Aan de 104 zelf niks, alleen een mooi-weer-tocht gemaakt. Verder gister en vandaag de gistermorgen opgehaalde bak onderdelen welke onlangs op MP werd aangeboden wat schoongemaakt alvorens alles in de kast te zetten.
Daarbij ging het me in eerste instantie om de beide voornaven met (roestige) schijven, dit ter vervanging van de eerder beschadigde rechternaaf op de originele veerpoten. Het kachelhuis kon ook interessant zijn. Met wat heen en weer gepraat alles maar meegenomen, want wat moet een Ascona-liefhebber nou met 104-onderdelen......
Zodoende dit hele voorraadje aangeschaft, met nog een stel chroomspiegels en voetjes hiervoor.
Naast de kachel, met slangen en opsluitrubber door het schutbord, en de naven een heel redelijk oud type (1-snelheid) wissersysteem met klembevestiging, een Ducellier spanningswisselaar, portierslot, koelwaterpomp, vier radiateurslangen, een stel schakelaars, pakkingen voor carb, uitaatspruitstuk en benzinepomp, koplamp bevestigingsmateriaal, stofhoes voor een koplampstekker, wielmoersleutel, Peugeot chroom-embleem, portierhandle, scharnierbegrenzer, choke-kabel met aansluiting voor een verklikkerlicht, een setje rotoren en een Motorola schakelmodule of relais waarvan ik de oorsprong nog moet uitzoeken.
Imbussen van de schijven zullen naar ik verwacht wel een tijdje in de kruipolie moeten, de naven zijn nog perfect, en dat is het belangrijkste. Schijven heb ik nog nieuw, bovendien zitten er nog heel goede op de oude veerpoten.
Het kachelhuis ligt nu helemaal uit elkaar in afwachting van frisse repen tochtstrip en op m'n werk tussen snij-amaryllissen te vinden plaatjes schuimrubber. Misschien kan ik ook vilt nemen om de klepjes tochtvrij te laten sluiten. De radiateur is nog netjes, maar zat behoorlijk dicht met vettig stof en blaadjes. Groet, M.