Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor jurgen » 11 nov 2009, 22:13

Verzinken is niet nodig. Als je de auto laat zandstralen kan je ook opteren om er een laag epoxyprimer op te laten zetten. Kan je achteraf gewoon aan de auto verderwerken zonder dat je bang moet hebben voor roest. Over de expoxy kan je zelfs gewoon plamuur aanbrengen...
Avatar gebruiker
jurgen
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 jul 2009, 11:14
Woonplaats: België

Berichtdoor Rudie_Krämer » 15 nov 2009, 19:44

Ik heb het motorcompartiment nog een keer gespoten en nu dekt he wel mooi.

Nu begonnen met het opzoeken van alle onderdelen die er weer opgezet moeten worden. Ik had een boxpallet gereserveerd voor alle onderdelen, maar de restauratie duurt nu al ruim twee jaar en in heb waarschijnlijk veel onderdelen ervan voor de Benetton gebruikt :lol:

Na een middag zoeken is dit allemaal bovenwater gekomen
Afbeelding
Ik mis alleen nog de radioconsole, daar baal ik van, want ik heb laatst zo'n ding aan een vriend weggegeven :evil: Ik dacht dat ik er nog ergens een had, maar heb hem niet kunnen vinden.....

Tussen de onderdelen nog wat nieuws gevonden (motorkap scharnieren. Ik dacht dat ik al het nieuwe spul voor de Benetton had gebruikt maar niet dus :oops:

Afbeelding

Ik moet de rand van de paravan bij het raam nog glad slijpen, maar dan is het echt klaar. Ik wil dan de randen bij het raam spuiten zodat ik het raam erin kan gaan zetten. Vanaf dat moment gaat het denk ik snel.

Mochten er mensen zijn die het leuk vinden om Humpie Dumpie mee willen opbouwen dan zijn ze meer dan welkom :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 15 nov 2009, 20:06

wat er toch allemaal in een auto zit.. :mrgreen: :mrgreen:
radioconsole? ik had je al eens mijn zelfgemaakte stalen aangeboden,
die heb ik nu voor de J7 bedacht, maar als je heel erg verlegen zit.. 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 15 nov 2009, 20:31

Er moet er een in zoals in de Comfort, geen zelfbouw. Ik heb destijd een plaat gemaakt met 3 tellers op een rij die er precies in past, ziet er heel mooi uit.

Afkomstig uit mijn Samba Rally (helaas leeft deze niet meer :cry: )
Afbeelding

Ik bedenk me net dat ik boven op de vlonder nog een paar dozen heb zien staan met interieurdelen, ik hoop dat hij daar in zit

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 15 nov 2009, 21:10

oh..niet voor de radio dus! :mrgreen:
ja, die doos daar zit 'ie vast in! ( hoop ik van harte voor je ! ) 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 15 nov 2009, 21:53

Radio in mijn Humpie Dumpie :shock:

Er zitten stranks 4 radio's voorin onder de motorkap :wink:

4 grote 45mm Webers, die maken toch mooie muziek, dat wil je niet weten :mrgreen:

Oliedruk
Olietemperatuur
Watertemperatuur

Dat komt in de console te zitten


GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 15 nov 2009, 21:57

Rudie_Krämer schreef:Radio in mijn Humpie Dumpie :shock:

Er zitten stranks 4 radio's voorin onder de motorkap :wink:

4 grote 45mm Webers, die maken toch mooie muziek, dat wil je niet weten
:mrgreen:
mooi gesproken ! :mrgreen:
Rudie_Krämer schreef:Oliedruk, Olietemperatuur, Watertemperatuur
Dat komt erin te zitten. GrR

ja, ik zag het, mooie VDO's 8)
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 18 nov 2009, 10:42

Meehelpen? Tuurlijk :D Ik kan komende zaterdag, maar met 's avonds een feestje op m'n werk, dus in dit geval graag een beetje vroeg. Óf de hele zondag, óok vroeg want dan is míjn Anna jarig :D en wil ik liefst tegen etenstijd in Groningen kunnen zijn. Voorkeur voor de zondag eigenlijk. Nog meer handen? Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 18 nov 2009, 13:25

Ik heb voor dit weekeinde geen extra handen, alleen die van mij.

Ik hou het even in beraad, want het moet wel zin hebben om helemaal uit het noorden te komen.

Ik hou je op de hoogte

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 18 nov 2009, 18:52

Ik kan eventueel zaterdag 28 november.........

Grrtz, Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 nov 2009, 20:15

Gelukkig toch gevonden:

Afbeelding


GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 16 dec 2009, 23:05

Gisteren de auto geschuurd, ik hoop haar voor de verhuizing nog te kunnen spuiten. De deuren erin gehangen, het raam zonder rubber met een gordijn eromheen er weer ingelegd en de motorkap erop gelegd om ervoor te szorgen dat ik de witte laag niet onder de primer spuit.

Afbeelding

Vandaag een tentje gebouwd om haar te kunnen verwarmen en om ervoor te zorgen dat de DAF niet onder de verf komt te zitten.

Afbeelding

Ik ga ook een afzuiging maken, helaas heb ik de leidingen wel kunnen vinden maar de afzuiging niet. Ik dus naar mijn nieuwe ruimte om te kijken of hij daar lag, maar ook daar niet. Behoorlijk gefrusteerd dat het "grote zoeken" is begonnen :evil:
Kom ik terug in de oude ruimte en kijk op hele andere plekken en ja hoor daar stond ie. Toen had ik het helemaal gehad en ben naar huis gegaan om een vreselijk groot bord pasta naar binnen te werken :lol:

Het laatste wil ik jullie niet onthouden, een tijd gelede gekocht: de polyester rally groep 5 onderdelen, tevens heb ik van de Samba Rally de polyester deuren overgehouden, nogal zeldzaam en voor het circuit ga ik die gebruiken, dat scheelt zoveel gewicht. Ik geloof dat zo'n deur 25 kg weeg en de polyester uitvoering til je met je pink op.

De achterklep en de motorkap is ook polyester dus de 104 wordt daardoor extreem licht :lol:

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 16 dec 2009, 23:57

mooi Rudie, en die polyesterset is idd uniek, dat wordt straks genieten op het circuit ! 8)
Mooie spuitcabine ! van wie is die DAF? van je mede-huurder? die moet dus ook t.z.t. weg ?
.
en ik ken het, als je spullen op meerdere locaties liggen, geldt de wet van Murphy,
net dát wat je nodig hebt, ligt elders... rustig blijven, erger je niet, alles zal recht komme ! 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Het spuiten is begonnen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 dec 2009, 00:33

Tentje klaar, een standaard met twee bouwlampen van een collega meegekregen.

Afbeelding

In de nieuwe ruimte maar weer mijn thinnner opgehaald om de zaak goed te ontvetten.

Eerst lekker gegeten en daarna naar mijn sleutelruimte geglibberd. De heater aangezet en de auto lekker opgewarmd.

Afbeelding

Het schema van de schildering erbij gepakt, maar eerst de auto in de primer gezet.

Afbeelding

Ik had niet overal goed licht dus achter heb ik een paar zakkers zitten, maar ja perfectie is nu niet aan de orde :oops:
Ik ga straks zo snel :mrgreen: dat zie je toch niet meer 8)

De afzuiging nog een tijdje laten draaien en de grondlaag laten drogen. In de tussentijd begonnen met het volladen van de Mercedes Benz.

Daarna met de lavendelblauwe laag begonnen, met kunstlicht is het moeilijk inschatten of het de goede kleur is. Maar ja nu te laat :P

Afbeelding

De heater en afzuiging vol aan en nu laat ik de zaak een dag drogen, morgen ga ik dan de zaak afplakken en het oranje spuiten. Dan kan ik donderdag het wit gaat doen.

Schema's erbij en dit is toch wel genieten moet ik zeggen, ik heb het al jaren lang in mijn hoofd de auto in de rallykleuren te willen spuiten en nu eindelijk gaat het gebeuren.

Afbeelding

Ik moet je zeggen, dat het spuiten met een spuitbus me erg meevalt. Je hebt alleen heel goed licht nodig en dat is nu niet helemaal in orde, maar als je rondom van die hallogeenbakken hebt staan kan je heel goed zien wanneer de verf begint te vloeien en dan trekt de lak perfect glad.

Toen ik vanavond terugreed naar huis, was het inmiddels erg glad geworden. Echt link! Gelukkig reed ik met de 205 automaat en niet met de Benetton ( die staat lekker in de verwarmde garage 8) )
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 24 dec 2009, 20:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor chr. » 23 dec 2009, 22:00

Goed bezig Rudie.
:wink:
FF een tip, plak wel als laatste af met ''fine-line'' tape.
Krijg je mooie strakke lijnen van.

Succes,

grtz,

Chris.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 dec 2009, 22:10

Fine line tape? Ik ben geen kenner dus help me ff opweg?

Ik heb in de bouwmarkt wel van dat krep tape zien liggen, ik heb inmiddels wel gezien dat je met normaal afplaktape geen bochtjes kan maken.

Eigenlijk heb ik van dat folie nodig dat je ook op die discovery programmas ziet gebruiken, maar ja dat heb ik nu niet en hij moet eigenlijk deze week afgespoten zijn.

Ik wilde vanavond verder, maar bij het verzeulen van een kast in mijn sleutelruimte voelde ik dat met een rib niet goed ging, maar ff op de bank rusten en zien hoe zich dat ontwikkeld.

Ik heb nog wel een begin gemaakt met het oranje, maar de grijze primer is geen goede ondergrondkleur, ik moet er een behoorlijk dikke laag op zetten. Ik denk dat ik wit als ondergrond had moeten gebruiken, dus ik denk er over om morgen een dunnen witte laklaag als grond ga gebruiken. Misschien wordt het oranje daardoor wel wat meer oranje.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 23 dec 2009, 22:13

fine-line tape lijkt een beetje op smalle striping.
Daar zet je eerst de lijnen mee uit en vervolgens verder afplakken met crepe-tape half over de fine-line.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 dec 2009, 22:15

En waar haal ik dat?

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor chr. » 23 dec 2009, 22:16

Fine line tape heb je div. kleuren en diktes.

zelf gebruik ik altijd 6 mmblauw van 3M en daar kun je
wel bochtjes mee maken.
Een goede automateriaal zaak moet het hebben.

Om oranje te spuiten is een witte ondergrond niet echt noodzakelijk.
(alleen bij geel)
Grijs moet kunnen als ondergrond.
De dekkracht van oranje wordt mede bepaald voor het hoeveelheid
lood (pb)in een kleur.
Ik weet niet of dit goedje ook in de spuitbus verf ehhh :mrgreen: lak zit.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor M. van der Meulen » 23 dec 2009, 22:56

Ik zie dat je ondertussen ook een afbeelding hebt van de kleurindeling op het dak :D Bij al die foto's van de Ralley op de Franse Club-site en de her en der geposte plaatjes uit het Peugeotmuseum zat er nooit eens een goeie bij van de bovenkant. Succes met de klus!
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 dec 2009, 13:44

Vanochtend fineline tap gekocht, ze hadden alleen 3 mm, maar dat was een goede tip :wink:

Ik heb alles afgeplakt en de contoeren met het fineline tape geplakt en daarna papier met normaal tape over de lijntjes geplakt en het oranje gespoten. Ik heb maar geen witte ondergrond gespoten want dan zou ik nog langer bezig zijn en dat is niet de bedoeling.

Ik ben ff een hapje gaan eten maar straks de liners eraf en ga ik voor het wit afplakken.

Leuk werk hoor, ik ben heel benieuwd hoe het resultaat in het daglicht wordt.

Straks de foto's

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 dec 2009, 19:58

:cry: Het oranje dakdeel is mislukt, de verf was nog niet doorgehard en bij het spuiten van het witte deel op het dak geleund en nu is hier en daar de verf aan het papier blijven hangen en op andere plaatsen is het papier aan het dak blijven plakken.
Ook is een deel van de plaklaag van het afplaktape aan de verf blijven hangen. Ik heb helaas gemerkt dat deze lak niet bestand is tegen wasbenzine, dus ik kan het er ook niet afpoetsen. Misschien moet de laklaag nog doorharden anders heb ik pech, vette pech.

Dat krijg je als je haast hebt, te veel haast hebt :x

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 24 dec 2009, 20:48

Rudie, laat het even GOED uitharden, dan kun je de krantresten voorzichtig verwijderen.
Dat kun je proberen met een gum ( ik bedoel potloodgum in blokvorm ), later de lak evt bijwerken, polysten.
als je straks op het circuit voorbij jankt, zien ze er niks van... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en, er zal wel eens een krasje of deukjes in komen met dat ruige werk?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Frank 205 » 24 dec 2009, 22:09

Heeft veel potentie, Rudie!

Mooi project, mooi kleurenschema.
Peugeot, groot of klein, altijd fijn!
Frank 205
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 05 nov 2004, 12:09
Woonplaats: Hengelo (O)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 jan 2010, 08:52

Alle benodigde onderdelen gevonden en het feest kan beginnen

Ze heeft inmiddels al een paar jaar stil gestaan, daarna ben ik begonnen met slopen en is de restauratie van de Benetton er tussendoor gekomen en als er dan nog een verhuizing achteraan komt kan je je voorstellen dat je de spullen niet allemaal meer bij elkaar hebt liggen, maar vandaag gaat het dan toch beginnen.

Ik ga vandaag eerst de auto helemaal leegmaken en schoonmaken, want in alle hoeken en gaten zit stof en slijpsel, ff een "kale werkvloer" maken 8)

Het opbouwen is het leukste werk :!:

Afbeelding

Afbeelding

Hier is een beetje te zien dat ik sinds gisteren weer twee meter meer vrije ruimte heb gekregen, dat maakt het sleutelen weer wat prettiger. Voor nu ff voldoende, eerst deze auto APK klaar maken, dan gaan we daarna weer verder met inklinken :lol:

GrR
Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron