Gegroet op deze zonnige zondag!
Jaren geleden begonnen met een Peugeot 205 diesel te rijden, gekocht van de toenmalige voorzitters van de 205 club. Als 13 jarige was ik namelijk verliefd geworden op een rode 205 van een klant op de bedienende benzinepomp waar ik werkte. Deze persoon kwam ieder weekend een tank voltanken bij mij en was dan zo blij met deze auto.
Op onze piek (ja, heb mijn vrouw toen ook besmet) hebben we 3 205jes gehad. 2 diesels en een 1.6 automaat. De diesels hadden allebei een blokwissel gehad naar een 100pk turbo diesel en zo reden we met veel plezier wat fijner met het verkeer mee. Beide auto's zijn met belangrijke hulp van dit forum behandeld tegen de roestduivel en helemaal naar de zin gemaakt. Toen kwam de wegenbelasting terug....
Genoodzaakt 1 van de diesels omgebouwd naar een 1.4 benzine en de andere naar 205 Totaal. Uiteindelijk ook de benzine naar een vriend gegaan die er veel mee ging rijden. Maar die rijdt nog steeds en afspraak staat: Gaat die ooit weg, dan komt die terug. En toen waren we 205-loos. Er kwam een nieuwe Clio en de oldtimer hobby was tot een eind gekomen. Iets met een nieuw huis, nieuw kind, nieuwe banen, etc.
Maar op het erf stond nog wel de Blauwe Druif. Een geschorste 205 TD die helemaal naar de zin van mijn moeder was opgebouwd. Panorama dak, trekhaak, type 2 bekleding, nieuw gespoten, sportieve velgen, cruise control, stuurbekrachtiging. Door omstandigheden wilde mijn moeder er niet mee rijden. Ondertussen stond deze al een paar jaar stil buiten en dat heeft de auto niet goed gedaan. Maar onder alle viezigheid zit een mooie auto en het is nu tijd om de hobby weer op te pakken!
De auto staat bij een garage voor het nodige onderhoud en hopelijk rijdt deze snel weer. Dan gaan we weer lekker dagelijkse toerritjes maken.
Jaren geleden was dit forum een stuk actiever lijkt het, maar nu dan toch maar weer even aangemeld en voorgesteld.
