Pagina 1 van 1

Hulp en tips gevraagd voor een gestrande 104

BerichtGeplaatst: 06 feb 2006, 00:31
door Peu204
Bij het topic "Peu204 stelt zich eindelijk eens voor!!! " staat het probleem c.q. de belevenissen beschreven.

Hopelijk kan iemand helpen met tips zodat ik vrijdag 10 februari naar de APK kan.

Gr.

Henri.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2006, 23:22
door Rudie_Krämer
Ik weet dat met puntjes het starten vaker een probleem is. Als de puntjes oud zijn kunnen ze zo ver ingebrand zijn of geoxideerd zijn dat ze steeds minder gaan functioneren. Ik zou die eerst vervangen voordat je verder gaat zoeken.
Mocht dit nog niet helpen dan controleren of je wel een duidelijk goede vonk hebt en dus een goede bobine.
Is dat ook goed en is de carburateur ook goed, dan kan het ook aan de verdeler liggen. Ik heb me een keer rot gezocht naar de oorzaak, alles vervangen, carburateur, rotorkap, bougiekabels, bougies, bobine maar geen oplossing. Andere verdeler erop en lopen. Maar het rare was er was wel een vonk en ook benzine, dan ga je wel aan jezelf twijfelen.
Ik gok op de puntjes (takkedingen)
Succes

Gr Rudie
PS ik woon in Delft dus mocht je er niet uitkomen, dan kan ik wel wat onderdelen leveren om wat uit te proberen (welke carburateur en verdelen heb je?)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2006, 00:05
door Peu204
@Rudie

Dank voor je reactie.

Inderdaad een lastig karwei. De wagen reed als een zonnetje maar na een ritje een beetje inhouden stotteren en toen niets meer.

De bougies zien er goed uit. De kabels zijn vervangen door siliconenkabels. De bobine vonkte.

De carburateur is een Solex 32 PBISA11 denk ik een eenvoudig ding met handchoke. Deze krijgt benzine (luchtfilterhuis er af en dan zie de benzine er in komen zowel bij aanraking van het gas als bij het acceleratie-ding).

Gister de verdeler schoongemaakt en toen had ik een vonk.
Vandaag de bougies schoongemaakt.....maar nu was er geen vonk.

Er voor vandaag maar weer mee gesptopt. Morgenavond sleep ik hem naar de garage.

Wat voor verdeler er op zit weet ik niet. Volgens mij moet dan de gehele unit eruit. Heb alleen de verdelerkap er af gehad. Het geheel zit wel een beetje knullig vast met dun beugeltje over de houder heen (ipv twee stevige klemmen).

Ik denk nu ook dat het de puntjes zijn...maar dat is meer een klus voor de garage en hoop dat het nog te krijgen is.

Misschien doe ik nog wel een beroep op je.

Gr.

Henri.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2006, 00:13
door Edzo
verdelerkap, denk ik?? hoeft maar een haarscheurtje ofzoiets in te zitten, en je schijnt al ellende te hebben , maarreh, er weten vast wel mensen meer van, ben meer van de diesel-fractie... :wink:

BerichtGeplaatst: 17 feb 2006, 23:08
door Peu204
Het probleem is opgelost.

Er zat een verkeerde verdeelkap op met een gefikste rotor.
De garage heeft deze vervangen door de juiste verdeelkap en rotor.

Omdat de juiste verdeelkap iets hoger blijkt te zijn, zit de verdeelkap nu ook gelijk beter vast. Als je de andere kap aanraakte viel deze er bijna af en zat direct scheef. Het meenemertje/uitsparing van de oude rotor was ook afgebroken en de eigenlijke veroorzaker van het euvel.

Verbazend dat ik er nog zo'n 300 km mee heb kunnen rijden en wat een geluk dat de wagen bij mij in de straat uitviel.

Het is alleen balen dat het karretje niet zondermeer door de keuring komt (zie elders bij Auto's)

Gr.

Henri.