Pagina 1 van 1

Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

BerichtGeplaatst: 09 jan 2014, 17:07
door peus305automatic
Ben in het bezit van een 305 Automatic 1985. Gisteren de LPG UITgebouwd ivm de nieuwe wegenbelastingwet.
De motor loopt helaas niet al te best stationair op benzine, maar ik zal de sproeiers en vlotternaald controleren. Wie weet helpt dit nog, de teller staat inmiddels op 490.000 km.
Nu mijn vraag, wie kan mij helpen aan een foto waarop het uitlaatspruitstuk met gemonteerde luchtverwarmingsplaat (heet dit zo?) te zien is. Dit was verwijderd ivm met LPG, maar ik wil het weer terug inbouwen. Ik weet niet meer hoe het eruit ziet. Ik heb wel onderdelen liggen, maar ik weet niet of deze wel van dit type zijn, misschien nog van mijn 304 die ik jaren geleden had.
Alle hulp is welkom, bedankt

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

BerichtGeplaatst: 09 jan 2014, 18:20
door jan-03
Je zal de kleppen nu na moeten stellen waarschijnlijk..
Voor lpg staan ze iets ruimer..
Dan zal ze op benzine ook beter gaan lopen...
gr jan

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

BerichtGeplaatst: 09 jan 2014, 19:28
door joospeugeot
\

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

BerichtGeplaatst: 10 jan 2014, 20:12
door Harrie
Bij motoren die langdurig op LPG lopen is, dat de vlotternaald inslaat
doordat de vlotter staat te rammelen in de lege vlotterkamer.
Nieuwe vlotternaald is dus zowiezo een must.
grt, Harrie

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

BerichtGeplaatst: 11 jan 2014, 13:04
door 305 friesland
Het stelt niet zo veel voor ,een kapje op het uitlaatspruitstuk waar een hittebestendige slang aan komt die naar het luchtfilter loopt naar de automatische klep die zelf de zomer en winterstand regelt.
sproeiers schoonmaken daar worden ze nooit minder van ,en zo als in het verhaal zal dat het probleem wel zijn aangezien het probleem zich stationair voor doet.
verwarming is alleen belangrijk tegen bevriezen als de temp beneden denk ik de 5 graden komt, ooit zelf een meegemaakt met een mazda waar het ook niet helemaal in orde was.
bij te ruim staande kleppen lopen ze meestal nog wel goed , iets minder stil maar geen grote problemen.

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

BerichtGeplaatst: 11 jan 2014, 17:35
door peus305automatic
He bedankt voor alle reacties
Bedankt mrgreen, ik weet van het kapje af, maar ik snap niet goed hoe het op het uitlaatspruitstuk gemonteerd moet worden. Een foto zou welkom zijn. Kan ik ook zien of ik het goede kapje heb of naar iets anders moet zoeken. Zit het met een bout vast of twee? Het duurt nu erg lang voor de motor op temperatuur komt.

De auto liep redelijk op gas, gezien de km stand.
Nu lijkt hij bij koude motor op drie cilinders te lopen. Kleppen zijn nog onlangs gecontroleerd. (voor het eerst in zeer lange tijd) vooral bij een cilinder was het verloop erg groot, ander plaatje bij de dealer gehaald, bij warme motor loopt hij erg langzaam stationair en valt na enige tijd zelfs uit voor een stoplicht. Het stelschroefje staat helemaal ingedraaid. het lijkt op verzuipen, dus controle van de vlotternaald lijkt een goeie tip, bedankt.

Dus graag nog een foto van de plaatje gemonteerd de uitlaat, dan wordt de motor in ieder geval wat eerder warm dan nu het geval is.
(trouwens hoe plaats je een foto op dit forum, kan dit wel? ergens anders plaatsen en dan een link er naar toe plaatsen?)

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

BerichtGeplaatst: 13 jan 2014, 23:25
door peus305automatic
Kapje is inmiddels gemonteerd, nog eens goed gekeken, ik vond nog een ander tapgat in het spruitstuk, blijkbaar eerst met mijn neus gekeken.
Wat opvalt is dat de motor nu veel sneller op temperatuur komt.
Verder de sproeiers met perslucht doorgeblazenen en ontdekt dat de sproeiers er verkeerd om in zaten. Die van de eerste trap zat in de tweede trap. (In Olieslager de waarden gevonden voor de eerste en tweede trap voor een carburateur in een automatic van 1985.) nu is het inhouden bij kickdown opgelost! Blijkbaar heeft iemand na schoonmaken ze verwisseld of zoiets, lijkt me niet van fabriek af.
De vlotternaald durf ik nog even niet aan te zitten, ik zag dat je dan wellicht een nieuwe pakking nodig had,
Groetjes