Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Rogierb78 » 31 jan 2012, 16:08

Hallo allemaal!

Ik zal me even voorstellen: ik ben Rogier, 33 jaar en al een tijdje fan van Peugeot. Tenminste, de "klassiekere" modellen.
Sinds mijn vader jaren geleden in een (toendertijd) nieuwe 605 SRi reed ben ik altijd een fan geweest van de smoel van Peugeot (die ze gelukkig weer enigszins opnieuw leven inblazen). Ook ben ik fan van de 505, de 605 en de 406 (ook sinds de geweldige Franse "Taxi" films). Als eerste auto heb ik altijd een Ralley of een GTi willen hebben, maar die zijn in goede conditie moeilijk te vinden. In ieder geval, een eerste auto kan allang niet meer bij mij maar ik bezit nu met grote trots een rode 205, na een krakkemikkige gekregen 205 gereden te hebben die helaas naar de sloop moest. Ik kon aan een rode 205 Generation komen met iets meer dan 56.000 km op de teller, puntgaaf uiterlijk (zowel binnen als buiten) en das natuurlijk een redelijk unicum.
Ik rij er nu een paar maanden met volle trots in rond, want deze is echt van een oud omaatje geweest, zo mooi en origineel ziet hij eruit.
Dan nu de foto's! (tot nu toe heb ik alleen foto's van de buitenkant)

Afbeelding

Afbeelding
(helaas een beetje wazig)

Ook heb ik er 2 spatflappen op gezet die ik gratis van een sloop 205 heb gehaald:

Afbeelding

Afbeelding

Nu als laatste ga ik de standaard voorspoiler vervangen voor deze sportversie. Ik zet er verder geen mistlampen in; ik houd de standaard roosters erin.

Afbeelding

Ik heb er alleen zelf een nieuwe autoradio ingezet, want de Philips die erin zat deed het niet meer. Maar ik heb er uiteraard geen science fiction spaceschip ingezet die je alleen maar bij de Halfords ziet staan. Nee, een mooi oude Philips uit de jaren 90 met cassettedeck (met een bandje-adapter kan je alsnog je iPod erop aansluiten en dat werkt beter dan zo'n CD speler :-D).
Nu ben ik verder op zoek naar de originele brochure ervoor en heb naast een winkel voor miniaturen in Haarlem (Automobilia) een website gevonden (link via dit forum; Laurent Bunnik) waar ik een email naartoe heb gestuurd. Ook zoek ik een originele miniatuur van deze versie, maar volgens de verkoper van Automolia is die er niet. Heb nu een miniatuur rode 205 XS, die komt er het meest dicht bij in de buurt. In Parijs zit wel een Peugeot winkel en die heeft een miniatuur 205 staan (ik was er in november 2011 maar toen had ik de grote versie nog niet, anders had ik em wel gekocht) maar ik wet niet zeker of dit de Generation versie is.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! En tips, trucs zijn altijd welkom! :-)

NB: ik zie dat de voertuig pagina van Peugeot Leeuwekeur ook nog bestaat; daar staan nog meer foto's (ook van het interieur).

http://www.leeuwekeur.nl/voertuigdetail ... uig=400426
Rogierb78
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 31 jan 2012, 15:39

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor tjark63 » 31 jan 2012, 18:38

Mooie vondst, veel plezier er mee! Helaas werken de spatflappen niet, kijk nog maar eens goed naar de foto's :mrgreen: .
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor jan-03 » 31 jan 2012, 18:43

welkom hier, prachtige 205 hoor!! Veel plezier met je nieuwe aanwinst..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Rogierb78 » 31 jan 2012, 19:25

Dank voor de reacties! Ennuh, de moddervlekken zijn van voordat de spatflappen er zaten... ;-)
Rogierb78
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 31 jan 2012, 15:39

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor joospeugeot » 31 jan 2012, 20:43

welkom hier.

t is en blijft een leuke auto zo'n 205 :mrgreen: . zelf heb ik ook diverse exemplaren, maar ben wel meer van de belastingvrije versie :D .
laatst ook een generation gekocht, een grijze drie deurs. onder t topic 205/309 staat er genoeg te lezen over 205jes

veel plezier hier en zeker ook met de 205
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Marinus » 31 jan 2012, 21:44

Slechts 56.000 km en in goede staat is zeker zeldzaam aan het worden.
Rood staat de 205 goed. Veel plezierige kilometers gewenst.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor colin » 31 jan 2012, 21:56

mooie 205! :-)
wagenpark:
02' PEUGEOT 406 coupe 2.2 hdi SOLD
87' Peugeot 305 2.0 HDI SOLD
92' Peugeot 309 gti turbo
91 peugeot 309 gti16 SOLD
86' peugeot 505 turbo 180pk
rip:
306cc 2.0 turbo -> aangereden total.
86' 505 gtd-turbodiesel -->gesloopt
Avatar gebruiker
colin
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 20 dec 2011, 21:56

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Rogierb78 » 21 sep 2012, 21:00

Zo, hier weer een berichtje met mn geupgrade Pugje! Wilde mn 205'je na naaschaf eind 2011 graag mooier maken en 'pimpen' (alhoewel ik een hekel heb aan het woord) maar voorwaarde was wel dat het zuiver ORIGINELE onderdelen zou gaan betreffen. En dat is dus gelukt. Hieronder een fotoreportage en verslagje....

1. Eerst de vervanging van de voorspoiler. Heb via Marktplaats een GTI spoiler aangeschaft en deze tijdens een beurt bij een Peugeot garage (gratis) laten monteren.
Hier eerst de oude situatie:

Afbeelding

En de nieuwe:

Afbeelding

2. Daarna via de sloop een rubberen dakspoiler van een XS gehaald en (na schoongemaakt te hebben) aangebracht met sterke tape.

Oude situatie:

Afbeelding

En nieuw:

Afbeelding

3. Ik zag een XS rijden met achter spatflappen en dus ging de volgende zoektocht daar naartoe. Via Marktplaats na korte tijd gevonden, en deze zaten nog hagelnieuw in de verpakking. Erg mooi dus!

Oude situatie:

Afbeelding

En nieuw:

Afbeelding

4. Dit jaar op circuit Spa de F1 race gekeken. Daar een mooie sticker gekocht en van mn Pugje nu een "Circuit de Spa Francorchamps" edition gemaakt! :)

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

En close-up:

Afbeelding

5. En last-but-zeker-not-least: dankzij mede-forumlid Harrie deze geweldig mooie "205, een sterk nummer" sticker!

Voor: zie foto boven ;)

Na:

Afbeelding

En als afsluiter hier nog even 2 totaalfoto's!

Afbeelding

Afbeelding

Nu zoek ik nog een nieuw Generation embleem (die van mij is een beetje vervaagd) en originele dakdragers.
Dus wie tips heeft (ook hoe ik het embleem bevestig) dan verneem ik het graag!
Rogierb78
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 31 jan 2012, 15:39

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor joospeugeot » 21 sep 2012, 21:38

ziet er goed uit. t is trouwens geen gti spoiler voren hoor maar volgens mij van een forever. lijkt er wel op maar in een gti/xs/gt spoiler zitten verstralers erin en deze heeft dat niet. die van jouw is open en dat is een gti/xs/gt spoiler niet daar waar de lampen horen.
dit ziet er meteen een stuk beter uit. misschien maar goed ook want die verstralers zijn meestal door ouderdom slecht of helemaal gaar en ook nog niet eens de goedkoopste helaas.

oh ja, inderdaad, 205 een sterk nummer.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Rogierb78 » 21 sep 2012, 21:47

Dank je joospeugeot. De grilletjes waar de verstralers horen te zitten kunnen er wel uit, dus als ik ooit verstralers of mistlampen erin gemonteerd wil hebben dan kan dat wel. Maar ik ben nog erg aan het dubben; aan de ene kant vind ik het wel mooi en makkelijk maar dit vind ik ook wel gaaf en deze combi zie je niet zo vaak...
Rogierb78
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 31 jan 2012, 15:39

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Harrie » 21 sep 2012, 22:51

die (GTI / etc.) voorbumper met die roosters is voor het eerst zo toegepast op de 205 Rallye.
is hetzelfde, als je de roosters er uit haalt, kun je er de mistlampen of vérstralers in monteren.

mooie rode 205 :wink:

Stickers: Graag gedaan :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Rogierb78 » 03 jun 2021, 11:31

Zo, dit is weer een hele tijd geleden dat ik hier weer iets heb gepost! Helaas was daar ook geen reden toe, tot nu!
Zoals ik hierboven heb verteld heb had ik ooit een mooie, rode 205 Generation gekocht met toen 56000 op de teller.
Ik had deze wat versierd met een Forever voorbumper en een XS dakspoiler. De foto's hierboven doen het niet meer, maar uiteraard heb ik deze nog bewaard.
Zo zag deze er dus uit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met deze Peug heb ik vele leuke kilometers gereden, totdat het noodlot toesloeg.
Tijdens een koude decemberavond in 2014 was een combinatie van een nat wegdek, wat olie erop van de vrachtwagens van en naar Corus en een bocht nemen naar de Velsertunnel iets teveel van het goede voor de grip van de Peug.
Helaas in de bocht slipte ik en kwam ik tegen een vangrail terecht en was dit het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Flink wat schade dus en eigenlijk niet meer echt betaalbaar om te repareren. Ik heb de auto toen verkocht aan Wilfred de Ronde en gelukkig zo begreep ik is de auto opgeknapt, verkocht en rijdt nog rond.

Vorig jaar ging het namelijk weer kriebelen en wilde ik weer een 205 hebben. Uiteraard rood en het liefst een Generation (vanwege het leuke en pittige 1.4 motortje).
Ik vond er eentje in Nieuwerkerk aan de Ijssel. Gevalletje van een oud omaatje geweest, jaren op stal gestaan en daarna door de kleindochter erin gereden.
Die heeft er tot 68000 mee gereden en al het onderhoud is gedaan door de garage waar ik hem heb gekocht. Volledige onderhoudshistorie dus. Wel een gevalletje voorbumperschade dus de traditionele bumper was alvast vervangen door een Forever bumper. Verder zag hij er tiptop uit, leuk kanteldakje erbij, dus direct opgehaald en meegenomen. Wel begaf al vrij snel na aankoop de kachelventilator en na een belletje kreeg ik toch nog wat euro\'s terug van de aankoopsom, erg netjes dus.

De afgelopen maanden heeft de auto veel liefde gehad, zowel van binnen als buiten. Bij de laatste APK zijn er diverse motorische dingen aangepakt, waaronder de V snaar. Verder zijn er wat reparaties verricht aan oa stuurhuis en leidingen. Ook twee nieuwe banden erop. Daarna heb ik de auto flink laten poetsen en polijsten. Mooi strak en glimmend, maar helaas wel wat kleurverschil. Het is niet anders. Ook heb ik weer wat mooie spatlappen erop gezet, dakspoiler, en nu ook nieuw (ten opzichte van de vorige 205) wat Ralley striping, voorruitband en verstralers erbij. Erg fijn allemaal,. en nu weer opnieuw weer vele veilige kilometers maken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PS: ook nog een tip: bij vele (bijna alle denk ik) Generations verweert het logo vrij snel en bladdert af. Erg jammer dus want het ziet er niet uit. Via Facebook verkoopt iemand stickers die je er zo overheen kan plakken. een geweldige oplossing! Zie hieronder het resultaat van ervoor en erna:

Afbeelding
Afbeelding
Rogierb78
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 31 jan 2012, 15:39

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Mockenrue » 03 jun 2021, 23:03

Mooi dat je de hobby voortzet !
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor dimi_v » 04 jun 2021, 20:13

Welkom terug!
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor annoh » 06 jun 2021, 22:17

Een paar fraaie velgjes, 4 in totaal, zullen zeker niet misstaan!
Een blauwe Peugeot 205 cabriolet van 1994
annoh
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 30 okt 2020, 22:13
Woonplaats: Sint Jacobiparochie

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Rogierb78 » 07 jun 2021, 19:28

annoh schreef:Een paar fraaie velgjes, 4 in totaal, zullen zeker niet misstaan!


Zeker, nu ze nog even vinden voor een leuke prijs. En ik heb net twee nieuwe banden, dus die zijn denk ik te klein voor velgen?
Rogierb78
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 31 jan 2012, 15:39

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Richard92 » 25 jun 2021, 19:12

Nette auto zo te zien. heb je toevallig een linkje van die generation sticker?
Afbeelding
1998 Peugeot 205 1.4 Generation
1987 Peugeot 205 1.6 CTI
Richard92
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 13 maart 2013, 02:09
Woonplaats: Hardenberg

Re: Peugeot liefhebber stelt zich voor!

Berichtdoor Rogierb78 » 28 jun 2021, 14:00

Richard92 schreef:Nette auto zo te zien. heb je toevallig een linkje van die generation sticker?


Dank je wel! Hier een link naar mijn post op Facebook: https://www.facebook.com/groups/2280489 ... 9833865792
Je moet lid Orin de Droog even benaderen, die maakt de stickers. Kost 7,50.
Rogierb78
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 31 jan 2012, 15:39


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten