Hallo allemaal,
Afgelopen jaar december heb ik in een opwelling een Peugeot 305 automaat gekocht, ( in een verschrikkelijke staat.
De motor liep niet, geen remdruk, rotte achterwielkasten, schade achter. Enz enz.
Het eerste wat op de to do lijst stond is de auto technisch in orde maken, en een beetje toonbaar te maken. Zo gezegd zo gedaan. Het motortje hadden we vrij snel weer aan het lopen, de achterschermen hebben we hersteld. En laten spuiten. Na een week of 3 sleutelen hadden we de auto weer op de weg staan, met een nieuwe Apk van twee jaar.
Na een maandje of twee rond gereden te hebben. En het een en het ander er aan versleuteld te hebben, zijn we een beetje verlieft geworden op het 305je.
Echter was het blokje toch wat gaar. Had carterdruk. Geen vermogen. Die bak begon wat te gieren.
Dus tijd voor een upgrade.
We hebben een rfs motor gekocht uit een Xsara coupe. Deze motor en bak direct gereviseerd en voor zien van een set gasklephuizen, een vrij programmeerbare ecu.
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170614/77cb2d0a732c3c7cf0df71eb7ef44064.jpg[/img]20170614/9e37ddf6b166b66a07e60e38f5d9c3f6.jpg[/IMG]
Uiteraard zijn de remmen ook aangepast. Voor een setje 2.0 hdi remklauwen met schijven. Achter komen er schijven onder van een Xsara coupe, (in de maak) met een 32mm hoofdremcilinder.
De schokbrekers zijn vervangen voor een schroefset.
Uitlaat 2.5mm rvs. Met twee Simons dempers.
Sommigen van jullie zullen het sonde vinden, sommige zullen het waarderen.
Vind het in ieder geval leuk om met meerdere 305 Hobbyisten te delen.
Nu staat in de planning om de auto verder langzaam op te knappen. Maar eerst de zomer maar even genieten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk