Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Jineuf » 21 feb 2016, 16:31

304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 feb 2016, 17:34

Die heb ik wel voorbij zien komen, maar die is alles behalve plug and play. Ik heb een andere op het oog, maar moet die maten van de gaatjes weten :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 feb 2016, 22:26

Gezocht naar een passende zekeringkast, maar niet de juiste maat kunnen vinden en er een besteld die met wat aanpassingen wel gebruikt kan gaan worden.

Afbeelding

Tevens super seal connectoren en wat ander grut besteld.

Afbeelding

Eerst de verbrokkelde connectoren vervangen want nu kan er kortsluiting ontstaan. Daarna gaat de zekeringkast vervangen worden. Gaat vast mooier worden dan dat het nu is :wink:

Laatste poging doen om de RVS tellerplaat te vervangen door een polyester glasvezelplaat. Ik heb er al twee verknipt omdat de guillotine schaar te gretig begon te happen :evil:

Afbeelding

Teveel werk voor komende zaterdag, maar ja weet ook nog niet of mijn spullen op tijd binnen zijn (ook dan zal ik me prima kunnen vermaken) Heb wel weer zin om wat te gaan doen aan de Rally.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor 403diesel » 29 feb 2016, 13:07

Rudie, kan je die plaat niet makkelijker zagen?

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 feb 2016, 18:33

Ja, misschien beter

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 maart 2016, 18:24

Niet lang in Lexmond geweest ( ik wacht op beter en warmer weer :lol: )

Ik moest echter wat spullen wegbrengen en kon het toch niet laten even de zekeringkast te proberen 8)

Afbeelding

Een plaatje er tussen gemaakt om het pas te krijgen en ik moet zeggen, zit perfect zo. Ik maak geen onderscheid meer tussen permanent stroom en stroom na aanzetten contact ( kan ook niet meer want contactslot is ook al verwijderd :mrgreen: DAT MAAKT HET EEN STUK SIMPELER ( en daar houd ik van :P )

De permanent stroom kan je met klemmetjes doorverbinden dus alle zekeringen krijgen nu stroom als ik de noodschakelaar omdraai.

Ik heb ook nog even gekeken naar de broze stekkerblokjes, maar ik hoef er eigenlijk maar 1 te vervangen ( de rest is komen te vervallen). Ik heb supersnel verbindingsblokje gekocht, maar ik heb een aantal draden die twee in- of uitgaande draden hebben ( dat gaat niet goed). Dus daar moet ik iets anders op vinden, maar dat gaat wel lukken.

Mooi hoor, en die gare zekeringkast kwijt en ook die verbrokkelde verbindingsblokjes.

Oh wat wordt dat betrouwbaar :mrgreen:
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor lionceau » 06 maart 2016, 10:57

Zou niet beter het hele ding kunnen verplaatsen naar een plek waar je er wel normaal bij kan als je toch bezig bent.
Bij m'n rallye hebben we hem onder het kachelhuis gezet.
Gr.
Tjard
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 06 maart 2016, 13:59

Misschien wel, maar er zijn nu nog zo weinig draden over dat ik er geen problemen meer mee heb. Bovendien moet ik dan draden gaan verlengen en daar wil ik niet meer aan gaan beginnen.
Het is me puur en alleen te doen om die broze stekkerblokjes te vervangen door betere. Een die porseleinen zekeringen zijn zo onbetrouwbaar dat steekzekeringen een grote verbetering zijn.
Dan kan het dashboard er weer op en wil ik nog een keer het circuit op. Daarna wil ik toch echt een begin maken met de stuurbekrachtiging.

Doorlooptijd van mijn projecten gaan zo toenemen (halve dag op zaterdag schiet niet echt op) dat ik me echt wil beperken tot hetgeen ik MOET doen.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 apr 2016, 17:51

Effe een zijstap, dashboard modificatie

Eindelijk een nette plaat kunnen maken, gaatjes gemaakt en nu kan ik de draadjes aan gaan sluiten.

Ik heb maar een klokje erbij gezet, olie temp benzine nivo en spanning zitten al in radio console, watertemp komt van digi dash, ja wat dan nog meer?

Afbeelding

Was een korte sessie vandaag, niet veel gedaan :oops:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 apr 2016, 22:07

Heerlijk weer en genoten in t zonnetje
Met het dash bezig geweest en ik ben blij met het resultaat. De tablet zit nu met klittenband vast en nu vrij zicht over het gehele beeld en schuift nu in de bochten niet meer weg :wink:

Afbeelding

Nog niet klaar, volgende week weer verder.
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Fredrik1997 » 10 apr 2016, 22:11

Rudie_Krämer schreef:Heerlijk weer en genoten in t zonnetje
Met het dash bezig geweest en ik ben blij met het resultaat.

Afbeelding

Nog niet klaar, volgende week weer verder.
GrR

Super strak! Is dat nou een tablet met een GPS app?

Verstuurd vanaf mijn Rome met Tapatalk
Talbot Samba Cabriolet 1983
Fredrik1997
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 07 jan 2016, 11:47
Woonplaats: Nij Altoenae

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 apr 2016, 22:19

Ja zit GPS in en communiceerd via bluetooth met ECU :mrgreen:

Het is een APP Shadow dash ms van tuner studio, hoorde bij de ECU van de injectie. Heb er wel een GPS muis bij gekocht want de GPS van de tablet was niet nauwkeurig genoeg en gaf vaak problemen

" where old meets new"

Charme van de ouwe meuk en de techniek van deze dag :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Fredrik1997 » 10 apr 2016, 22:25

Rudie_Krämer schreef:Ja zit GPS in en communiceerd via bluetooth met ECU :mrgreen:

" where old meets new"

Charme van de ouwe meuk en de techniek van deze dag :lol:

GrR

Oh perfect, heb je dat zelf ontwikkeld? Je hebt er geen originele ontsteking op neem ik aan?
Talbot Samba Cabriolet 1983
Fredrik1997
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 07 jan 2016, 11:47
Woonplaats: Nij Altoenae

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 apr 2016, 22:33

Ik heb de oude ontsteking leeg gesloopt en een sensor erin gemonteerd ( zie blz 20 van dit draadje)

Het is veel, maar lezen van het hele topic is de moeite waard, veel aan de auto gedaan :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Fredrik1997 » 10 apr 2016, 22:48

Rudie_Krämer schreef:Ik heb de oude ontsteking leeg gesloopt en een sensor erin gemonteerd ( zie blz 20 van dit draadje)

Het is veel, maar lezen van het hele topic is de moeite waard, veel aan de auto gedaan :lol:

GrR

Oke, ja ik weet het, maar ik kan niet als in één keer onthouden :)
Talbot Samba Cabriolet 1983
Fredrik1997
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 07 jan 2016, 11:47
Woonplaats: Nij Altoenae

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 mei 2016, 21:04

Vergeten foto's te maken, maar heb de afgelopen tijd de kabelboom gefatsoeneerd en ik ben heel tevrenden :mrgreen:
Al het brosse PVC is verwijderd, de helft van de kabelboom heb ik eruit kunnen knippen, een andere zekeringkast erin gezet,
die extra zekeringkast die ik er een tijd geleden in heb gezet voor de ECU heb ik er ook weer uitgehaald en op de nieuwe kast aangesloten
Alle draden spaghetti is nu weg en er zitten nu degelijke stekkers op en heb er alle vertrouwen in dat er elektrisch niets meer mis kan gaan :shock:

Ik ben nog even de snelweg op gedoken, maar had weer ruzie met de GPS voor de snelheidsmeter, die communiceerde niet met de ECU. Ik heb laatst een update gedraaid en dan heb je vaak meer problemen dan da het iets oplost :evil: Daar moet ik nog ff naar kijken.
Vervolgens de tweede stoel er weer in gezet, wilde daar eigenlijk meer wachten tot na de APK maar die is pas in Juli.
Volgende week komt een journalist op bezoek om me te intervieuwen over de Beneton en misschien wil hij een stukje meerijden met de snelle Rally :lol:

Toch wel weer heel fijn om weer ff een stukje te blazen met de GTI :P Vooral als het richting de 7500 rmp gaat 8)

Nu wachten op Kees om samen met hem en z'n Visa GTI het circuit op te gaan, DAAR kijk ik heel erg naar uit. Hij gaat ook stoppen dus dit jaar is het nu of nooit.
Al jaren proberen we samen een keer te racen, maar tot nu toe is dat niet gelukt. Dit jaar MOET het lukken :twisted:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 mei 2016, 14:11

Zowel de Benetton als Humpie Dumpie zijn klaar, tijd voor wat mooie foto's dacht ik.

Deze vond ik wel het delen waard
Afbeelding

De trotse eigenaar met op de achtergrond de sleutelruimte waar het allemaal gebeurd :mrgreen:
Afbeelding

Nog wat technische details
De omgebouwde radioconsole
Afbeelding

Mooi zijaanzicht van het interieur
Afbeelding

Het jankende hart( twee betekenissen :( )
Afbeelding

Doorkijk
Afbeelding
Nog een tweede stoel erbij gezet voor eventuele passagiers
Afbeelding
Ben niet tevreden met deze 4 puntsgordel, maar ja ik ga geen nieuwe meer kopen
ps ik zoek nog nette paneeltjes voor achter het achterruitje ( die witte paneeltjes, ik heb ze niet meer kunnen vinden) al die gaten zien er niet zo netjes uit :x

De komende tijd wil ik voor de verkoop nog wat puntjes op de i gaan zetten. Het oog wil ook wat en aan de binnenkant heb ik nog wel wat wensen om de zaak wat aantrekkelijker te maken.

Misschien een interessante deal ( ik probeer zo af en toe ook maar wat 8) ):

Ik wil de vloer kaal krabben/schuren/borstelen om deze netjes wit te schilderen, ik krijg dan met die verrotte polsen niet meer voor elkaar.
Als iemand wil helpen voor een testritje in de rally ( samen en bij voldoende vertrouwen :wink: zelf ook een stukkie rijden).
Ik vraag niet gelijk om alles in een keer kaal te maken maar als er meerder geinteresseerden zijn een deel. Vele handen maken licht werk :P
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 jul 2016, 21:17

Problemen met de GPS, de Tablet wilde niet meer praten met de snelheidsmeter :evil:
De tablet voroge week naar huis genomen en de software geupdate, er was een noeuwe versie van shadowdash :mrgreen:
Na wat stoeien kreeg ik de gps weer aan de praat, weliswasr in mijlen per uur, geeft niet kan goed hoofdrekenen :lol: .
Verder nog wat aan APK dinhen gedaan want volgende week moet ze weer naar de APK.
Ben er noet bang voor, ze is gewoon perfect in orde :wink:

Ze is gewoon AF :!:

Ik hoop morgen de TAXATIE in te kunnen vullen. Toch leuk bij de verkoop te plakken 8)

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 07 jul 2016, 19:11

Ik wilde nog met de Peugeot GTI club meerijden morgen avond, maar daar ging een streep door. Ik moet daarvoor wel eerst naar de APK en dacht dat wordt appeltje eitje :lol:

Niet dus, te veel remverschil zowel achter als voor, ook de handrem gaf te veel verschil.

Ik bij uitzondering maar door de week naar Lexmond gegaan en een poging gewaagd.
- Handremkabel gesteld, achterremmen uit elkaar gehaald, maar ja dat zag er nog als nieuw uit, wel wat verglaasd en ik herinnerde dat ik laatst de handrem erop heb laten staan.
de remschoenen weer even opgeschuurd en de remschoenen gesteld, er zit wel een zelfstel mechanisme op maar de ene kant stond net iets losser dan de andere.
- De voorremmen bekeken, al de 8 zuigers van de twee klauwe zaten los, maar de remblokken zagen er niet zo best uit, de binnenste waren aan de rand gaan afbrokkelen en die heb ik maar vervangen.
Dat klusje viel behoorlijk tegen. Ik heb er andere remschijven op zitten en daardoor moet ik van nieuwe blokken 0,5 mm afschuren en DAT is een K*T klus zeker als je twee versleten polsen hebt. DAT GA IK NIET NOG EEN KEER DOEN :evil:
Ik had het bijna opgegeven (..... bijna.....). Houtje tussen de tanden, niet zeuren en doorgaan :x

Verder had ik de deuren met boutjes vast gezet zodat ik ze er snel weer kon uithalen, heb ik toen gedaan omdat ik met die kabelboom en zekeringkast bezig was: scharnieren hadden te veel speling :mrgreen:
De originele deurpennen er weer in gemept en de slotvergrendelingsplaat versteld ( nu heeft de deur weer twee klikken) en dat is nu ook goed.

Vanmiddag gehoord dat de auto weer is goedgekeurd :mrgreen:

Nu moet ik de blokken weer ff inremmen voordat ik er weer vol mee kan remmen op het circuit.

Maar ik ben blij, want APK gegevens moet ik ook op het taxatie formulier vermelden :wink:

Op naar de volgende stap
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 16 jul 2016, 19:56

Vandaag het hele interieur eruit gehaald, vloer gaat kaal en dan wordt deze helemmal wit gemaakt.
Dat zal haar een stuk netter maken en de taxatiewaarde zeker ten goede komen :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor 403diesel » 16 jul 2016, 23:18

Was weer gezellig Rudie.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 06 aug 2016, 21:41

Terug van twee weekjes vakantie en weer tijd om de rally op te bouwen.

Serge heeft voor mij de hele binnenkant netjes gemaakt en afgelakt mijn zijn mooie RX producten ( Serge vul maar aan welk nummer :mrgreen: )

Ziet er schitterend uit, heb er in mijn vakantie al dagdromend naar zitten turen ( Uren lang :wink: ). Ik was aangenaam verrast over het mooie resultaat.

Vanmorgen de rolkooi netjes gespoten en gemonteerd, alleen vergeten een foto te maken van de hele kom, maar hier een impressie van het eerste deel.

Afbeelding

Helaas ging het monteren nogal trager dan het demonteren ( je moet zo voorzichtig zijn om de nieuwe witte laat en de net gespoten rolkooi niet te beschadigen :evil:) Begrijp je nu waarom ik zo'n mooie auto niets vind, je moet veel te voorzichtig zijn en dan schiet je voor geen meter op :cry:

Toch is het een genot om de Rally zo te zien opknappen en daar gaat het toch ook om.

Moet alleen nog een keer extra naar Tiel terug. Ook niet erg hoor, was heel gezellig en Serge heeft zo'n ontzettend mooie werkplaats :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor 403diesel » 06 aug 2016, 23:08

Best netjes geworden idd. RX10 in RAL 9003 (signaalwit) zit er nu in 2 lagen op. Is idd best een verschil met het oude zwart/groen/rood. Maakt het interieur veel lichter en het contrast met de componenten zoals catchtank , brandstofpomp en brandblusinstallatie geeft in de auto een veel beter beeld of er iets niet klopt.

Afbeelding

Afbeelding


Was idd erg gezellig Rudie. Lekker zaterdagje rommelen.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 aug 2016, 21:20

Vandaag ff een dagje vrij genomen om te sleutelen. Serge heeft de hele binnenkant onder handen genomen en nu kon het opbouwen weer beginnen en dat is leuk werk.
De auro is door de witte RX5 zo opgeknapt en heb de koop opnieuw in de matzwarte lak gezet. De brandblusser netter vast gesnoerd met een combinatie van spanband en slangenklem. De ene voor kracht in de rijrichting en de ander voor de :mrgreen: zijdelingse krachten. Zit nu als een huis en zal bij een crash goed op zijn plaats blijven zitten :lol: om dan toch nog te kunnen blussen. mooi man ben ik heeb content mee.
Om het nieuwe verfwerk te beschermen heb ik er voorin weer een zwarte mat in gelegd en ik moet zeggen dat ook dit er veel netter uit vind zien.
Och het wordt zo'n mooi autootje :wink:

Puntjes op de i:
Tankdop wat netter maken
Electriciteit veranderen. Nu gaat bij het aanzetten van de hoofdschakelaar de verichting aan en dat wil ik niet, alleen de spanning naar de USB plug en de sigaretten aansteker moeten spanning krijgen zodat de tablet aan kan blijven zondér dat de accu te snel leeg gaat lopen.

Dan is ze AF :mrgreen:

Nou ja eigenlijk komt ze bij mij nooit af, heb nog zoveel ideeen 8)

Afbeelding
Er brak een draadje van het lampje van de nummerplaat verlichting dus kon het daar nog niet afmonteren ( jammer he)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas begon het aan het eind van de dag te regenen en hebben dus de Rally niet naar Lexmond kunnen rijden :evil:

Een benzine koppeling zat ook nog te los en begon wat te zweten, nog effe een testrit maken voordat ik de grote weg op ga naar Lexmond

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor jacqabe » 10 aug 2016, 21:54

Ik heb vandaag je Rally in "levende lijve" mogen aanschouwen bij Serge, echt een gaaf ding is het !!
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten