Een 605 uit Belgenland

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Een 605 uit Belgenland

Berichtdoor Nick's Mix » 12 apr 2020, 12:08

Goeiemorgen iedereen,

Nick is mijn naam en rijden is mijn baan.
Ik ben 28 jaar oud en woonachtig te Lommel tegen de grens met Nederland. Ik werk voor APF Autoparts als Chauffeur in Nederland,
ik lever allerhande auto onderdelen van Amsterdam tot Gelderland tot EIndhoven tot Maastricht (gemiddeld 800km/dag).
Ik heb altijd al een liefde voor Peugeot gehad van de 104 tot de 807 en alles daartussen. Zelf heb ik 2x een 405GL gehad,
2x 407, een 207 en reeds 4,5 jaar eigenaar van een 605.

Ik heb deze 605 2.0SRi uit 1990 gevonden in een voormalige Peugeot garage in Maldegem met 21.000km op de teller. hij had 17 jaar stil gestaan onder
een hoop tafelkleden. de banden, alle riemen, alle vloeistoffen, de uitlaat, de batterij en nog wat dingetjes moesten allemaal vervangen worden
dus begon ik systematisch met de hulp van een paar vrienden de 605 mechanisch te restaureren want de lak en het interieur waren nagelnieuw.
het eerst waren natuurlijk de batterij, riemen, waterpomp en de vloeistoffen aan de beurt. daarna heb ik 5 Pirelli winterbanden op de originele SRI velgen laten leggen.
Daarna heb ik een nieuwe uitlaat van Sochaux laten komen en die lichtjes laten aanpassen voor een leukere klank en uitzicht. Vervolgens de benzinetank
gespoeld, de benzineleidingen en bougiekabels (poreus) vervangen, een K&N inlegfilter geplaatst. Ondertussen ook een zware Focal installatie geïnstalleerd
en een nieuw antennevoetrubbertje van een Mercedes W126 gezet. De remschijven en remblokken rondom werden ook vervangen.
Toen werd er ook een originele 605 trekhaak gezet en de auto is verlaagd dmv een aangepaste 205 schroefset vooraan en 406 verlagingsveren achteraan.
toevallig kwam ik ook 605 SV24 velgen (turbines) tegen op een van mijn reizen door Nederland en die kreeg ik zo mee, ik kreeg ook nog van iemand uit het Nederlandse
een 605 spoiler met 4 benen, Tussendoor kwamen er ook nog wat kwaaltjes. De passagiersruit vooraan blokkeerde midden in de winter van vorig jaar, de kachelaanjager heeft kuren, een marter heeft ook nog lelijk huisgehouden met de puntgave motorkap-isolatie, de dakhemelbekleding liet los, de ruitensproeierpomp ging stuk en zo vergeet ik vast nog wel wat dingetjes.

de 605 na de werken op zijn winterbanden:
Afbeelding

de 605 na het verlagen op zijn SV24 velgen:
Afbeelding

de 605 op 407 Coupé velgen:
Afbeelding

de 605 met de gekregen spoiler (nog niet geplaatst):
Afbeelding
Nick's Mix
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 apr 2020, 11:18

Re: Een 605 uit Belgenland

Berichtdoor pEus » 14 apr 2020, 16:08

Welkom op het forum :D

Goede bezig :!:

Dikke bak 8) Heb er nooit eentje gehad maar vind haar nog steeds super.
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron