopig wel vooruit. Ik hoop ook dat er nog actieve forumleden zijn die naast adviezen wellciht ook nog onderdelen hebben liggen.

Maar nog even terug naar de 504. De eerste proefrit die ik maakt was verbluffend! Ik had er echt veel minder van verwacht. Ondanks dat ik mezelf geen TI kan veroorloven (stuurbekrachtiging was toch wel relaxt geweest) viel het mij 200% mee, maar ook de automaat schakelde zo geweldig, comfort was voorbeeldig. Geluid/herrie viel me mee, schuifdak is leuk, stoelen zit niet minder als in een CX. En deze auto is wel even bijna 6 jaar eerder al ontwikkeld. Ik kreeg de kans om voor een schappelijk bedrag een leuke auto aan te schaffen en heb het dus maar gedaan. Er valt nog een hoop te leren, maar deze techniek is te overzien en zelf te doen. Een belangrijke voorwaarde om er plezier in te hebben.

Nu ik toch bezig ben: de 206cc is ook erg betrouwbaar gebleken. Op een keer het bobineblok na is de 2.0 probleemloos, 2 jaar terug een nieuwe koppeling maar verder geen dure reparaties. Heerlijke auto om mee te cruisen, erg luxe en relatief veilig natuurlijk vergeleken met een oldtimer. En komt goed van zijn plek, erg pittig karretje. Ook qua carosserie is het een sterke auto, roest bestaat niet.

Zoals gezegd is foto's plaatsen even een uitdaging en met een omweg wel te realiseren, ik zal daar van de week eens tijd voor maken. Ik kan in ieder geval even vooruit hier!
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor Frank.04 » 25 apr 2021, 08:53

Goede keus voor prettig autorijden.

Een stuurbekrachtiging kun je eenvoudig later inbouwen, bij een '78-er zitten er al steunen op het blok en een positie op de dwarsbalk.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor Frank.04 » 25 apr 2021, 08:53

Goede keus voor prettig autorijden.

Een stuurbekrachtiging kun je eenvoudig later inbouwen, bij een '78-er zitten er al steunen op het blok en een positie op de dwarsbalk.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor dimi_v » 25 apr 2021, 10:51

Hallo Frank,

bedankt voor je reactie. Wie weet komt het er ooit van, al vraag ik me af of er nog complete sets in omloop zijn? Heb eerst wel paar leuke anderen uitdagingen waar ik mee aan de slag ga. Zou ook leuk zijn als er meerdere liefhebbers in mijn omgeving zitten (regio Breda).
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor pEus » 26 apr 2021, 08:54

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D

Heerlijke auto zo'n 504 8)
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Re: nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor Mockenrue » 26 apr 2021, 23:15

dimi_v schreef:Zou ook leuk zijn als er meerdere liefhebbers in mijn omgeving zitten (regio Breda).


Je hebt de kenner uit Gilze al gevonden, denk ik ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor dimi_v » 26 apr 2021, 23:42

Inderdaad, gisteren even gebeld nav de deurklink die ik zoek. Binnenkort langs :-)
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor dimi_v » 26 apr 2021, 23:55

Dit zijn ze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: nieuw forumlid - hoopt op actieve bijdrage

Berichtdoor Mockenrue » 27 apr 2021, 00:28

Mooi setje
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten