Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Daniel schreef:Schijnt zo te zijn hoe sneller die loopt hoe beter? Ik heb geen stroboscooplamp of andere spullen om de onsteking op tijd te zetten..
Dus het advies was; linksom? (weet de kant niet precies meer) draaien van de verdeler was vroeger zetten en hij moest het snelste lopen, dat was het beste.
Kan iemand dit nog even bevestigen/iets toevoegen? Ik wil niets slopen
Het juiste ontstekingstijdstip is wel van belang.
Afstellen in de stand dat hij het snelste loopt is niet voldoende.
Je kan het wel als basisafstelling gebruiken om naar iemand toe te rijden die wel een afstellamp heeft en daar de boel goed af te stellen.
Kwam ik soort van roest en héél veel vet/vuiligheid tegen op het zilver op het middenasje, dat zat ook op de soort van koolstof borstel? Die daar weer op sleept.. Dat lijkt me al geen gezonde zaak.. Dus gelijk netjes schoongeveegd .
Dat is geen koolstofborstel maar een kunststof nokvolgertje (hoe noem je zo'n ding anders??) Een klein beetje vettigheid is juist wel goed tegen slijtage.
Licht ingebrande contactpuntjes, vervangen dus maar! Was ongetwijfeld nog wel bruikbaar, maar nu moet ik alles uitsluiten.
Deze puntjes zijn niet licht ingebrand maar echt wel op.
Hier heb je al een hele verbetering te pakken als je ze vervangen hebt.
Nieuwe puntjes kun je met de losse ontsteking afstellen op 0,4 mm speling.
Oei, dat draadje naar die condensator? ziet er niet al te vrolijk meer uit.. Brezan kon m nog bestellen, zolang de voorraad strekt .
Dus morgenochtend weer verder . Had het zo graag af willen maken, maar het moet wel goed natuurlijk!
Hier kon je nog wel eens de werkelijke oorzaak hebben.
Als het draadje de massa raakt vonkt hij helemaal niet meer, of op de verkeerde momenten.
En heb ik het een beetje goed aangepakt?
Dacht ik toch wel, met een beetje hulp kom je er wel!
M. van der Meulen schreef:Inderdaad. Je waait zo te horen aan de weersverwachting morgen van de weg af, en met de aangekondigde sneeuw zal er vast ook opnieuw gestrooid worden. De pekel-depots zitten helemaal vol! Nu had je hier en daar al wat onbedoelde ventilatieopeningen erbij, maar die hoeven niet nóg groter
Een kapje voor de binnenverlichting zit er ook bij, en ik heb nog twee aanstekers mocht je er eentje willen inbouwen voor je tomtom of telefoon.
M. van der Meulen schreef:Misschien volstaat het om de stekkeraansluiting op de tankvlotter schoon te maken? Of zit ergens een draadbreuk?
eas1964 schreef:vandaag goede zaken gedaan in Amsterdam
een bezoek afgelegd bij Skiffy ... je weet wel van die mooie portierringen voor de 104 ...
eens kijken hoeveel dat nou kost , en wat denk je ... 0 € ... 4 gratis ringen onder de noemer " proefzending "
dus helemaal blij ! dus de mensen die er al een paar in een envelop hadden gedaan om op te sturen
of die al een pb hadden klaar staan om mij een keer te verblijden met zo'n kleinood
sorry ........
M. van der Meulen schreef:Vorige week toch onvoldoende gelet op de koelvloeistof bij de S, en nu heel blij dat ik 'm niet rijdend uit Groningen heb gehaald. Er ging wel vier liter in het vaatje voordat het peil op niveau kwam Eerst met een beetje toevoegen gekeken of het bij de motor of de kachel ergens weglekte, maar dat lijkt gelukkig in orde. Toen de motor even gestart. Kostte wel wat moeite, en het is ook even wennen met automatische choke óf en hoe ver je het gaspedaal mag intrappen voor een beetje vlotte start. De carburatie heeft kennelijk wel aandacht nodig, want bij opkomend koppelingspedaal slaat-ie heel snel af.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten