Goedemiddag, na een lange restauratie in/rondom Breda en het lezen van veel nuttige info hier op het PeugeotForum ben ik inmiddels met veel plezier aan het rijden met mijn Peugeot 504 V6 cabriolet. De auto is uit Duitsland geïmporteerd, en kwam zonder motor. Vertrekpunt was om de auto helemaal op te (laten!!) bouwen zoals ik dat wilde, te beginnen met een gereviseerde V6 uit een 604 TI, dus met K-Jetronic en een 5-versnellingsbak. De carrosserie zag er op het oog redelijk uit, en was in de oorspronkelijke kleur 'Jaune Tulipe' gespoten. Kilo’s plamuur en verborgen rotte plekken leidden tot

veel las- en nieuw plaatwerk; uiteindelijk ook gekozen voor een nieuwe kleur (brun metallise). Terugbengen naar origineel voor deze auto is dus niet het vertrekpunt geweest; zo was het in Duitsland opnieuw beklede interieur wel mooi en goed bruikbaar. Naar eigen smaak onder andere toegevoegd een bruine kap en tonneau-cover, een notenhouten fineer dashboard met Jaeger tellers, een Moto-Lita stuurwiel, een RVS uitlaat en 15-inch velgen van een 505. De auto rijdt heerlijk, comfortabel touren dus! Groeten uit Eindhoven, Rick
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk