Nieuwe Euro 95 van SHELL

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Werkt het niet of werkt het wel

Werkt WEL
1
6%
Werkt NIET
1
6%
Zal wel tussen de oren zitten
9
56%
Tank nooit bij SHELL
5
31%
 
Totaal aantal stemmen : 16

Nieuwe Euro 95 van SHELL

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 29 apr 2006, 00:09

Werkt deze niet of wel?

SHELL introduceerde onlangs nieuwe euro 95 met economy formule.
Klinkt leuk dus ik als vaste SHELL klant heb het ook getankt (ik tankte altijd 95)
En wat blijkt ik halde zowaar de 1 op 12.5 terwijl ik normaal 1 op 11.5 rijd.
Dus licht het aan de brandstof of zit het tussen de oren?

Nog ff een tank testen.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Mockenrue » 29 apr 2006, 00:48

Heb een over-buurman die in de brandstoffen scene zit. Vertelt wel 'ns wat op feestjes. Op dit moment gooien veel tankstations hun loodhoudende Super benzine er uit. Er is dan een pomp over. En dan is daar ineens een nieuwe benzine die veel beter presteert . . .
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2744
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Edzo » 29 apr 2006, 01:11

Hm. zal het ook eens proberen met de CT. Heb nu een aardig idee van het verbruik, (ook 95) 1:13.5.

Maar ja....wat Mockenrue zegt, de commercie wil ook wat..... pffff, economy-formule? :? pakkende naam voor de meeste argelozen onder ons.
en oja, ik tank bijna nooit Shell..... meestal Q8 of soms Total......

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Dick » 29 apr 2006, 12:57

Tjah das nou marketing, product lifecycle en al die onzin, in principe hetzelfde als wasmiddelen, als je alles gehad hebt komt er weer eentje op de markt gewoon voor witte was....
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Marcel » 29 apr 2006, 18:33

misschien handig om er even op te letten, dat niet het gemiddelde verbruik van de afgelopen( :roll: ) winter wordt gebruikt.
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 30 apr 2006, 01:42

Marcel schreef:misschien handig om er even op te letten, dat niet het gemiddelde verbruik van de afgelopen( :roll: ) winter wordt gebruikt.


Ik kijk altijd naar het verbruik van de laatste tank zit meestal tussen de 1:11 en 1:12 licht er aan of ik veel lange of korte afstanden gereden heb.
ik heb het verbruik nog nooit boven de 1:12 gehad dus vandaar dat ik dacht dat het wel werkt maar kan nog tussen de oren zitten ff kijken als de hudige tank leeg is.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Jeetje » 30 apr 2006, 10:03

Zoals Mockenrue al aangaf, is er na het verdwijnen van gelode benzine een lege plek ontstaan. Sommige merken zetten er gewoon een extra Euro 95 pomp voor bij, maar bij -met name- Shell hanteren ze een andere strategie..

Eerst hebben we die 'groene' benzine gehad (ik weet niet eens meer hoe die heet(te)), waarmee je -voor een paar cent extra- het milieu spaarde. Dat was echter geen succes, omdat mensen wél bereid zijn om die benzine te tanken alsie mínder kost dan regulier 95, of misschien wel hetzelfde. Duurdere benzine voor het milieu; dáár begint de Nederlander kennelijk niet aan (en terecht, zou ik bijna zeggen).

Toen kwamen ze met die 'Ferrari-benzine'...
Tja... De auto zou er sneller door gaan rijden, beter oppikken, mooier stationair, etceter, enzovoorts, enzoverder.

Alleen is dat waarschijnlijk wél zo in Duitsland, want daar heeft deze benzine 100 octane, terwijl hij hier in Nederland op -dacht ik- 96 is blijven steken.

Dus die benzine wordt ook minder verkocht dan door Shell gehoopt/gedacht...

En dus hebben ze nu weer iets nieuws bedacht: benzine waarmee je verder komt...

Dát moet de zuinige Hollander toch aanspreken??? Je betaalt hetzelfde en je auto wordt er zuiniger van! Althans dat beweren ze...

Eerst zien, dan geloven!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 30 apr 2006, 10:11

Je bedoelt "Pura" Jeetje. Idd geen succesverhaal. Over het octaangetal van V-power doet Shell (in NL) nogal geheimzinnig. Waarschijnlijk is het ca. 97, dus een goede vervanger voor auto's die eigenlijk super moeten tanken.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 06 mei 2006, 15:19

Weer een taank beurt later en het verbruik was 1:12.6 :P
Dus ik zeg dat het echt werkt en niet zomaar een promotie stunt is.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 16 mei 2006, 23:28

Weer een tank leeg en voor het eerst 1:13 gehaald.
En ik heb mijn rijstijl volgen mij niet echt aangepast.
(ik krijg nog steeds klachten dat ik te gehaast en te snel rijd)
dus als ik echt mijn best zou doen zou 1:14 haalbaar moeten zijn,
das zuiniger als de fabrieks opgave :!: :!:
das namelijk 1:12.4
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Jeetje » 17 mei 2006, 09:05

Werk jij toevallig bij/voor Shell??? :?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 18 mei 2006, 01:23

Jeetje schreef:Werk jij toevallig bij/voor Shell??? :?


Nee hoor ik tank er alleen :lol:
Gelukkig dicht aan de duitse grens dus veel korting. 9 cent de liter :twisted:

Bij de lokale Tango/tinq krijg je maar 8 cent :mrgreen:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Dick » 18 mei 2006, 16:34

Ravon 305 schreef:Weer een tank leeg en voor het eerst 1:13 gehaald.
En ik heb mijn rijstijl volgen mij niet echt aangepast.
(ik krijg nog steeds klachten dat ik te gehaast en te snel rijd)
dus als ik echt mijn best zou doen zou 1:14 haalbaar moeten zijn,
das zuiniger als de fabrieks opgave :!: :!:
das namelijk 1:12.4


Hioe hard rij je meestal?
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 19 mei 2006, 00:48

@Dick
Te hard :?:
Normaal zo'n 10Kmh op de snelweg en 20 Kmh op de anderwegen boven de Max toegestane snelheid.
In bochten zo hard mogelijk (Minder remmen = minder hoeven optrekken)
Natuurlijk altijd alert voor flitsers :evil:
En bij stoplichten trek ik nogal pittig weg.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Dick » 19 mei 2006, 12:46

Ravon 305 schreef:@Dick
Te hard :?:
Normaal zo'n 10Kmh op de snelweg en 20 Kmh op de anderwegen boven de Max toegestane snelheid.
In bochten zo hard mogelijk (Minder remmen = minder hoeven optrekken)
Natuurlijk altijd alert voor flitsers :evil:
En bij stoplichten trek ik nogal pittig weg.


Ok je rijd gewoon zo als het hoort dus...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 20 mei 2006, 00:54

@Dick:
Daar zijn meerdere mensen en vooral de Wet het niet mee eens :lol:
Ik wel overigens :twisted:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Dick » 21 mei 2006, 14:35

Ach ja, stelletje geldkloppers...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 22 mei 2006, 01:11

:evil: :evil: :evil:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor folkert » 23 mei 2006, 19:53

Mijn ervaring is dat het verbruik (van Esso 95 en 1 x op de 3 beurtjes Esso 98) sterk afhangt van het gebruik : constant op de snelweg met ca 120 - 130 gaat 't makkelijk 1 op 13, in de stad en korte stukken blijft 't steken bij 1 : 10 ( en dan ben ik geen scheurder - respect voor 't mechaniek enzo....)
allez 305
305 SR 1987
404 SL 1966 'en restauration'
605 SRTI 1997
Honda CB 750 F2 1978
folkert
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 22 sep 2005, 18:25
Woonplaats: krommenie

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 24 mei 2006, 00:29

folkert schreef:Mijn ervaring is dat het verbruik (van Esso 95 en 1 x op de 3 beurtjes Esso 98) sterk afhangt van het gebruik : constant op de snelweg met ca 120 - 130 gaat 't makkelijk 1 op 13, in de stad en korte stukken blijft 't steken bij 1 : 10 ( en dan ben ik geen scheurder - respect voor 't mechaniek enzo....)


Dat is bij mij dus gemiddeld dus snelweg stad en polder kilometers.
25% polder, 35% snelweg en 40% stad
Ik woon op een klein dorp en werk in het centrum van Nijmegen.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Jerroen » 29 mei 2006, 21:55

Ik het één keer getankt (in mijn Hyundai) ik kon geen verschil merken in verbruik.
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 30 mei 2006, 00:32

Heb de afgelopenkeer noodgedwongen bij de Total getankt en haalde daarmee net 1:12 maar daar zitten wel zo'n 65 to 70% snelweg km bij
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel


Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten