Verslag 12 meeting ( plus foto's)

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Verslag 12 meeting ( plus foto's)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 sep 2006, 10:47

Om acht uur naar mijn sleutelruimte gereden om wat onderdelen te halen die enkele registerleden hadden gevraagd. Ik had tevens wat dynamo's startmotoren en waterpompen over om weg te geven.

Samen met Piet ( in zijn brandweerrode gerestaureerde ZS) en ik in mijn Benneton gekleurde 104GL6 naar Nijmegen gereden.
Zoals gewoonlijk toch veel bekijks met die kleine autootjes.
De reis ging voorspoedig en na anderhalf uur bij het Jachtslot De Mookerheide, Heumensebaan 2, Molenhoek (Limburg ) aangekomen.

Daar stonden al de eerste 104tjes, samba cabrios en een vreemde eend in de bijt in de vorm van een oud Renault 5 ( 104 is in reparatie).
JanPieter, de registervertegenwoordiger, moest ons herhaaldelijke malen vragen om, nu eens naar binnen te komen om een bakkie te doen in het mooie jachtslot.
Binnen ging het geklets over de 104tjes en Sambaatjes gewoon weer verder.
Zou er nog een tourtocht gereden gaan worden?
Uiteindelijk onder het genot een doodlezak-muziekje buiten het jachtslot toch maar in onze auto's gestapt.
Het weer was perfect en de slinger kleine autootjes ging op stap door het mooie landschap.

Om een uurtje of half twee werd het plezier wreed verstoord door een kleine aanrijding van een jojo met een veel te lange oplegger die erg krap door de bocht ging en de auto vooraan schampte.
Gelukkig niet ernstig maar ja als je je auto net hebt gerestaureerd is het niet leuk als iemand tegen je auto aan rijdt.
We hebben met de hele stoet de weg behoorlijk geblokkeerd en daarmee volop bekijks gecreeerd.

We zijn met de stoet daarna aan de duitse grens op een parkeerplaats gaan staan en JP heeft ons daar getracteerd op z'n overheerlijke croisantjes en sinaasappelsap. Gelegenheid om de auto's mooi neer te zetten voor een fotootje.
De aanrijding was geregeld en we konden weer verder kronkelen door het mooie landschap ( iets langzamer dan de tourtocht die ik een tijdje geleden met de 205GTI club heb gereden.....)
Maar ja je hebt met een 104tje ook helemaal niet de neiging om het tempo hoog te leggen....Alhoewel....Ik reed in een 80pk ZS en bij de 7Heuvelen kreeg ik bovenaan toch wel de neiging even te planken, maar ik had de tweede versnelling gehad toen het bord RADARCONTROLE opdoemde, nou ja weer van het gas af en verder gesukkeld.

Na zo'n 40 km te hebben gereden was het tijd voor een tussenstop bij (weet ik niet meer). Fotoboeken kwamen te voorschijn, zelfs een DVD met een complete restauratie er op en natuurlijk de nodige sterke verhalen ( van mijn kant?).
Door al dat geklets was het al redelijk laat geworden en de mensen van ver af zijn hier een andere route gegaan.

Het grootste deel heeft de laatste 25 km volgens plan afgereden, we zijn geeindigd in een cafe aan het eind van de tourtocht niet ver van het beginpunt. Het zonnetje begon te schijnen en onder het genot van een borreltje hebben we dit schitterende evenement kunnen afronden.

Piet en ik zijn daarna met een zeer goed gevoel weer naar Delft teruggereden.
Na zoveel sleutelen vraag je je wel eens af waarom je 104 rijdt, nu wisten we het weer.
Het zijn zulke heerlijke kleine karretjes vol karakter die zo lekker door het slingerende landschap heen gaan en geen last hebben van al die vervelende verkeersdrempels. De cabrio-rijders hebben kunnen genieten van hun open dak en de zon.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb genoten

Groeten Rudie

ps de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=EJYZXA88
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor JT » 24 sep 2006, 14:13

Ziet er idd heel gezellig uit...

Verder: Wow!! Die Talbot vlag!!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Talbot vlag

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 sep 2006, 21:01

Mooi he die vlag, maar volgende keer dan ook een Peugeot spandoek, want het was toch een peugeot 104 evenement!

Hij wilde hem voor de foto al gauw weghalen, maar ik wilde de vlag er toch op hebben....
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor pEus » 26 sep 2006, 17:41

Het was inderdaad een leuke dag. Na 2,5 jaar stilstand heeft ons Z-tje inclusief de dag erna (Tour de Legendes) probleemloos een kleine 800 km gereden :D
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten