Jasper hier, liefhebber van oude auto's (met name Peugeots)
Sinds kort heb ik de 309 Jubilée overgekocht van @Eikelstruik (stond ook in viewtopic.php?f=41&t=34542 )
Ik ga hem goed verzorgen, ik ga in ieder geval de roestplekken die hij heeft aanpakken, zorgen voor een nieuw (niet gebarsten) dashboard en de verweerde bekleding vervangen.
Hij reed de eerste week nogal stotterig en af en toe startte hij niet. Dit bleek de oorzaak van een defecte brandstofpomp (deze had allemaal slijpsel achtergelaten in de tank.. OEI!)
Ik heb de tank schoongemaakt, nieuwe pomp erin gezet en hij rijdt weer als een zonnetje!
Ik heb ook het idee dat de tellerbak zijn beste tijd gehad heeft, er lijkt aan geknoeid te zijn: de wijzertjes staan krom naar voren, de temperatuurwijzer begint altijd bij koude motor op 80C, warm stabiel-achtig op 100C. De tachometer geeft ook 500rpm teveel aan (uitgaand op geluid en vergelijking met Peugeot 106 op zelfde snelheid). Misschien kan @309NL dit bevestigen?
Inderdaad, ik heb ook een Peugeot 106! Ik ben al een tijd actief op 106.nl, misschien dat leden van daar ook op dit forum zitten?
Even wat fotootjes: