104 & Samba campeerweekend 05 & 06 juni 2010 - les p

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

104 & Samba campeerweekend 05 & 06 juni 2010 - les p

Berichtdoor Jens » 07 jun 2010, 14:11

:D :D

please enter your pictures here!



:D :D Groet, Jens
1982 Talbot Samba GL
1982 Talbot Bici/Bike
1984 Talbot Samba Rallye
1984 Talbot Samba Cabriolet
1984 Eriba Puck
1990 Peugeot 205 CTI
1993 Audi Avant 5 Zyl.
Avatar gebruiker
Jens
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 29 sep 2009, 18:29
Woonplaats: Remscheid

Berichtdoor Jens » 07 jun 2010, 19:14

:D :D


... ein herrliches Wochenende ist vorbei,
lieben Dank noch einmal an alle, die
dabei gewesen sind und hoffentlich viel Spass hatten!



aus Holland:
:D Jan-Pieter (Samba Cabrio)
:D Jarno (Samba Cabrio)
:D Matthis und Jelle (Peugeot 104)
:D Marcus (Peugeot 104 Limousine)

aus Deutschland:
:D Marc mit Hannah und Lena (Peugeot 104)
:D Peter (Samba Cabrio)
:D Jens (Samba Rallye)
:D Jan (Samba)
:D Benni (Peugeot 104 Limousine)
:D Wolfhard (Peugeot 504) - sonst auch Peugeot 104
:D Hannelore und Siegfried (Samba Cabrio)
:D Tanja (Samba)
:D Steffen (Peugeot 104 Limousine)
:D Markus und Andrea mit Jasmin (Peugeot 307) - sonst auch Peugeot 104

...


hier ein paar erste Fotos (ohne viele Worte)...




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





:D :D Groet, Jens.
1982 Talbot Samba GL
1982 Talbot Bici/Bike
1984 Talbot Samba Rallye
1984 Talbot Samba Cabriolet
1984 Eriba Puck
1990 Peugeot 205 CTI
1993 Audi Avant 5 Zyl.
Avatar gebruiker
Jens
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 29 sep 2009, 18:29
Woonplaats: Remscheid

Berichtdoor M. van der Meulen » 08 jun 2010, 12:43

Van mij hierbij ook de plaatjes, van een heerlijk en zonovergoten 104/Samba kampeerweekend. Zaterdagochtend tegen zevenen ben ik van het Hoogeland vertrokken, voor een leuke eerste maar ook erg warme rit naar onze oosterburen. Op de heenreis weinig foto's gemaakt, alleen van het weggedeelte nabij camping Robersum en de haven van Zoutkamp, ontwakend in de vroege ochtendzon.

Afbeelding

Afbeelding

De reis langs A7, A32, A28 en A50 verliep geheel voorspoedig, in het begin was er gelukkig nog niet veel verkeer op de weg, dat kwam pas tussen Arnhem en Oberhausen. Kon al met al toch flink opschieten zo, iets na Hilden aan de A3 op Raststätte Ohlsigerheide een ruime pause genomen om te tanken, een kop koffie en een lekker broodje nemen, en op de wegenkaart te zien hoever ik ondertussen gevorderd was tot aan de te nemen afslag 21 bij Leichlingen. Deze bleek al heel dichtbij te zijn, vertelde me een landgenoot (Alfa Mito rijder) naast me. Duidelijk veel bewondering voor de 104 "want die zie je bijna nergens meer, en zo goed onderhouden" 8)

Van Leichlingen de L294 naar het oosten volgend kom je langs Bremersheide en Wilhelmstal in Witzhelden. Daar linksaf, en vervolgens rechtsaf de weg naar Solingen über Glüder. Deze Balkhauser Weg, met vele haarspeldbochten en steile klims en afdalingen, voert na een paar kilometer over de Wupper, de camping ligt dan meteen aan de linkerkant, en strekt zich schitterend uit langs deze voortkabbelende rivier. Tegen half twaalf was ik ter plekke. Prachtige locatie, en bijzonder makkelijk te vinden (als je niet door Solingen hoeft :wink: ). De eerste gasten waren al eerder aangekomen, dus in de schaduw van een enorme naaldboom kennismaken met "nieuwe" liefhebbers en bijkletsen met ouwe bekenden. Ondanks de drukkende warmte toch maar vlot de tent opgezet. Overigens, het eerste en belangrijkste woord dat je hier leert is SCHRITTFAHRT! :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam raakte de gereserveerde strook volledig bezet, ook verder was de camping goed bezocht in dit weekend, zo te zien hoofdzakelijk vaste gasten op seizoensplaatsen, voorzien van allerlei bijbouwsels en "smaakvolle" tierlantijnen die je ook hier veel op campings ziet. 's Middags met de hele groep een toerrit gemaakt, eerst door zuidelijke wijken van Solingen, en vervolgens naar het zuidoosten, om op een heerlijk terras een verfrissing en Frische Waffeln mit Eis naar binnen te werken. Op de parkeerplaats even tijd voor wat foto's. Met name Benni's rode 104, en de rode 504 GL Automatique van broer Wolfhard erg mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De blauwe GL van Steffen, ernaast Jan's bruin-metallic Samba.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marc's bruine Coupé, met prachtige goudkleurige bekleding.

Afbeelding

Twee jaargenoten van hetzelfde type samen.

Afbeelding

Van de mijne zijn in elk geval de velgen, ondanks de opknapbeurt vorig jaar, langs zo mooi niet :oops:

Afbeelding

Op de terugweg hebben we een parkeerstrook opgezocht om alle wagens bijelkaar te zetten voor de foto.

Afbeelding

Afbeelding

Tegen zessen nog snel wat boodschappen gedaan want ik had vanwege de warmte van thuis geen vlees, salade en bier meegenomen voor de barbeque naderhand. Wij waren op de camping duidelijk niet als enigen met de Grill in de weer, kijk maar eens naar de laaghangende rookwolken tussen de bomen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Genietend van de prachtige avond, het uitzicht, ervaringen over de wagens uitwisselen, de blote voeten even in de Wupper, de vele zingende vogels, lekker eten en drinken, een vermakelijk Länderspiel (wie had er ook weer gewonnen?) werd het tegen elven toch wel de hoogste tijd om de slaapzak op te zoeken.

De zondagmorgen begon ook al zo prachtig. Heerlijk weer, mettertijd bijna iets te veel van het goede. Nadat iedereen had gedoucht, ontbeten, en de meesten hun complete uitrusting hadden ingepakt, nogmaals een rit in de omgeving gemaakt naar de hooggelegen 11e/12e eeuwse Schlossburg. Vandaar loopt een kabelbaan naar de Unterburg, en die wou ik niet missen. Van bovenaf een prachtig uitzicht over de omgeving, en de lagergelegen Wupper.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het hoogste punt de indrukwekkend zware machinerie om het geheel elektrisch draaiende te houden.

Afbeelding

Vervolgens hebben we bij Müngsten de hoogste stalen spoorbrug à la Eiffeltoren (eind 19e bgin 20e eeuw?) van Duitsland bekeken. Tijdens ons bezoek kwamen een paar treinen stapvoets over, want de brug blijkt constant in onderhoud. Hierna namen de meesten alweer afscheid om aan de thuisreis te beginnen. Samen met Jens ben ik naar de camping teruggereden, want ik wilde nog graag een nacht blijven. Ondertussen kwamen al dreigende onweersluchten naderbij, met de eerste nattigheid toch maar binnen een lekkere Glüderteller gegeten. Na afscheid te hebben genomen van Jens, en mijn hartelijke dank voor de organisatie van dit heerlijke weekend, kon ik na die eerste verfrissende bui nog lekker naar buiten voor een wandeling langs een ruiter- en fietscrosspad aan de overkant. Op de camping was het toen al opvallend stil, want op één caravan na vertrok van ons "straatje" en de rest van de camping aan het eind van de middag iedereen weer naar huis.

Waterstroompje dat, als talloze andere, vanauit de bergen en heuvels aan weerszijden hun bijdrage leveren aan de Wupper. En dood hout doet leven.

Afbeelding

Afbeelding

Tegen achten werd het toch wel érg donker aan de lucht, en even later barstte de volgende bui los, en dat duurde nogal!

Afbeelding

Heerlijk en ontspannend om dan lekker droog onder een tentdoek te zitten!

Afbeelding

Op maandagmorgen had ik nét m'n ontbijt achter de kiezen toen Benni op bezoek kwam. Ik kreeg een kaartje van de directe omgeving voor als ik er nog een en ander wilde bekijken, maar het weer was niet erg uitnodigend, dus toen de tent zo'n beetje droog was deze losjes in de auto, en langs dezelfde route weer rustig naar huis. Om kwart voor drie was ik weer veilig en storingsvrij thuis :D Allemaal bedankt voor het heerlijke weekend, de prettige en ontspannen sfeer, blij dat we weer een paar nieuwe kennissen aan de kring hebben toegevoegd! Eentje is in elk geval al lid geworden van het forum, en we zien de anderen vast terug bij volgende evenementen! Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Jens » 09 jun 2010, 14:40

:D :D


Respekt!!!

... auf der eigenen Homepage von Jan :shock: :shock:


findet Ihr seine Reportage (mit Bildern) vom Treffen in Solingen,
und auch von interessanten anderen Veranstaltungen:


http://www.simca-world.de/


:D :D Groet, Jens.
1982 Talbot Samba GL
1982 Talbot Bici/Bike
1984 Talbot Samba Rallye
1984 Talbot Samba Cabriolet
1984 Eriba Puck
1990 Peugeot 205 CTI
1993 Audi Avant 5 Zyl.
Avatar gebruiker
Jens
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 29 sep 2009, 18:29
Woonplaats: Remscheid

Berichtdoor Jens » 13 jun 2010, 12:48

:D :D

Hannelore und Siegfried haben mir noch ein paar Bilder gemailt,
voila, hier sind sie:

Hannelore fährt ihr rotes Cabrio seit 1986 :shock: :shock: !
und sie fährt nichts anderes...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


...


:D :D Groet, Jens.
1982 Talbot Samba GL
1982 Talbot Bici/Bike
1984 Talbot Samba Rallye
1984 Talbot Samba Cabriolet
1984 Eriba Puck
1990 Peugeot 205 CTI
1993 Audi Avant 5 Zyl.
Avatar gebruiker
Jens
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 29 sep 2009, 18:29
Woonplaats: Remscheid

Hätte ich es geahnt ...

Berichtdoor Coopex » 22 jun 2010, 19:24

... daß der Fehler im Detail liegt, hätte ich eine Stunde mehr Zeit investiert und wäre mit dem 104er zum Treffen gekommen ...

Seit heute läuft er vorerst einmal wieder! :mrgreen:

Nachdem ich bei meinem heimischen Garten-Projekt derzeit nichts mehr zu tun habe, habe ich heute dem 104er mal eine Stunde Zeit gewindmet und Fehlersuche und -diagnose betrieben und den Fehler letztlich auch erfolgreich behoben! :lol:

Wie so oft lag der Fehler im Detail - eigentlich eine Kleinigkeit - aber man muss ihn erstmal finden! Letztlich war es ein elektrisches Kontakt-Problem das dafür gesorgt hat daß die elektrische Benzinpumpe nicht mehr gefördert hat - und ohne Sprit lief die Kiste natürlich nicht mehr.

Interessant ist eher die Tatsache, daß das Kontakt-Problem wirklich offenbar ausgerechnet auftrat, nachdem der Kleine nach 1,5 Jahren Standzeit erst mal angesprungen und einige Minuten gut und ordentlich gelaufen war! :shock:

Egal, jedenfalls freue ich mich, daß ich am 30.06. dann wohl auf eigenen Rädern zum Einstellen lassen zum Prüfstand fahren kann statt ihn mit dem Hänger dort hin ziehen zu müssen!!
Drückt mir die Daumen!

de Maggus 8)
Coopex
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 31 mei 2010, 23:36


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten