Ik had al lang niet meer in de Rally gereden en ook nu zou het weer gaan regenen, dus besloten om vrijdagmiddag vrij te nemen om een stukkie te scheuren
Ik moet tenslotte wel het gevoel hebben dat de auto betrouwbaar genoeg is op het circuit
In de buurt een beetje de olie op temperatuur gebracht en gelijk ook de oorzaak gevonden waarom de nieuwe benzinepomp zo'n herrie maakte, DE BENZINETANK WAS LEEG
en daarom begon de pomp lucht te happen. Door de catchtank kon ik nu de tank tot de laatste druppel oprijden. Dat was het geval toen ik de snelweg af kwam en onder de brug tot stilstand kwam
Ik had er echter al rekening mee gehouden want ik had de jerrycan met racebenzine al naast me liggen
De benzinemeter gaf aan dat er nog een behoeveelheid benzine in zou moeten zitten, maar ik bedacht me opeens dat ik natuurlijk een 205GTI niveau meter had gemodificeerd dus het minimum klopt dus niet meer
Nu dus twee nieuwe ijkpunten, de niveaumeter en het geluidsniveau van de benzinepomp
Ze geniet nu lekker van Octaan102, nog even een stukje binnendoor gereden om toch echt te voelen dat het alleen de benzine tank was die leeg was, maar daarna even het gas erop en via de de snelweg weer terug naar de sleutelruimte.
Ik kan je melden dat ze loopt als een speer, gaat helemaal goed komen
Zaterdag de benzinepomp verplaatst zodat ik de 4 slicks achterin kan meenemen, dat past precies.
Vroeger zat het zo:
Ik heb nu de mogelijkheid om met de Rally over straat naar Zandvoort te rijden. Niet dat dit mijn voorkeur heeft, maar als het tegen zit moet in een oprijwagen voor meerdere dagen huren en dat wordt me te veel. Er is kans dat ik bij Vrij-rijden maar 1 of twee sessies van 20 minuten kan rijden. Het kan ook zo zijn dat ik teveel last heb van mijn polsen en dat ik er na een half uur al weer de brui eraan geef ( dan zou ik met de oprijwagen ook gelijk weer terug kunnen en is er helemaal geen sprake van meerdere dagen huren). Het kan ook zijn dat ik er op de bewuste datum geen ter beschikking heb. Kortom een uitwijk mogelijkheid is altijd welkom.
De pomp zat echter te veel in het midden van de kofferbak.
Heb gelijk een snelkoppeling en een terugslagklepje gemonteerd ( was achteraf niet nodig geweest, maar ik ben lekker bezig geweest, Gino was lekker aan het teuten met zijn 205' ie dus was een gezellige middag)
Ik wil alleen de remolie nog verversen, want ik moet absoluut vertrouwen hebben in de remmen, de remolie zit er nu al twee jaar in dus tijd voor verversing