technisch probleem met sturen ?!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

technisch probleem met sturen ?!

Berichtdoor madecas » 16 apr 2006, 17:35

Hallo iedereen,

Wat leuk om deze site te vinden. Wij zijn sinds kort in het bezit van een mooie Peugeot 505 uit 1979. Hij heeft maar 83000km gelopen en een vriend van ons heeft 'm uit frankrijk geinporteerd. Hij is vrijwel roestvrij. We hebben er een lpg-installatie ingezet en hij heeft een dinitrolbehandeling gehad. Naast onze renault safrane is deze auto ook een unieke rijervaring.

Mijn vraag aan de techneuten onder jullie is de volgende:
Toen ik de peugeot vanmorgen reed viel mij op dat hij moeilijk uit de bocht terugstuurt. (het stuur heeft dus de neiging niet makkelijk terug te draaien als ik uit de bocht kom) Ik weet vrijwel zeker dat dit eerst niet zo was.
Heeft iemand van jullie een idee hierover?? Het spreekt voor zich dat ik inmiddels gewend ben aan het zonder stuurbekrachtiging rijden

vriendelijke groeten

WJ
madecas
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 apr 2006, 17:20

Berichtdoor Edzo » 17 apr 2006, 10:42

Welkom! Goed te horen, dat er weer een 505 gered is van de export naar een ver weg heet land! En veel plezier op het forum toegewenst.

Ik kan je persoonlijk niet helpen, maar ik ben er vrij zeker van, dat er vast wel iemand anders is die dat hier wel kan.

Natuurlijk zijn we nieuwsgierig naar foto's!

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Nikilauda504 » 18 apr 2006, 07:51

Op de stuurkogels, fuseekogels en het stuurhuis zitten smeernippels! Als het probleem er na het doorsmeren nog steeds is, dan kun je één voor één de stuurkogels los maken en zelf voelen of het in het stuurhuis, de stuurkogels of de fusees zit. Of anders in het bovenste draaipunt van de veerpoten.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor madecas » 18 apr 2006, 19:05

Hoi,

Hartelijk dank voor je reactie. Hier kan ik goed mee verder.
Wat betreft de eerste reactie. Ik zal binnenkort foto's nemen en ze posten.

vriendelijke groeten

WJ
madecas
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 apr 2006, 17:20

Berichtdoor Nikilauda504 » 21 apr 2006, 10:47

Probleem al opgelost? Ik heb eventueel nog wel een compleet stuurhuis liggen en 1 nieuwe stuurkogel.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten