Pagina 1 van 3

een Vlaamse 305 s5, mijn Oco'tje

BerichtGeplaatst: 31 jan 2008, 21:57
door Dedonax
Sinds gisteren staat ie in mijn garage, deze 305 S5 uit 1984. Bedoeling is om deze eens goed onder handen te nemen en klaar te stomen tegen eind 2009. Dan kan ik hem inschrijven als oldtimer.

Verder details volgen nog wel.


Afbeelding


guS

BerichtGeplaatst: 31 jan 2008, 21:58
door pEus
Gefeliciteerd met je aanwinst :D

BerichtGeplaatst: 31 jan 2008, 22:08
door eri©on
mooie auto, moet er veel aan gebeuren?
Wat betekent het type S5?

BerichtGeplaatst: 31 jan 2008, 22:08
door peugeot505
gefeliciteerd,maar hoe :? grondig aanpakken? die ziet er toch nog zeer goed uit blijkbaar.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2008, 22:14
door Dedonax
Voor de specificaties van het S5-type wil ik jullie graag verwijzen naar: http://aebergon.club.fr/Peugeot/page_Peugeot_305_S5.htm . Grondig aanpakken betekent o.a. het schuifdak herstellen, motor- en passagierruimte reinigen, kleine mankementjes herstellen (veer van de koffer achteraan bijvoorbeeld).
Alvast bedankt voor de reacties.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2008, 23:32
door Martijn
De S5 heette bij ons Select en is een GR met GT uitrusting. Om begrijpelijke redenen besloot Peugeot NL om de auto hier maar geen s5 te noemen... :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 01 feb 2008, 00:14
door Harrie
proficiat met deze prachtige aanwinst!
Ziet er schitterend uit, embleem S5 is prachtig.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2008, 06:21
door M. van der Meulen
Mooie wagen, mét schuifdakje zo te zien? Gefeliciteerd en veel plezier met toeren straks! M.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2008, 16:52
door Idranor
Leuk! Gefeliciteerd! De S5 is een leuke uitvoering die je in Frankrijk en blijkbaar ook Belgie nog regelmatig tegenkomt, net zoals je de Select bij ons nog regelmatig tegenkomt.

Een goede veer voor de kofferbak kan nog lastig worden of zijn die nog via de dealer te krijgen?


Opmerking van heel andere orde: mag de foto wat kleiner? Dan hoeven we niet steeds van links naar rechts te scrollen om een zinnetje te lezen.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2008, 17:05
door Dedonax
foto ff aangepast. :wink:

BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 23:26
door johan205
ZIET ER MOOI UIT.
HOOP HEM BINNENKORT OP EEN MEETING TE BEWONDEREN.

BerichtGeplaatst: 04 feb 2008, 14:29
door Idranor
Dank voor het aanpassen van de foto!

BerichtGeplaatst: 11 feb 2008, 01:24
door Joliet Jake Blues
Idranor schreef:Een goede veer voor de kofferbak kan nog lastig worden of zijn die nog via de dealer te krijgen?



Dealer volgens mij nog wel naar weet niet zeker, wel bij Jonkhart.
Ik weet alleen wel zeker dat die gasveer een fortuin kost.
Jonkhart vraagt €60, voor een imitatie :!:
Ik dacht dat 2 jaar terug bij de dealer zo.n veer €80,- inc. btw was :shock: :evil:

Dan zet ik er wel een bezemsteel tussen om de boel open te houden!!

BerichtGeplaatst: 11 feb 2008, 08:10
door Martijn
Ravon 305 schreef:
Idranor schreef:Een goede veer voor de kofferbak kan nog lastig worden of zijn die nog via de dealer te krijgen?



Dealer volgens mij nog wel naar weet niet zeker, wel bij Jonkhart.
Ik weet alleen wel zeker dat die gasveer een fortuin kost.
Jonkhart vraagt €60, voor een imitatie :!:
Ik dacht dat 2 jaar terug bij de dealer zo.n veer €80,- inc. btw was :shock: :evil:

Dan zet ik er wel een bezemsteel tussen om de boel open te houden!!


ben bezig veren in te kopen voor het PCN magazijn. Voor de 305 komen ze op plm 40 Euro.

BerichtGeplaatst: 22 feb 2008, 22:53
door Idranor
Kijk dat lijkt me heel redelijke prijs! En geloof me, dat gedoe met een bezemsteel wordt je echt wel zat. Dan geef ik graag 40 Euro uit voor een nieuwe! Niet dat ik m nodig heb, maar dat komt vanzelf een keertje...

BerichtGeplaatst: 12 apr 2008, 14:25
door Dedonax
Mijn waarde Pug-liefhebbers,

vandaag is de "onhandige" eens een kijkje gaan nemen om de benzinemeter terug te laten functioneren. Dit heeft ie gevonden in zijn kofferbak.

Afbeelding


Daar de meter op 0 bleef staan, heb ik de eerste stop eruit gehaald om de vlotter te vinden. Maarrrrrr, aan de andere kant van de stop was er niks, noppes, nihil, ........

Afbeelding


Heeft er iemand zo een vlotter liggen bij een afbraak 305 ? Weet er iemand raad ter reparatie hiervan ?


Toch nog goed nieuws: de benzinebak bleek nog goed gevuld te zijn. 'k Heb het effe gecontroleerd met mijn aansteker. Daarna werd het zwart voor mijn ogen :roll: :roll:

guS 8)

BerichtGeplaatst: 29 aug 2008, 20:29
door Dedonax
Het probleem met de vlotter is opgelost, en vandaag kreeg ik een speciale enveloppe uit Frankrijk met 2 speciale brochures

De eerste gaat over mijn eigen 305:

Afbeelding

De tweede gaat over zijn Nederlandse tweelingsbroer:

Afbeelding

guS :wink:

BerichtGeplaatst: 29 aug 2008, 21:42
door Idranor
En, nieuwe vlotter gemonteerd? Lag de oude nog ergens op de bodem? En waarom komen er Nederlandstalige folders uit Frankrijk?

BerichtGeplaatst: 30 aug 2008, 00:57
door Dedonax
Een tweedehands-versie van de vlotter is gemonteerd ipv een nieuwe. De oude heb ik nog niet gevonden, eerst het reservoir maar eens bijna leegrijden. Folders komen van een Franse verzamelaar die een hele stock van Franse wagens op voorraad heeft.

BerichtGeplaatst: 01 sep 2008, 04:03
door Justice
S5... SS...
Ik vind het maar raar... De Fransen hebben over het algemeen een grotere hekel aan duitsers dan wij denk ik. En er staat toch duidelijk S5

Maar ik vind het een hele mooie!

BerichtGeplaatst: 29 sep 2008, 09:02
door Dedonax
Mooie advertentie gevonden uit 1985:

Afbeelding

guS :wink:

BerichtGeplaatst: 29 sep 2008, 12:44
door Idranor
Inderdaad een mooie advertentie, hoewel wat lastig leesbaar. Maar het is de moeite waard! 8)

BerichtGeplaatst: 29 sep 2008, 14:47
door Dedonax
Dit is beter leesbaar

Afbeelding

groetjes :wink:

BerichtGeplaatst: 30 sep 2008, 20:47
door zozolala
de loftrompet hierboven gaat vooral over de zuiniger GR

BerichtGeplaatst: 15 okt 2008, 21:53
door folkert
.....en dat is volkomen terecht....:-)))