welke bak heb ik hier?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

welke bak heb ik hier?

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 jun 2006, 14:18

Hoi allemaal,

Vorig jaar, zoals gemeld, een 104 SL van juni '78 uit Frankrijk gehaald, met vastzittende motor. Is gereviseerd met inwendige delen van een 205-blok, en de versnellingsbak daarvan. Op deze ontbreekt een typeplaatje, dus ik weet niet om welke bak het gaat, weet dus ook niet wat de overbrengingsverhoudingen zijn, de overbrenging van het differentieel en de overbrenging naar de snelheidsmeterkabel.

Uit het differentieel komen tijdens het rijden wat bijgeluiden, naar ik vermoed door een onjuiste vertanding naar de snelheidsmeterkabel, het is ook te horen met stilstaande motor, zoals ik gemerkt heb toen ik me in het begin door een hardnekkig benzineprobleem eens naar huis heb moeten laten slepen.

Het vreemde is, dat de originele bak, welke ik nu op mijn "operatietafel" heb liggen een typeplaatje heeft met een volledig afwijkend nummer.

Volgens het garagehandboek zou mijn 104, fabriekscode 543 A 11, met chassisnummer 7165209, twee typen versnellingbak kunnen hebben, te weten BH3, een met codering 408 006, en een met codering 408 007. Beide voor bandenmaat 145x13.

Qua differentieel en kabelbus/tandwiel zijn deze gelijk, het verschil zou zitten in een al of niet gemonteerde schakelaar voor achteruitrijlampen. Zo'n schakelaar is aanwezig dus zou het een BH3 met code 408 007 moeten zijn.

De op te knappen bak heeft een typeplaatje met cijfer/lettercode BX36 en de nummercode 0029155, op het differentieel staat een onderdeelnummer 7700598452 en een ingestanst bouwjaar 1983.

Mijn 104 is dus al eens voorzien van een tweede versnellingsbak. Gelet op de afwijkende codering is het nu de vraag of ik hier überhaubt met een Peugeotbak te maken heb, of dat het hier gaat om een voor het gemak "geleend" exemplaar van b.v. Citroën of Renault.

Dat wil ik eerst uitgezocht hebben, inclusief alle overbrengsverhoudingen, voor ik er aan begin, want ik heb geen behoefte een bak te reviseren waarvan achteraf blijkt dat deze óók onjuiste overbrengingen heeft, dan is alle werk voor niks, hooguit als proefbank voor het een eventuele behandeling van een correct type bak.

Wie heeft de oplossing? Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 jun 2006, 18:03

Lastig hoor die versnellingbakken bij Peugeot.

Ik zal vanavond even het werkplaathandboek raadplegen.

Volgens mij zijn de meeste tandwielverhoudingen hetzelfde en is alleen de eindoverbrenging anders (XW7 oud is wel weer anders)

BX code is volgens mij niet van de 104, Ik heb op de 205 BT zien staan, van de Talbot, BX Renault weet ik het niet.

Ik ga zoeken of ik je wat verder kan helpen

Gr R
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 jun 2006, 19:23

@Rudie,

De verschillen BH2 en BH3 hebben betrekking op het gebruik van een enkele of twee schakelstangen. De SL heeft er twee, dus zou het een BH3 moeten zijn. Vervolgens hebben de verschillende bakken op de secundaire as drie verschillende tanwielverhoudingen tussen pignon en kroonwiel, n.l. 15x61, 15x58 en 16x57. De andere twee tandwielverhoudingen op de secundaire as zijn bij de drie bakken bij alle versnellingen gelijk. Het geheel zorgt daarmee neem ik aan voor een (klein) verschil in de eindreductie bij alle bakken en alle versnellingen, toegespitst op het gebruikte motortype en wagenuitvoering.

Het snelheidsmetertandwiel kent vervolgens 34, 37 of 38 tanden. Bij de 34 hoort een bus met 20 tanden, bij de 37 een bus met 21 of 22 tanden afhankelijk van de bandenmaat. Maat 135 is gecombineerd met de bus met 22 tanden, maat 145 met die met 21. Tenslotte heeft het snelheidsmetertandwiel met 38 tanden een bus met 22 tanden. Om een verhaal ingewikkeld te maken!

Ik heb vanmiddag de carterpan alvast verwijderd, toen was te zien dat de olie-aanzuiging vanaf de zeef helemaal verstopt zat met aangekoekte rommel, dus van een goede circulatie is in elk geval geen sprake geweest, misschien heeft dat invloed gehad op het vastlopen van de motor.

Aan het eind van de middag heb ik de plaatselijke Renaultgrutter bezocht om te vragen of daar de BX36 en de cijfercode bekend waren. Het leek me niet onmogelijk dat het om een (al dan niet samengestelde) bak gaat van een Renault 11 of 14. De beide merken gebruikten immers wel meer gezamenlijke onderdelen. Ook zit er verschil in het gietsel van beide versnellingbakhelften, het bovenste deel is fijner en gladder dan het onderste deel, maar dat zegt misschien nog niks. Volgens deze garage betreft het echter geen Renault-code. Dan is als optie nog open dat het een bak is van b.v. een Citroën Visa of C15 besteller. Een BX-bak valt af, daarvan zijn de codes 2 BT 52, -69 of -78, gekoppeld aan de 1360cc motoren volgens mijn Haynes-Manual van de BX. Mocht je er niet uitkomen met jouw speurwerk kan ik altijd bij een Citroëndealer in Groningen informeren. Ben benieuwd, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Edzo » 26 jun 2006, 20:46

ik heb hier de vraagbaak 104 en de vraagbaak 205 oude type naast me liggen, volgens deze zou een 205-bak een BH3 moeten zijn, en een 104 bak een BH2 of BH3 .

Verder geeft de 205-vraagbaak de volgende codes: let op:

bij de XV8 954 cc. bakcode BH3 / 4 (4-bak) identificatiecode BT 37 of BX 29

bij de XW7 1124 cc. bakcode BH3/4 identieficatiecode BT 36 of BX 28

versnellingsverhoudingen zijn gelijk, de eindoverbrenging respectievelijk:
1:3,563 en 1: 3,353

als ik meer vind, dan hoor je het nog!

gr, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Edzo » 26 jun 2006, 20:57

misschien heb je de bak van een laat type 104 te pakken?? (die nu onder je auto zat) aangezien ze bij de 205 met vergelijkbare codes zijn gaan werken,
(die BX- en BT- codes) dat speelt nl. ook vanaf 1983.

Het is maar een ideetje.

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 jun 2006, 23:03

Ik heb de aanvullingen van de werkplaatshandleiding maar eens geraadpleegd, daarin is inderdaad al sprake van BX-bakken vanaf april '82 bij de XW-7 motoren, n.l. BX17, -20 en -22. Vanaf die tijd is de verhouding pignon / kroonwiel ook gewijzigd, van 17x57 naar 17x54, maar voor wagens met bandenmaat 135x13.

Verder is de overbrenging van snelheidsmetertandwiel naar de bus herkenbaar aan de kleur van de nylon bus. Er zijn vier verschillende, zwart, blauw, geel en groen. De laatste hoort bij de bak zoals die op mijn SL zou moeten zitten. De bak op de werktafel heeft inderdaad een groene bus, dus dat is al niet verkeerd. Verhouding tussen snelheidmetertandwiel en bus is dan dus 38 x 22 tanden.

Als ik me niet vergis zit er nu een geel exemplaar op de 205-bak in de auto, welke een verhouding moet hebben van 37x21 tanden, wat vanwege de verkeerde passing zou kunnen zorgen voor een ronkend geluid tijdens het rijden en de veel te lage snelheidsmeting op de teller. Nu ben ik benieuwd of het uitwisselen van alleen de bussen afdoende is om dit te verhelpen, of dat ik op termijn toch een correcte bak moet zoeken om er van af te zijn. Of misschien helpt het een nieuwe te kabel nemen.

Morgen maar eens informeren bij de Citroënboer in Groningen. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor M. van der Meulen » 27 jun 2006, 16:46

Vanmiddag in Groningen dealers bezocht van Citroën en Peugeot-Talbot, beide konden me niet verder helpen met de bovengenoemde type-gegevens van de versnellingsbak, niet in het computerbestand en ook niet in een ouder fiche-systeem. BX34 kwam het dichtst in de buurt, maar ging niet vergezeld van nadere overbrengingsgegevens, dus dan weet ik nog niks.

Als er via het forum ook geen uitsluitsel komt zal er denk ik niks anders op zitten dan de bak toch maar uitelkaar te halen en zelf te vertandingen te controleren. Kleine verschillen tussen de versnellingsverhoudingen lijkt me niet onoverkomelijk, als de beide andere verhoudingen maar kloppen, d.w.z. pignon-kroonwiel 15x61 en snelheidmetertandwiel-tellerbus 38x22.

Wel kreeg ik nog de tip de kabel eens los te halen, daarna rijdend te checken of het geluid weg is, de kabel te smeren of te vernieuwen of een toevoeging in de olie te gebruiken die draaigeluiden zou verminderen. Is dat wat? Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Edzo » 27 jun 2006, 18:39

pfff.....dealers weten tegenwoordig ook niks meer, mijn 205 CT kunnen ze ook niks meer over vinden......

De tip met de kabel eruit is een goeie, die met die olietoevoeging weet ik niet zo.....camoufleer je dan niet juist eventuele (of nog komende) schade? zonder het te verhelpen? Je oren zijn belangrijk om het wel en wee van je auto in de gaten te houden....om dan juist geluiden te gaan camoufleren, ik zou het niet doen, denk ik.

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor M. van der Meulen » 27 jun 2006, 18:53

Ik ben er ook huiverig voor, vooral omdat de bak bij een 104 (205, Visa, C15, Samba, R14) het smeercirquit deelt met de motor. En daar heb ik nou al zoveel ingestoken dat ik niet van plan ben er schade aan te riskeren.

Het is jammer dat 205-de bak in de auto geen typeplaatje heeft, heeft er zo te zien (geen popnagels) ook nooit opgezeten. Had ik aan de hand daarvan kunnen bepalen wat het handigst is om te doen, bak mettertijd overzetten, tellerbus omwisselen, kroonwiel/tellertandwiel omwisselen of een combinatie. Maar goed, ik kom er wel uit, duurt alleen wat langer. Kan ik mooi wat vakantie-uren aan besteden! Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Edzo » 27 jun 2006, 22:53

Wel vreemd trouwens, geen typeplaatje, misschien zit die bij een 205 bak wel op een andere rare plek als bij een 104??

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor M. van der Meulen » 28 jun 2006, 10:42

@Edzo,

Dacht ik niet, maar is van bovenaf slecht te zien, onder zit in elk geval geen plaatje, wel een onderdeelnummer en het bouwjaar 1983 op de onderkant van het differentieel. Is ook lastig, het revisiebedrijf heeft het blok na de revisie schoongemaakt en ingespoten met een aluminiumlak, en zulke details worden dan onzichtbaar natuurlijk. Het vlakje op de bak boven de linker aandrijfas is leeg, ook geen gaatjes of restanten van popnagels, helemaal glad. Is de fabriek zeker vergeten...

Staan er in die 205 Vraagbaak bij het XW7-blok met BT-36 bak alle verhoudingen ook vermeld? Ik bedoel de tandwielverhoudingen bij alle versnellingen, de eindoverbrenging pignon x kroonwiel en de vertanding van het snelheidsmetertandwiel naar de tellerbus, en de kleurcode van die bus?
Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 aug 2006, 19:07

Hoi allemaal,

Deze week nog eens een poging gedaan het snelheidsmeterprobleem op te lossen. Bij de 1000km-beurt heeft het revisiebedrijf de kabelbussen verwisseld, van zwart naar groen. Resultaat: helemaal geen meting meer, en het bijgeluid is gebleven. Daarom wilde ik eens uitzoeken of vervanging van de kabel zou helpen. Niet dus, de kabel van de gestripte Style Z uit Assen heeft een iets langere stift aan de bak-kant, aan de oude was niks bijzonders te zien, geen beschadigingen of zo, maar ik dacht misschien maakt dat het verschil.

Verdere mogelijkheden lijken me uitgesloten, dus mettertijd wil ik de versnellingsbakken gaan uitwisselen, waarbij de groene tellerbus weer wordt teruggeplaatst. Of een originele 408007-bak aanschaffen, welke van oorsprong bij de auto hoort. Hiervoor dus wel weer de hele motor uitbouwen, kan ik tegelijkertijd, vanwege de extra ruimte, ook met de stuurinrichting en wielophanging aan de gang, het stuurhuis eventueel vervangen door het exemplaar uit de Style Z en een bijpassende nieuw aangeschafte set stuurstangen. Alles mooi schoonmaken en smeren, eventueel bussen en lagers vervangen.

Verder staan een anti-roestbehandeling en de achterste draagarmlagers op het programma. Zo blijf ik bezig m'n 104 in goede conditie te houden. Leuke hobby, goede boeken erbij, de motordemontage wil ik samen met m'n broer uitvoeren, heeft een geschikte werkplaats en veel technische kennis. Vooraf nieuwe onderdelen inslaan en klussen maar!

Vandaag met wat onderhoud aan de BX begonnen, wordt qua tijdsbesteding een ondergeschoven kindje zo langzamerhand. Eerst zijn de voorste remmen aan de beurt, reinigen, waarnodig invetten, blokjes vernieuwen en afstellen. Daarbij ontdekte ik dat aan één kant een stofhoes op de assen van de zwevende remklauw beschadigd is. Met indringend vuil komt dit de bewegingsvrijheid natuurlijk niet ten goede, dus het beste zal zijn ze allemaal te vervangen. Daarna op soortgelijke manier de achterremmen inspecteren. Lijkt me wel nuttig met het oog op de naderende APK-keuring. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor M. van der Meulen » 30 dec 2006, 00:47

Het werd tijd de draad weer eens op te pakken. Ruim vier maanden heeft de versnellingsbak inmiddels in de schuur en daarna op zolder gelegen. In november wilde ik de bak openen om de inhoud eens te inspecteren, alle bouten waren los te draaien, behalve net dat ene rotkreng mt 13. Met m'n ratel kreeg ik er geen grip op, en ik wilde m'n rug en gereedschap er niet op stukdraaien, laat staan de bak beschadigen.

Met de op de beurs gekochte slagschroevendraaier lukte het ook niet. Eerst maar weer laten liggen, uiteindelijk is het bij Edzo's bezoek een paar week geleden toch gelukt ook die laatste bout los te krijgen.

Voorlopige conclusie is nu: ongeschikt om op termijn voor de SL te hergebruiken. De verhoudingen kloppen van geen kant. Hierbij voor de cijferaars een overzichtje:

Tanden primaire as: 12 - 17 - 32 - 36 (104 SL: 12 - 17 - 26 - 29)

Secundaire as: R34 - 37 - 28 - 35 - 27 (104 SL: R34 - 37 - 34 - 31 - 24)

Pignon x kroonwiel: 17 x 54 (104 SL: 15 x 61)

Tellerwiel x bus: 29 x 22 (104 SL: 37 x 22)

Gelet op de verhouding pignon x kroonwiel zal de bak oorspronkelijk op een lichtere 954 cc gemonteerd zijn geweest, dus bij een 104 b.v. op een XV3 of XV5, in een GL, Z of ZL van een bouwjaar ná april 1982. Klopt ook met het stempel op de onderkant uit 1983.

Bij gebrek aan recentere gegevens kan ik het raadsel voorlopig niet oplossen, maar zoveel is duidelijk: er is bij montage kennelijk niet zo nauw gekeken naar de voor een 104 SL geschikte versnellingsbakverhoudingen bij deze ruilbak. Franse slag? En ik zal om van de eerder genoemde bijgeluiden en tellerafwijking af te komen een originele BH3 / 408007 moeten zoeken. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Gizart » 30 dec 2006, 05:49

Weet niet of je nog wat aan deze informatie hebt, maar het nummer op het dif van de op te knappen bak lijkt mij verdacht veel op een Renaultnummer: ( 7700598452 ).
Zal maandag op mijn werk na kunnen kijken wat voor artikel er bij aangegeven word.
205 addict. Maar net geen kenner. :D
Avatar gebruiker
Gizart
 
Berichten: 447
Geregistreerd: 30 apr 2006, 19:43
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor M. van der Meulen » 30 dec 2006, 10:01

@Gizart,

Nou, dat zou fijn zijn, als het je lukt zou ik kunnen bepalen voor welke auto de bak oorspronkelijk is bedoeld.

De bak heb ik met ingeoliede lagers weer losjes in elkaar gezet en kan wat mij betreft in de verkoop, is verder zo te zien ook in goede staat, schakelmechanisme werkt prima, lagerschalen en rollagers nog netjes. Hij moet voor montage alleen weer volgens voorschrift worden voorzien van nieuwe oliekeerringen bij de aandrijfassen, het oliefliter, een nieuwe pakking, aftapplugring en kitrand tussen de beide bakhelften. Ben benieuwd, alvast bedankt en prettige jaarwisseling, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Je versnellingsbak

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 dec 2006, 11:54

Ik heb een overzicht gemaakt van allerlei 104 ( en gelijken)

Die "rare" bak van je, is niet zo raar, heb ik gevonden in de XW7 nieuw model

Die SL bak, zit oa in de XV3 EN XV5 alleen als ik de verhoudingen uit reken klopt de tweede versnelling niet, die heeft een erg hoge verhouding (34/17*1.259=2.518 en het hoogste dat ik in mijn file heb staan is 2.296)

de 1.259 is afkomstig van de tussenbak tandwielen ( 34/27 tands)

Je hebt de twee meest extreme bakken in bezit, de ene extreem kort ( 61/15) en de andere extreem lang ( 54/17). Echter alle twee in de 104 geleverd.

Heb de file naar je toegestuurd

Groeten Rudie
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 30 dec 2006, 12:58

Hé bedankt Rudie, ik zal dit weekend de gegevens naast die van het werkplaatshandboek en mijn Revue Technique's leggen om de zaken eens te vergelijken. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor M. van der Meulen » 02 jan 2007, 13:51

Als ik de verhoudingen overneem zoals deze in het werkplaatshandboek worden berekend zullen deze er voor beide bakken als volgt uitzien:

SL 1978 ruilbak BX34

1: 0,0633 0,0811
2: 0,1071 0,1518
3: 0,1638 0,2286
4: 0,2360 0,3333
A: 0,0689 0,0882

Behoorlijke verschillen lijkt me, vooral veroorzaakt door de afwijking van pignon x kroonwiel en die van tellerwiel x tellerbus. Ik ben enigszins een leek op dit gebied maar vrees dat ik de meting op het dashboard er niet mee in orde krijg als ik de BX34 bak zou gaan gebruiken. En dus beter een originele 408007 kan gaan zoeken. Groet, M.
Laatst bijgewerkt door M. van der Meulen op 03 jan 2007, 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 jan 2007, 17:25

In je eerste bericht spreek je over een BX 36, in je laatste is het de BX 34.
Wat is het nu?

Ik zal deze week kijken of ik nog een binnenwerk van een 4 bak heb die aan je eisen voldoet. Ik denk het niet, maar ik heb er zoveel gesloopt, je weet maar nooit.
Ik heb misschien op wat langere termijn nog een optie: een vastgelopen SL uit 78, misschien komt die bak dit jaar nog vrij.

Gr R
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 02 jan 2007, 22:03

Oeps, foutje, is inderdaad een BX34. De bak van die vastloper zou wel eens de goede kunnen zijn, zou 408007 op het typeplaatje moeten staan. Ik hou me aanbevolen. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten