Kapotte bowdenkabel schuifdak Peugeot 305

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kapotte bowdenkabel schuifdak Peugeot 305

Berichtdoor FlynnvanSchijndel » 11 apr 2022, 15:10

Hallo,

Ik ben sinds een half jaartje de trotse eigenaar van een Peugeot 305 GL uit 1986. Deze heeft een zonnedak waar ik dan ook veel gebruik van maak.
Een weekje geleden probeerde ik het zonnedak te sluiten, maar na een harde knal achterin de auto lukte dit niet meer. openen lukte echter wel nog.

Na de gehele schuifdak installatie langs te gaan, en enorm veel nuttige informatie op dit forum, heb ik het probleem kunnen vinden. De witte buitenkant van de bowdenkabel is gebroken, net na het elektrische motortje links in de kofferbak. Hierdoor wordt de binnenste kabel niet meer door deze witte slang geduwd, maar neemt hij de gebroken witte kabel mee. Aan de andere kant van de bowdenkabel wordt het schuifdak dus niet meer aangeduwd door de binnenste kabel, om het schuifdak te sluiten. Onderaan het bericht heb ik afbeeldingen geplaatst ter verduidelijking.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of weet iemand misschien waar/of ik deze witte bowdenkabel nog ergens kan krijgen?
Dit probleem is al eens vaker op dit forum beschreven, dus dit leek mij de perfecte plek om hulp te vragen.

Ik kijk uit naar een reactie, en natuurlijk bedankt voor het lezen!

Groetjes,

Flynn van Schijndel

Afbeelding
Hier zie je de breuk van de witte slang, net na waar hij gemonteerd zit aan het motortje (linksonder)


Afbeelding
Hier draaid het motortje, maar wordt de kabel niet door de witte slang geduwt, maar neemt hij deze mee.
FlynnvanSchijndel
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 apr 2022, 21:37

Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten