307 op gas of diesel?

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

307 op gas of diesel?

Berichtdoor kouburg307 » 02 jun 2007, 18:24

Voor mijn werk ben ik op zoek naar een peugeot 307 op gas of diesel. Op jaarbasis rij ik 35000 km. Nu zoek ik een auto die weinig onderhoud nodig heeft en goedkoop is in het gebruik. Daardoor zal mijn keuze gaan vallen op een 307 op gas of diesel. Daarbij stel ik mezelf de vragen: Hoe lang gaat gemiddeld een peugeot op gas mee en hoe lang op diesel? Zit hier nog veel verschil in? Voor mezelf heb ik nog geen afweging gemaakt. Wat raden jullie me aan??
kouburg307
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 jun 2007, 18:22

Berichtdoor Bert » 21 jun 2007, 22:50

ik zou zeggen diesel, zo'n gastank kost een hoop bagageruimte :wink:. Mijn idee over gas is dat het er is om op te koken en voor in de aansteker, maar met de huidige moderne technieken schijnen de auto's het op gas ook wel goed te doen. En heb je plannen om ook naar het buitenland te gaan, dan is het tanken over de grens met gas een tikkeltje moeilijker dan met diesel.
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor JD » 22 jun 2007, 00:42

Ik kan je niet zeggen hoelang een 307 op gas meegaat. Ik kan je (uit ervaring) wel vertellen dat een 406 op gas meer dan 450.000 km meegaat. Hoeveel meer weet ik nog niet, dat ben ik nog aan het uittesten :wink:. Ik ga er vanuit dat ik de 5 ton moet kunnen halen, en dan kijk ik wel of ik ook nog voor de 6 ton ga....
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen


Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten