Uitvallen brandstofvoorziening

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Uitvallen brandstofvoorziening

Berichtdoor j.vdbosch » 11 jun 2006, 12:48

Ik ben al 10 jaar in het bezit van een Peugeot 309 1.4i. De auto heeft me in al die jaren nog nooit laten staan, tot 2 weken geleden. Al 3 keer is de wegenwacht erbij geweest en heb ik diverse zaken laten vervangen oa module ontsteking, verdeelkap en bobine.
Gisteren wilde hij weer niet starten. Het gebeurt elke keer al de auto lang in de zon heeft gestaan. Gisteren kreeg hij volgens de wegenwacht geen brandstof en zou de brandstofpomp kapot zijn. Vanmorgen toch nog maar weer even getracht te starten en ja hoor, liep in een keer.

Weet iemand waar het probeem zit. Ik kan wel weer de brandstofpomp vervangen, maar mogelijk zit hier helemaal het probleem niet. :cry: :cry:
j.vdbosch
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 jun 2006, 12:42

Berichtdoor 403B-1963 » 11 jun 2006, 13:37

Hallo,

In een defecte brandstofpomp geloof ik niet zo,die doet het of die doet het niet of steeds slechter.

Ontsteking daarentegen kan wel gevoelig zijn voor temperatuurs wisselingen maar daar is al het een en ander aan verspijkerd las ik.

Zou dit niet weer een gevalletje "VAPOUR-LOCK" kunnen zijn ?

Na een tijd in de felle zon start hij niet meer en in de ochtend (dan is het wat koeler) start hij wel normaal.

Benzine heeft de vervelende eigenschap om bij temperatuurs verhoging snel te verdampen en als er dan een dampbel in je leidingen of carburateur hebt doet e.e.a. het niet meer zo goed.

Maar waarom e.e.a. zich nu opeens voordoet ???? en niet in de eerdere 10 jaar ???

Hoe start de auto als je een langere rit hebt gemaakt (de motor is dan goed warm0) en je zet hem voor een paar minuten uit. Start hij dan daarna normaal of gaat dat ook slecht? En na bvb een kwartier afkoelen ( of na de carburateur met een natte doek geforceerd af te koelen) hoe doet hij het dan?

Succes met het zoeken.

Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor j.vdbosch » 12 jun 2006, 09:46

Bedankt voor je reactie. Ik zal vandaag nog eens langs de garage gaan. Verder zal ik de tip van de koele doek uitproberen.
Gisterenmorgen starte hij als een zonnetje en na een middag in de zon wilde hij niet starten. Het ligt dus duidelijk aan de warmte.
Maar waar?
j.vdbosch
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 jun 2006, 12:42

Berichtdoor j.vdbosch » 12 jun 2006, 23:03

Brandstofpomp vervangen en hij loop weer als een zonnetje.
j.vdbosch
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 jun 2006, 12:42


Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten