Mijn 205 is er ook voor de gebruikelijke ritten; ik vind het leuk om me met een klassieker te verplaatsen.
Heeft eenvoudige techniek en zou daarom snel te leren moeten zijn. Als elektrotechnicus heb ik technische
kennis, zodat storingzoeken in het elektrisch systeem voor mij geen probleem zou moeten zijn. Ik heb nog
weinig sleutelervaring. Toch durf ik met technisch inzicht en wat gezond verstand het onderhoud te doen.
Reparaties doen vraagt iets meer lef. Een werkplaats handboek en info op het internet zijn een goed begin.
Na het bezoeken van het 40 jaar 205-feest was aanmelding bij dit forum natuurlijk een kwestie van tijd.
Met andere Peugeot liefhebbers van gedachten wisselen is leuk en leerzaam. Vooral kennisuitwisseling met
andere bezitters van een 205 is voor mij interessant. Mijn indruk van de 205-liefhebber op dit moment is
dat het best down-to-earth mensen zijn, zonder liefhebbers van andere modellen en merken uit te sluiten.
Een prettig bont gezelschap van jong tot oud(er!) en uit alle delen van het land. Wat zeg ik... Europa!
Onlangs heb ik beide stoelen en het bankje vervangen door een set nette, gebruikte exemplaren.
De stof klopt goed bij de auto en lijkt veel minder kwetsbaar dan het originele, wat ging scheuren.
Er zijn nog een paar andere zaken in het interieur die niet goed werken of moeten worden nagezien.
Op (zeer) korte termijn ga ik eerst de carburateur reviseren want bij lagere toerentallen draait de motor
niet meer soepel. Een flesje brandstof reiniger hielp maar even... slijtage en veroudering lijkt het euvel.
Wat ook nodig is maar pas daarna wordt aangepakt: de (vele) oppervlakkige roest rondom het koetswerk.

Met pas vervangen stoelen en bank, een dag voor bezoek aan het 40 jaar 205-feest. Fake-kenteken...

Zoals ik hem kocht. Met nog het oorspronkelijke zitgedeelte wat nodig aan vervanging toe was.

Bediening en dashboard zijn in nette gebruikte staat, met ruim 141700 op de teller bij aankoop.