Benetton: "return of the legend"

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Gerard2 » 13 jan 2008, 23:52

Om de boete te ontlopen kun je toch ook de auto schorsen, schorsen € 68,00 - boete € 75,00.
407 SW 2.7 HDi V6, 2007
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor Rudie_Krämer » 14 jan 2008, 00:18

Ik ga er vanuit als je er niet in rijdt je zeker twee weken hebt voordat je bij een registercontrole tegen de lamp loopt.
Ik neem het risico

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Bart-Peugeot » 14 jan 2008, 12:10

Gerard2 schreef:Om de boete te ontlopen kun je toch ook de auto schorsen, schorsen € 68,00 - boete € 75,00.

Een auto schorsen die ouder van 15 jaar is, kost 20 euro. :wink:

Tenminste, als dit niet veranderd is sinds 1 januari?? :shock:

(je weet maar nooit natuurlijk)

Rudie, succes met zagen en lassen verder, ik volg dit topic met veel plezier en bewondering.

Jij bent erg goed bezig! :D
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor jospop » 14 jan 2008, 20:57

Kijk maar eens naar dit topic voor recente info over verlopen apk...

ander topic
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Bart-Peugeot » 14 jan 2008, 21:16

jospop schreef:Kijk maar eens naar dit topic voor recente info over verlopen apk...

ander topic

Bij deze de laatste topicvervuiling. 8)

Dit topic ken ik en daar lees ik niets over de veranderde prijzen van schorsen. :shock:

Tot op heden was het zo:

auto's tot 15 jaar oud, schorsen kost 68 euro
auto's ouder dan 15 jaar, schorsen kost 20 euro :wink:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 15 jan 2008, 00:10

OK, ff on topic blijven :evil: .

Ik ga hem niet schorsen en ik ben na ca 40 104tjes te hebben versleten aardig op de hoogte van het schorsen. :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 15 jan 2008, 21:10

Vanmiddag vrij genomen en hard doorgewerkt. Niet veel tijd om alle foto's te bewerken maar hier het resultaat

Afbeelding

el/dorpelhoekachter99.jpg[/img]Pffft, moet maar voldaan
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

binnendorpel is af

Berichtdoor Rudie_Krämer » 19 jan 2008, 21:02

Vrijdag maar vrij genomen om eens flink te kunnen opschieten. De hele achterhoek wilde ik weer in orde krijgen. Daarvoor moest de binnendorpel er weer gezet worden. Bus primer gekocht en met het gaskanon dat ik in mijn ruimte heb staan het droogproces wat versneld :mrgreen:
Na wat passen en meten de "bak-machine" maar aan gezet en de zaak vast gebakken

Afbeelding

Zo dat plaatje zit er weer in

Afbeelding


Flink met de haakse slijper gespeeld, alle lassen netjes bijgewerkt en de spuitbus primer gepakt en het begint nu weer wat te worden.

Afbeelding

Ik moet de achterhoek bij het binnenscherm nog dichten want daar zit nog een groot gat.
Dan de vraag of ik het achter paneel er nog ga uitzagen, ik denk het wel, maar dat is voor de volgende keer


GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Weg met dat achterpaneel

Berichtdoor Rudie_Krämer » 20 jan 2008, 21:02

Ik heb toch het achterpaneel eruit gezaagd, ik wist dat ik ook daar weer een hoop ellende zou tegenkomen en ja hoor inderdaad :cry:

Ik heb een nieuw paneel gekocht dus moet het er dan ook maar in ook.
Het eraf halen van het oude paneel is nog een tijdrovende klus en ben daar vandaag nog niet mee klaar gekomen.
Ik ben halverwege gekomen. Ik kan nu wel makkelijk bij het deel van de veerschoten dat altijd verrot is.

Zaaaaaaaaag!!!
Afbeelding

Daar komt rotte plek 1 :(

Afbeelding

Rotte plek 2 :( :? ( de plek bovenop bij de veerschotel ben ik nog vergeten te fotograveren, daar had ik destijds een plaatje op geschroefd met een zooi kit er tussen, niet echt duurzaak 8)
Afbeelding

Deze opening wat groter gemaakt omdat ik de LPG aansluiting daar nauwelijks tussendoor krijg, althans de manchette die over de slang aan de binnenkant gemonteerd moet worden.
Afbeelding

pffffft waar ben ik aan begonnen, hij had vandaag al APK gekeurd moeten zijn. Ik hoorde van een sleutelgenoot dat je maar twee weken hebt en dan ligt de bon al op de mat. Een ander zei dat je 6 weken hebt.

Ik waag de gok maar, ik moet anders naar het postkantoor, schorsen en een paar weken later weer ontschorsen. Postkantoor is in Delft slecht met auto bereikbaar, kost me teveel tijd :evil:
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 20 jan 2008, 21:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Weg met dat achterpaneel

Berichtdoor chr. » 20 jan 2008, 21:12

Rudie_Krämer schreef:Ik heb toch het achterpaneel eruit gezaagd, ik wist dat ik ook daar weer een hoop ellende zou tegenkomen en ja hoor inderdaad :cry:
Ik heb een nieuw paneel gekocht dus moet het er dan ook maar in ook.
Het eraf halen van het oude paneel is nog een tijdrovende klus en ben daar vandaag nog niet mee klaar gekomen. Ik ben halverwege gekomen. Ik kan nu wel makkelijk bij het deel van de veerschoten dat altijd verrot is.


altijd hetzelfde liedje :cry: je komt toch weer meer elende tegen.

zo te lezen wordt het er alleen maar beter op :wink:
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: Weg met dat achterpaneel

Berichtdoor Harrie » 20 jan 2008, 21:36

Rudie_Krämer schreef:Ik heb toch het achterpaneel eruit gezaagd, ik wist dat ik ook daar weer een hoop ellende zou tegenkomen en ja hoor inderdaad :cry:
Ik heb een nieuw paneel gekocht dus moet het er dan ook maar in ook.
Het eraf halen van het oude paneel is nog een tijdrovende klus en ben daar vandaag nog niet mee klaar gekomen. Ik ben halverwege gekomen. Ik kan nu wel makkelijk bij het deel van de veerschoten dat altijd verrot is.

onze 104 SL was in de achterschermen nog ernstiger rot, en bij de veerschotels ook, her en der zijn er vorig jaar door supergaragist André W. ( zie topic 205XS ) al stukken ingelast t.b.v. APK.
Zo krijg je straks wel een superharde en betrouwbare 104 Rudie, als het eenmaal klaar is, zul je er veel voldoening aan hebben! (toch??) :D
mooi werk met dat nieuwe plaatwerk van de PCN heh :mrgreen: succes, ik volg het met grote belangstelling! Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 20 jan 2008, 21:51

Zonder de PCN had ie al op de sloop gelegen :!:

De binnen dorpel: PCN
De buiten dorpel: PCN
Achterscherm: PCN

Wat moet ik toch zonder PCN :P 8) :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jospop » 21 jan 2008, 23:23

Rudie keep up the good work!
Volgens het topic dat ik al eerder gepost heb, heb je pas na 2 maand automatisch een boete op de mat, dus je hebt nog even.
Met dit tempo kun je de Benneton dus ook makkelijk nog in vijf verschillende kleuren laten spuiten! :wink:
Groeten Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: binnendorpel is af

Berichtdoor Harrie » 21 jan 2008, 23:45

Rudie_Krämer schreef:Vrijdag maar vrij genomen om eens flink te kunnen opschieten. De hele achterhoek wilde ik weer in orde krijgen.
GrR

WAT is er mis met die prachtige Achterhoek? Mooiste stukje Gelderland dat er is! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: binnendorpel is af

Berichtdoor Paull en Paulla » 22 jan 2008, 00:05

LION604V6SL schreef: WAT is er mis met die prachtige Achterhoek?


Haha, da's een goeie! Afbeelding

Mvg,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Rudie_Krämer » 22 jan 2008, 00:31

Ja, lachen jullie maar :(

Na vanavond vergaat me het lachen een beetje en bekruipt me het gevoel dat een kleine vergissing heb begaan.

Benetton is veel slechter dan ik gedacht had, het binnenste binnenscherm waaraan de veerschotel vastzit valt ook van ellende uit elkaar, de veerwegbegrenzer valt er ook bijna af en ga zo maar door.

Ik heb het hele achterpaneel nu gedemonteerd, maar dit hoekje weghalen is erg lastig en het nieuwe deel boven krijg ik er niet goed ingeshoven. Ik moet een echter restaurateur vragen hoe ik dat moet aanpakken want ik weet ut ff niet. Delen zitten met koperlegering gesoldeerd en daarop kan je echt niet lassen HELP wat moet ik doen :(
Afbeelding

Roest, roest, overal roest

Afbeelding


Shit wat baal ik, ik denk er toch maar over om hem te schorsen, ik zit mezelf aardig op te naaien en das niet goed voor m'n lijf. Ik ga te ver door.

Nou ja maar ff slapie doen en dan zien wel wel verder
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Mike » 22 jan 2008, 09:09

Damn, das een flinke domper Rudie! Zeker na al het werk dat er al in zit :( . Succes en sterkte!
'89 1.4Evo TU3S P3XY ~ '91 1.9GTi DKZ M0MY-alike
Avatar gebruiker
Mike
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 05 feb 2007, 15:29
Woonplaats: Kedichem

Berichtdoor Harrie » 23 jan 2008, 01:22

hoi Rudie, ja, vaste naden zijn met hardsoldeer aan elkaar gezet.
Vereist wat vakmanschap om te doen. Als je de koperlegering er niet
100% uit krijgt, kun je het niet CO2 lassen, spetterd als een gek.
Zo ja, dan kun je het CO2-lassen. Slaap er maar een nachtje over, STERKTE!!
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 jan 2008, 07:57

Ik bedacht me eigenlijk dat ik het dan misschien maar weer gewoon moet hardsolderen. Hoe dat weet ik niet, maar kan altijd leren

Ik heb al eerder geprobeerd dat hardsoldeer weg te branden, maar dan snelt je door het metaal heen. Het geleidt de warmte zo sterk dathet me gewoon niet gelukt is.

Ik moet je zeggen dat ik een behoorlijke motivatie-dip heb gekregen. Het heeft me ook aan het denken gezet vwb HUMPIE DUMPIE.
Voordat ik daar mee verder ga wil ik wel weten hoe erg het met die auto is. Ik heb daar 1 binnenscherm nieuw, maar moet ik heb bij PCN geen buitenschermen kunnen vinden.
Pfffft, ik vraag me wel eens af waarom ik nog met die roestbakken bezig ben....."

Uhhh Gino "104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Ik weet wel een paar argumenten op te noemen :!: :mrgreen:

Nou ja maar een paar dagen laten rusten om weer energie op te doen


GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

hardsolderen

Berichtdoor Paull en Paulla » 23 jan 2008, 22:07

Hoi Rudi,

Hardsolderen is helemaal niet zo moeilijk: een autogene flessensetje
(zuurstof en acytheleen), het ijzer witheet stoken en koper toevoegen
met vloeimiddel. In de handel zijn er vierkante hardsoldeerstaven
verkrijgbaar met het vloeimiddel erin. :o
En ik weet zeker, jij hebt dat zo onder de knie. Zoals jij het opknappen
aanpakt, is de enige goeie manier. Zo pak ik 6 :lol: 4 ook aan.

Een glimmende auto zegt op zich nix, het gaat erom wat onder de lak zit:
plaatwerk dus.

Zo doooorgaan!
Veel knutselplezier, dat is tenslotte de voorpret.
Met vriendelijke groet,
Paull

PS:
Tijdsdruk is zelden een goeie raadgever.
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Vrolijk verder !!!

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 jan 2008, 23:09

Vol goede moed weer verder met herstellen, gisteren een giga dip gehad en had zin om hem zo naar de sloop te brengen :?

Vandaag een nieuwe dag en besloten even niet verder te gaan met slopen, maar eerst weer wat op te bouwen, dat helpt wel moet ik zeggen. Met een goed gevoel de avond afgesloten

Een groot gat in het binnenscherm gezaagd en plaatjes gemaakt en met parkers even vastgemaakt om te genieten van al dan nieuwe plaatwerk

Zie hier:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jospop » 01 feb 2008, 13:35

Ik zie dat je veerbegrenzer weer terugplaatst. Je wilt het duidelijk helemaal goed doen. Bij mijn 81' er zitten ze er al zo'n 6 tot 8 jaar zonder problemen niet meer op.
Goed dat je al die tijd en moeite er in wil steken. Ondanks dat je nu misschien wel eens met de handen in het haar zit, heb je er over een paar jaar alleen nog maar een goed gevoel bij.
Alle restauratie klusjes die ik een beetje heb afgeraffeld of me makkelijk vanaf heb gemaakt, heb ik later spijt van gehad. Ik heb me voor genomen om de dingen die ik doe, dan ook maar meteen goed te doen.
Kost een hoop tijd.. dat perfectionistisch zijn :wink: Hebben we het nog niet eens over geld gehad. :oops:
Succes, Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Rudie_Krämer » 01 feb 2008, 20:46

Ik heb bij mijn eerste 104tjes de zaak ook afgereffeld, en ook bij de benetton kwam ik plaatjes staal tegen die ik er in 2001 met PU kit tegenaan had geplakt.
Ook met mijn oranje 104 werd ie op gegeven moment afgekeurd omdat het plaatje dat ik er een paar jaar geleden op had geplakt weer had losgelaten :oops: .
Ik ben niet zo'n perfectionist, maar zo langzamerhand vind ik het ook wel leuker om de zaak wat rigoreuzer aan te pakken.
Mijn 104 lag al zo laag en met een 70 liter LPG tank voel ik dat hij vaak de veerwegbegrenzer opzoekt. Dus bij mij wel noodzakelijk :mrgreen:
Ik heb weer wat moed gekregen omdat mijn humpie dumpie lang niet zo slecht is als ik had gedacht dit in tegenstelling tot de benetton :lol:
Morgen weer vol goede moed verder "bakken"

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 03 feb 2008, 16:00

Dat begint al weer wat te lijken, ik heb de tank ophanging er ook uit moeten zagen, maar dat viel in vergelijking met de overige "schade" nogal mee :lol: .

Afbeelding


De verstigingsbalk in de hoek ook weer geheel opgebouwd, dus daar kan ik weer de volledige last op zetten. Toch weer een goed gevoel dat de complete stevigheid weer in de auto gaat terug komen. Kan ik weer met volle vaart over de verkeershobbels heen scheuren 8)

Afbeelding


Nu op naar de rest van het binnenscherm, pffffft ik ben er nog niet :?
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor A.BRANDHORST » 04 feb 2008, 18:03

Rudie, ik volg je verhaal met GROOT respect..

Heel goed dat je "durft".

Ik zou zelf ook wel willen beginnen aan de 505, maar o o o , wat zal ik een ellende gaan tegenkomen ..

Misschien word ik ooit handig genoeg om zelf wat te doen, heb het totaal nooit gedaan, maar je wordt zo wél nieuwsgierig hoor!!
Veel succes, en we blijven het volgen hier!
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten