Tentje klaar, een standaard met twee bouwlampen van een collega meegekregen.
In de nieuwe ruimte maar weer mijn thinnner opgehaald om de zaak goed te ontvetten.
Eerst lekker gegeten en daarna naar mijn sleutelruimte geglibberd. De heater aangezet en de auto lekker opgewarmd.
Het schema van de schildering erbij gepakt, maar eerst de auto in de primer gezet.
Ik had niet overal goed licht dus achter heb ik een paar zakkers zitten, maar ja perfectie is nu niet aan de orde
Ik ga straks zo snel
dat zie je toch niet meer
De afzuiging nog een tijdje laten draaien en de grondlaag laten drogen. In de tussentijd begonnen met het volladen van de Mercedes Benz.
Daarna met de lavendelblauwe laag begonnen, met kunstlicht is het moeilijk inschatten of het de goede kleur is. Maar ja nu te laat
De heater en afzuiging vol aan en nu laat ik de zaak een dag drogen, morgen ga ik dan de zaak afplakken en het oranje spuiten. Dan kan ik donderdag het wit gaat doen.
Schema's erbij en dit is toch wel genieten moet ik zeggen, ik heb het al jaren lang in mijn hoofd de auto in de rallykleuren te willen spuiten en nu eindelijk gaat het gebeuren.
Ik moet je zeggen, dat het spuiten met een spuitbus me erg meevalt. Je hebt alleen heel goed licht nodig en dat is nu niet helemaal in orde, maar als je rondom van die hallogeenbakken hebt staan kan je heel goed zien wanneer de verf begint te vloeien en dan trekt de lak perfect glad.
Toen ik vanavond terugreed naar huis, was het inmiddels erg glad geworden. Echt link! Gelukkig reed ik met de 205 automaat en niet met de Benetton ( die staat lekker in de verwarmde garage
)