Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor Daniel » 30 nov 2013, 04:44

@Tjard: Goede suggestie, zal morgen eens kijken als ik de slang eraf trek of ik iets vind..

@Jan: Klopt klopt! Auto heeft gereden, voor zover ik me herinner wel altijd met 'ploffende' uitlaat..
Verder checken is er nog niet van gekomen.. druk druk druk!

Als ik weer ergens foto's van kan maken zet ik ze er weer bij!
Daniel
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 nov 2013, 15:59

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor Daniel » 02 dec 2013, 20:37

Zo! Vanmiddag weer even tijd gehad om onder de motorkap te kijken..

Verdeler van de motor afgeschroefd om de contactpuntjes te bekijken en uiteindelijk te vervangen..
Op advies van Rudie want een beetje vervangen aan de onsteking is nooit weg.. :D
Ik had zaterdag al in H'sum een setje contactpunten gehaald en advies ingewonnen over het afstellen.
Schijnt zo te zijn hoe sneller die loopt hoe beter? Ik heb geen stroboscooplamp of andere spullen om de onsteking op tijd te zetten..
Dus het advies was; linksom? (weet de kant niet precies meer) draaien van de verdeler was vroeger zetten en hij moest het snelste lopen, dat was het beste.

Kan iemand dit nog even bevestigen/iets toevoegen? Ik wil niets slopen :roll:

Dan het rapport:

Afbeelding
Eerst de bougies even checken op kleur/ingebrande rariteiten en dat leek mij goed, dus setje contactpunten gehaald en vandaag doorgegaan naar de ontstekingsverdeler.

Afbeelding
Om de volgorde te onthouden maar even alles overgestoken op een "spare" kap die achterin de auto lag, zo kan ik niets vergeten :lol:

Afbeelding
Kwam ik een afgebroken aansluitpunt tegen.. gaan we die reservekap maar in gebruik stellen strakjes..

Afbeelding
Dan de kap eraf, anders kon ik met geen mogelijkheid goed bij die boutjes

Ontstekingsmodule trok ik er zo uit, vervolgens opengeschroefd en de oude contactpunten eruit.
Afbeelding
Kwam ik soort van roest en héél veel vet/vuiligheid tegen op het zilver op het middenasje, dat zat ook op de soort van koolstof borstel? Die daar weer op sleept.. Dat lijkt me al geen gezonde zaak.. Dus gelijk netjes schoongeveegd 8) .

Afbeelding
Licht ingebrande contactpuntjes, vervangen dus maar! Was ongetwijfeld nog wel bruikbaar, maar nu moet ik alles uitsluiten.

Nieuwe setje erin en klaar dacht ik! Nog even de buitenkant een beetje afnemen voor het mooi en toen:
Afbeelding
Oei, dat draadje naar die condensator? ziet er niet al te vrolijk meer uit.. Brezan kon m nog bestellen, zolang de voorraad strekt :shock: .
Dus morgenochtend weer verder :( . Had het zo graag af willen maken, maar het moet wel goed natuurlijk!

Afbeelding
Dus nu maar zo achtergelaten met een doek over de wond en morgen verder als de tijd er is..

Daarna nog even het reservewiel linksvoor eronder gezet omdat het bandje lek was.. Was te verwachten want die andere was al vervangen, maar wie niet waagt wie niet wint :lol: .

Ik hoop morgen of overmorgen opnieuw te kunnen starten!

En heb ik het een beetje goed aangepakt? :D

Editje; Verdeler was een Ducellier M88
Daniel
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 nov 2013, 15:59

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 03 dec 2013, 01:51

JA ! goed bezig, Daniël !
heb je de verdeler er uit gehaald ?
zo ja, werkt veel gemakkelijker.
echter aantekenen hoe die zat ( 2 centerpuntjes slaan ) , anders wordt
het prutsen om 'm weer op tijd te krijgen.
Gelukkig zit het gradenboogje bij 104 heel goed zichtbaar in het koppelingshuis.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 03 dec 2013, 08:59

Mooi verslag en mooi plaatjes Daniël...
Ontsteking precies afstellen kun je laten doen als je alles vervangen vervangen hebt..
Mooiste is als je er dan zelf ook bij bent als ze dit doen...
Kun je een oogje in het zeil houden dat ze je niet een te hoge factuur sturen en weet je wat ze hebben gedaan.
co afstellen dan ook meteen.. Loopt ze weer als een zonnetje.. Mits je carburateur nog goed in orde is enz enz.
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor tout est beau avec une... » 03 dec 2013, 10:04

Daniel schreef:Schijnt zo te zijn hoe sneller die loopt hoe beter? Ik heb geen stroboscooplamp of andere spullen om de onsteking op tijd te zetten..
Dus het advies was; linksom? (weet de kant niet precies meer) draaien van de verdeler was vroeger zetten en hij moest het snelste lopen, dat was het beste.

Kan iemand dit nog even bevestigen/iets toevoegen? Ik wil niets slopen :roll:

Het juiste ontstekingstijdstip is wel van belang.
Afstellen in de stand dat hij het snelste loopt is niet voldoende.
Je kan het wel als basisafstelling gebruiken om naar iemand toe te rijden die wel een afstellamp heeft en daar de boel goed af te stellen.




Kwam ik soort van roest en héél veel vet/vuiligheid tegen op het zilver op het middenasje, dat zat ook op de soort van koolstof borstel? Die daar weer op sleept.. Dat lijkt me al geen gezonde zaak.. Dus gelijk netjes schoongeveegd 8) .

Dat is geen koolstofborstel maar een kunststof nokvolgertje (hoe noem je zo'n ding anders??) Een klein beetje vettigheid is juist wel goed tegen slijtage.


Licht ingebrande contactpuntjes, vervangen dus maar! Was ongetwijfeld nog wel bruikbaar, maar nu moet ik alles uitsluiten.

Deze puntjes zijn niet licht ingebrand maar echt wel op.
Hier heb je al een hele verbetering te pakken als je ze vervangen hebt.
Nieuwe puntjes kun je met de losse ontsteking afstellen op 0,4 mm speling.


Oei, dat draadje naar die condensator? ziet er niet al te vrolijk meer uit.. Brezan kon m nog bestellen, zolang de voorraad strekt :shock: .
Dus morgenochtend weer verder :( . Had het zo graag af willen maken, maar het moet wel goed natuurlijk!

Hier kon je nog wel eens de werkelijke oorzaak hebben.
Als het draadje de massa raakt vonkt hij helemaal niet meer, of op de verkeerde momenten.



En heb ik het een beetje goed aangepakt? :D

Dacht ik toch wel, met een beetje hulp kom je er wel!
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 03 dec 2013, 14:55

Goede vorderingen! Ben je er intussen al achter hoe het met die loze koelslangen zit?

De 104 is er voor zover ik weet nooit mee uitgerust, maar als je de ontsteking klaar hebt zou je die kunnen verpakken in zo'n speciaal plastic hoesje, zoals ze later wel op de 205 zaten. Om 'm verder mooi schoon en droog te houden. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 dec 2013, 17:45

Gister de SL schoongemaakt en leeg gehaald, afdekhoes achterin, en vanmiddag tussen de buien door voor het eerst naar een externe winterstalling gebracht, want een derde auto in de garage gaat niet passen. Hopelijk komt-ie eind maart of begin april weer netjes tevoorschijn. :wink:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 dec 2013, 18:28

Gister pas laat in de middag de S thuisgehaald. Daardoor niet veel meer kunnen doen dan alle vloerbedekking eruit te halen. Vies klusje was dat, de achterste ondertapijt nogal vochtig stinkend, viel ook helemaal uitelkaar, de dikke kartonnen platen die erop zitten kan ik waarschijnlijk ook weggooien, net als de mat van de kofferbak trouwens. Bij de voorstoelen lagen op het zwarte moquette wat lossen matten, geen isolatiemat eronder. De achterste zijruiten op een kier open om gedurende de nacht de boel alvast te laten luchten. Als laatste de voormat goed schoongemaakt, want die was zelfs aan de normaal grijze onderkant zwart van de schimmel :( De mat hangt nu onder de carport te drogen. Later deze week de rubber achter-mat schoonmaken.

Vandaag wilde ik de S niet helemaal natgooien, derhalve met een zachte spons en natte doek de buitenkant afgenomen, en binnen en buiten de ramen goed schoongemaakt. Matige en te grote wissers eraf, en ook de emblemen. Daar zat nogal wat vuil onder, net als bij de handgreep en de nummerplaatverlichting. Verder het knopmechanisme van het kofferdeksel beter afgesteld en gesmeerd.

Ik wou 'm even van de oprit halen toen de SL ging verkassen, maar in tegenstelling tot gisteravond wou de motor nu niet aanslaan. Duwen dus. Ook na het wegbrengen van de SL geen sjoege. Om in de schemering verder geen toestanden te hebben maar achteruit de garage in geduwd. Daar kan die, met alle portieren en het kofferdeksel open, verder opdrogen. Jammer dat de plastic strip van de handgreep op het kofferdeksel te kort geworden is, om de linker hoek past-ie niet meer.

Vandaag ook kreeg ik (eerste investering :D ) een mooi setje nieuwe portierknopringen binnen, en omdat de S er geen enkele meer had zit dat in elk geval weer zoals het hoort :wink: Hierbij de eerste plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 04 dec 2013, 19:02

huh zo, of ze zo uit de showroom komt... Wel een versiering voor je oprit.. :mrgreen:
Hoor ik dat er knopringen binnen zijn... :lol:
Hoog tijd voor een ritje naar het mooie Ulrum..
Telefoon maar uit want als de aivd m,n signaal opikt daar kan ik best ook nog opgepakt gaan worden als verdacht individu.. :mrgreen:
Ja een lach maar ik zou me te barsten schrikken als het zo zijn..
Duwen is niet echt fijn.. Tank leeg, verstopt??..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 dec 2013, 20:07

Tank is wel bijna leeg, maar het metertje bewoog gisteravond nog. Toen ook gezien dat zo'n beetje alle lampjes van de klokkenwinkel vernieuwd moeten worden, wel zo veilig. Motor klonk verder goed, besturing, het ontkoppelen-schakelen en de remmen naar behoren. De verlichting werkt, al tikt de clignoteur nogal traag in verhouding tot die van de SL.

Hij komt naar mijn idee redelijk onder het vuil vandaan, maar hier en daar wel wat vlekjes en beschadigingen op het overige lakwerk. Duidelijk te zien dat-ie een hele tijd niet gebruikt geweest is, niet optimaal gestald, en zeker van binnen niet onderhouden. Hang en sluitwerk en ruitbediening gaan veel te zwaar, dus alles moet open, schoongemaakt en opnieuw gesmeerd om de zaak niet ergens kapot te trekken.

Zal ik de ringen opsturen? Je kan voor de grap je hele kofferbak volstouwen met schefflera planten en afwachten of je onderweg nog wordt aangehouden :mrgreen:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor MarcoPeus » 04 dec 2013, 20:59

Ziet er op de foto's uit als nieuw Marcus. Prachtig.
Leuke verschijning ook zo onder je carport (??) EN nu maar lekker sleutelen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor lionceau » 04 dec 2013, 21:16

Mooi winter project :D
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 dec 2013, 21:24

Op foto's (en op afstand :oops: ) lijkt het heel wat inderdaad, maar onder de glimmende koets hoor je het knisperen :lol: Ik beperk me de laatste weken van dit jaar maar even tot het wegwerken van achterstallig klein onderhoud. Eén achterlichtkap is stuk, de veren van het kofferdeksel zijn oververmoeid, één koplamp moet vernieuwd, de trekkabel van de motorkapsluiting staat iets te ruim, rondom de diverse bedrading en massa-aansluitingen nalopen, een remmen-check, en zoals gezegd schoonmaken en gangbaar maken van hang- en sluitwerk, en deze krijgt als het ff kan óók gele pitten. Om eerlijk te zijn vind ik 'm mooier dan de SL, ondanks de wetenschap dat er nog veel sloop- en laswerk in gaat zitten om 'm weer betrouwbaar en fatsoenlijk te krijgen. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 04 dec 2013, 21:28

Nee niet opsturen, ik kom ze wel ophalen. Die 104 moet in beweging blijven dan heeft die geen tijd te roesten..
Kunnen ze er meteen in... :D
Word deze week niet want het weer is 104 onvriendelijk.
Gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 dec 2013, 21:38

Inderdaad. Je waait zo te horen aan de weersverwachting morgen van de weg af, en met de aangekondigde sneeuw zal er vast ook opnieuw gestrooid worden. De pekel-depots zitten helemaal vol! Nu had je hier en daar al wat onbedoelde ventilatieopeningen erbij, maar die hoeven niet nóg groter :lol:

Een kapje voor de binnenverlichting zit er ook bij, en ik heb nog twee aanstekers mocht je er eentje willen inbouwen voor je tomtom of telefoon.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 04 dec 2013, 23:38

M. van der Meulen schreef:Inderdaad. Je waait zo te horen aan de weersverwachting morgen van de weg af, en met de aangekondigde sneeuw zal er vast ook opnieuw gestrooid worden. De pekel-depots zitten helemaal vol! Nu had je hier en daar al wat onbedoelde ventilatieopeningen erbij, maar die hoeven niet nóg groter :lol:

Een kapje voor de binnenverlichting zit er ook bij, en ik heb nog twee aanstekers mocht je er eentje willen inbouwen voor je tomtom of telefoon.

Heb je anders nog wat nodig?..
Kan ik kijken of ik het heb..
Vanavond om een moderne 104 pookknop gezocht maar niet gevonden..Toch moet ik die wel ergens hebben...
Ik heb ze gezien.. Maar alleen maar het oude type gezien...
Nog wel een extra set remklauwen die ook passen.. Met blokken..
Afbeelding
Ik heb vanavond ff gereden in de blauwe... :mrgreen: Wiel zijn eraf en ze staat vrij van de grond.. Dus ff in de versnelling na eerst gekeken te hebben of het kon om de aandrijfassen.
Kilometerteller doet het.. tankmeter twijfel ik aan..
Op deze foto is de tank leeg..
Afbeelding
Wel wat vuil allemaal..Brabants vuil...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 05 dec 2013, 05:37

Misschien volstaat het om de stekkeraansluiting op de tankvlotter schoon te maken? Of zit ergens een draadbreuk?
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 05 dec 2013, 09:49

M. van der Meulen schreef:Misschien volstaat het om de stekkeraansluiting op de tankvlotter schoon te maken? Of zit ergens een draadbreuk?

Heb zelf nog niet in de tank gekeken.. De vorige eigenaar heeft deze schoon gemaakt..
Misschien is de vlotter er wel uit.. :roll: Zal wel niet.. Serieuze knaap..
Ik zal hem eens vragen of die daar ook wat aan gedaan heeft..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor eas1964 » 05 dec 2013, 16:50

vandaag goede zaken gedaan in Amsterdam :D
een bezoek afgelegd bij Skiffy ... je weet wel van die mooie portierringen voor de 104 ...
eens kijken hoeveel dat nou kost , en wat denk je ... 0 € ... 4 gratis ringen onder de noemer " proefzending "
Afbeelding

Afbeelding

dus helemaal blij ! dus de mensen die er al een paar in een envelop hadden gedaan om op te sturen
of die al een pb hadden klaar staan om mij een keer te verblijden met zo'n kleinood
sorry ........
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 05 dec 2013, 16:54

eas1964 schreef:vandaag goede zaken gedaan in Amsterdam :D
een bezoek afgelegd bij Skiffy ... je weet wel van die mooie portierringen voor de 104 ...
eens kijken hoeveel dat nou kost , en wat denk je ... 0 € ... 4 gratis ringen onder de noemer " proefzending "
Afbeelding

Afbeelding

dus helemaal blij ! dus de mensen die er al een paar in een envelop hadden gedaan om op te sturen
of die al een pb hadden klaar staan om mij een keer te verblijden met zo'n kleinood
sorry ........

gefeliciteerd.. :D Ik heb ze ( nog ) niet maar Marcus heeft ergens nog orginele op de kop weten te tikken..
Maar ik heb nog een setje nodig voor de blauwe..
Ik was van plan om in lexmond stiekum bij Gino onder de werkbank te sneupen.. :mrgreen: Niet verder vertellen...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor eas1964 » 05 dec 2013, 16:57

ik ga er natuurlijk niet voor op mijn knieen .... :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor MarcoPeus » 05 dec 2013, 17:18

Meteen een lading van bestellen en in t magazijn knikkeren. Als ze toch 0 euro zijn......... :D :roll:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 05 dec 2013, 17:50

Passen deze ook netjes om de knop en in het portier? Op Ebay staan nogmaals originele voor de Renault 16, dat blijken dezelfde te zijn als voor de 104, voor 23 euro per vier:

http://www.ebay.fr/itm/Renault-R16-joints-bouton-poussoir-de-porte-/251386426665?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item3a87cc7529
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor M. van der Meulen » 05 dec 2013, 21:58

Vorige week toch onvoldoende gelet op de koelvloeistof bij de S, en nu heel blij dat ik 'm niet rijdend uit Groningen heb gehaald. Er ging wel vier liter in het vaatje voordat het peil op niveau kwam :oops: Eerst met een beetje toevoegen gekeken of het bij de motor of de kachel ergens weglekte, maar dat lijkt gelukkig in orde. Toen de motor even gestart. Kostte wel wat moeite, en het is ook even wennen met automatische choke óf en hoe ver je het gaspedaal mag intrappen voor een beetje vlotte start. De carburatie heeft kennelijk wel aandacht nodig, want bij opkomend koppelingspedaal slaat-ie heel snel af.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 05 dec 2013, 22:41

M. van der Meulen schreef:Vorige week toch onvoldoende gelet op de koelvloeistof bij de S, en nu heel blij dat ik 'm niet rijdend uit Groningen heb gehaald. Er ging wel vier liter in het vaatje voordat het peil op niveau kwam :oops: Eerst met een beetje toevoegen gekeken of het bij de motor of de kachel ergens weglekte, maar dat lijkt gelukkig in orde. Toen de motor even gestart. Kostte wel wat moeite, en het is ook even wennen met automatische choke óf en hoe ver je het gaspedaal mag intrappen voor een beetje vlotte start. De carburatie heeft kennelijk wel aandacht nodig, want bij opkomend koppelingspedaal slaat-ie heel snel af.

Nu ook heel vochtig weer en misschien het luchtfilter ook nog damp of slecht M..
Hoe oud is de peut enz.. Vuil en zooi dus kan nog meevallen
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten