Het Rode Gevaar

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor Wim_505_GTDTE » 05 aug 2013, 12:44

Koppen van diesel en turbodiesel zijn niet hetzelfde.Turbo heeft versterkte kleppen en messing geleiders.Compressieverhouding is ook anders 22/1 tov 23/1 bij gewone diesel.
Mischien best vergelijken als kop eraf is.Soms staan er nieuwe koppen te koop voor ca 500 euro en eventueel kan je ook een kop van een Scorpio diesel XD3T motor nemen.

grtjs wim.
Wim_505_GTDTE
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 09 mei 2013, 22:28

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor Michael » 05 aug 2013, 12:49

bepalen de zuigers de compressie verhouding niet ?
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor joospeugeot » 05 aug 2013, 13:45

Michael schreef:bepalen de zuigers de compressie verhouding niet ?


dat denk ik eerder. of je zou een andere verbrandingskamer moeten hebben die groter of kleiner is maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

of de kop van een dsl of td gelijk is kan ik niet zeggen, ik heb geen fiches van een 505.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor 403diesel » 05 aug 2013, 14:24

Zuigers van een td zijn iets lager.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 05 aug 2013, 14:48

ja, als je wilt graag, want het vermoeden gaat toch wel zwaar richting gescheurde kop nu.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 05 aug 2013, 17:46

Ik heb de wagen nu ook eens aangeboden bij de veelbesproken exporthandelaren. Niet om dit nu direct te gaan doen, maar om eens uit te vogelen wat zo'n auto nu werkelijk opbrengt, mocht ik er geen brood meer in zien. Tot nu toe heb ik daar echter nog geen succes mee geboekt, ik moet nog wat telefoontjes afwachten van handelaren die mij zouden terugbellen. Maar ik heb in elk geval nog geen enthousiaste reacties ontvangen. update volgt later.

ps: ik heb ook nog de verantwoording over het welzijn van mijn blauwe gld, deze wagen is op een paar kleine puntjes na perfect. Als ik ook nog eens een goede kop moet gaan zoeken, ook alweer 500,- dan ga ik alweer een stuk verder dan het gestelde budget wat ik heb gemaakt om deze auto in orde te krijgen. Het leven bestaat uit het maken van keuzes, en soms ben je gedwongen om een minder leuke keuze te maken. In het geval van export of verkoop, dan gaan de wielen over naar de gld, de nieuwe accu en nog wat dingen die ik voor de gld kan gebruiken. Ik ben dan weliswaar een 505 armer, maar ik kan nog steeds genieten van de gld en dat maakt het minder rauw voor mij.

Als er mensen zijn die boos worden van het feit dat de wagen -misschien- richting export verdwijnt, dan zou ik zeggen: make me an offer i can't refuse..

Ik ga vanaf dit punt alle opties open houden, zoals ik zaterdag al aan heb gegeven. Uiteraard kies ik voor de voor mij- beste- optie, dat kan mij niemand kwalijk nemen.

toch ?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor MarcoPeus » 05 aug 2013, 18:38

Kwalijk kan niemand je dat nemen Bert maar je moet altijd voor ogen houden dat je met een oude auto rijdt en er altijd dingen kapot zullen gaan die je niet leuk vindt. Sterker nog, er zijn nieuwe auto's die om de 3 maanden terug naar de garage moeten omdat er van alles aan schort dat vervangen moet worden (Toyota's met name).
Het is lovenswaardig dat je een auto in perfecte conditie wil gaan brengen maar na 2000 km is dat perfecte er alweer vanaf en dienst het volgende zich weer aan. DAT is nu het rijden met een oude auto. Goed voor de staatskas/economie.
(Iets dat de overheid niet KAN begrijpen omdat men daar te dom voor is en te ver van de samenleving voor verwijder is. Dit terzijde.)
Stel je legt een nieuwe kop er op (mits je die kunt vinden) of je laat deze reviseren, de auto is perfect en je bent blij. In oktober gaat de vacuüm pomp de pietenwei op en sta je weer voor een nieuw dilemma.
Wil je dat allemaal niet, koop dan een nieuwe auto voor 30.000 euro (of nog veel meer), schrijf daar per maand 500-800 euro aan af, breng m elk jaar naar de garage voor onderhoud (waar ze altijd iets vinden waardoor de factuur over de 300 euro heen gaat) en na 100.000 km is ook van die auto de distributieriem aan vervanging toe. Indien deze auto 10 jaar oud is en 250.000 gelopen heeft krijg je er bij de garage handelaarsprijzen voor en mag je 40.000 aftikken voor een nieuwe.

'T lijkt misschien een beetje zwart-wit en ik wil je er helemaal niet vanaf houden om de auto niet te exporteren, dat zijn jouw zaken maar je moet jezelf wel afvragen: "waarom rij ik een oldtimer" of "waarom wil ik een oldtimer rijden"

Ik kan ook niet alles zelf en als ik alles wat ik aan al mijn auto's nog wil doen zou willen LATEN doen, kost me dat minstens 25.000 euro. Geld dat ik er niet aan (kan) uitgeven. Maar dat is ook de sport. Er moet altijd iets te doen blijven aan die oude barrels. De hemel in mijn 404, roest aan de 604 en 404, 104 afbouwen, spuiten en voorruit rubber 403, spuiten 505, rijklaar maken van 505 en 309. enz enz enz, Ik zal er waarschijnlijk nooit meer allemaal aan toe komen maar dat boeit me niet.
DIT is mijn hobby, hij kost geld en komt nooit af, en ALS een auto af ZOU komen, koop ik weer een nieuwe. Net zoals vissen, je vangt t beest en gooit m terug om weer een andere te vangen.

Helaas zijn er weinig mensen die je een bod op de auto zullen geven. De echte liefhebbers zijn voorzien of hebben de garage/loods vol staan. De profiteurs zoeken hun heil elders en verkopen hun eigen petroleum/gasstel al zelf en kopen een afgetrapte bak met G3 (no offense aan de G3 rijder overigens) om maar zo goedkoop mogelijk te kunnen blijven rijden.
Schept wellicht wel meer sympathie van de doorsnee burger jegens ons als liefhebbers omdat wij ondanks de overheids maatregelen TOCH oldtimer blijven rijden. Dat onderscheid de liefhebber van de profiteur.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 05 aug 2013, 19:43

Marco, bedankt voor je advies, maar je mist de kern van deze zaak. Als je dit zou schrijven over mijn GLD, dan had je volledig gelijk. Maar ik wil hier ook geen discussie gaan voeren over het hoe en waarom. Dat brengt geen oplossing.

Ik wil wel praten over een goede technische oplossing, een oplossing die niet al te veel geld meer gaat kosten. (dus dan heb ik het over dat iemand mij met liefde een kop kan schenken) En anders verkoop, liefst aan een liefhebber, maar als het niet anders kan, naar Afrika.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor MarcoPeus » 05 aug 2013, 20:10

Blijft een feit dat de auto na kop revisie/vervanging weer kapot KAN gaan. Het is per slot van rekening een auto van 26 jaar oud.
Een kop schenken zal wel niet zo snel gebeuren, te zeldzaam voor lijkt me.
Laat die van jouw gewoon reviseren?! Een kop die je geschonken krijgt zal niet zomaar geschonken worden lijkt me. Als t al niet "gewoon" een kapotte pakking is.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor risky » 05 aug 2013, 21:03

ach een 505 is vrijwel probleemloos en zeker met een indenor gewoon de kop eraf dan weet je gelijk wat er aan de hand is
mijn j9 bus is pis heet geweest als ik hem starte dan vloog de koelvloeistof tegen het raam aan
(bij de de vorige eigenaar) ik heb hem gekocht 1 nieuwe koppakking en vlakken (de kosten) 160 eurie (het werk) 4 uurtjes.
Gewoon zelf aanpakken die 505 en eerst eens kijken voordat je over horror verhalen begint van koppen gescheurd.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 05 aug 2013, 22:03

als het zo gemakkelijk is, dan koop 'm zou ik zo zeggen...voor een scherpe prijs is ie van jullie. Be my guest. Haast je wel, de eerste exporthandelaar heeft al een redelijk bod uitgebracht. Het bod is nog niet helemaal naar mijn zin, maar het is pas de eerste bieding.

Een kop gaat mij minimaal 500 euro kosten, de pakking kost rond de 90,- euro. Het arbeidsloon gaat rond de 600 euro kosten. Bij elkaar zo'n 1200 euro. Daarbij komt, er is zo'n 3000km gereden met die motor zonder oliekoeler. Ik ben daar niet bij geweest, maar feit is dat de motor verschillende malen heet is gelopen. Niemand kan uitsluiten, ondanks het feit dat dit een indenormotor is, dat er straks nog andere schade naar boven gaat komen. Voor mij wordt dit zo langzamerhand een te ongewis verhaal. Ik twijfel zelf ook nog wel over wat ik exact ga doen. Maar ik heb er al meer dan 1000 euro ingestoken. Ik heb mijn vakantie naar de bliksem zien gaan. etc, etc.

Ik heb nog een 505 en daar moet ook nog het een en ander aan gebeuren, mijn verstand zegt mij dat ik mij beter kan gaan concentreren op die auto. Daar zijn geen gekke dingen mee gebeurd, ik weet alles van deze fantastische auto, en kan mij wellicht beter op deze schoonheid gaan richten. Als de rode 505 er niet tussen was gekomen dan was zij allang geheel klaar geweest. (en keek ik nu terug op een leuke vakantie :shock: ). No hard feelings verder, life can be a bitch sometimes, maar ik wil verder.

Niemand kan mij verder het ontbreken van geduld toezeggen, ben vanaf de eerste week bijna nonstop bezig geweest om er voor te zorgen dat de rode in orde kwam, maar ja..ook aan mijn krachten komen een eind.
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 05 aug 2013, 22:29, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor MarcoPeus » 05 aug 2013, 22:26

Zo makkelijk is t. Kopje er af, en effe kijken. Kan iedereen met een goeie doppenset, echter zoals ik al eerder schreef is de garage/loods bij liefhebbers vol, zo ook bij mij. Bovendien heb ik al een 505, en een hele zeldzame ook nog. Zonde als de jouwe richting de zandbak zou gaan maar deste zeldzamer wordt de mijne. Jammer dat je nu deze (in mijn ogen overhaaste) beslissing neemt. 4 uur geleden schreef je nog "mocht ik er geen brood meer in zien", en 4 uur later is het brood op?
Zondag nacht ga je de kop er nog afhalen en nu ben je er klaar mee.
Vergeef me Bert dat ik wellicht een beetje over kom alsof ik geen begrip kan opbrengen voor je beslissing maar ik ben nu eenmaal een Peugeot liefhebber in hart en nieren. Waar ik geen begrip voor kan opbrengen is je snelle manier van besluitvorming. Overigens, wat is een scherpe prijs?
Je bent toch nog steeds welkom op Café-et-Voitures 2 in 2014 hoor :D
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 05 aug 2013, 22:30

Marco, je bent voor mij beslissingen aan het nemen, dat is niet geheel fair. ik ben hier nu al maanden mee aan het aankloten, dus wat is snel ?? Het is heel gemakkelijk om voor een ander te denken, maar als het er op aan komt dan moet ik dat toch geheel zelf doen.

Ik kom overigens volgend jaar met een stralende blauwe naar de meeting in Sittard :wink:
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 05 aug 2013, 22:35

risky schreef:ach een 505 is vrijwel probleemloos en zeker met een indenor gewoon de kop eraf dan weet je gelijk wat er aan de hand is
mijn j9 bus is pis heet geweest als ik hem starte dan vloog de koelvloeistof tegen het raam aan
(bij de de vorige eigenaar) ik heb hem gekocht 1 nieuwe koppakking en vlakken (de kosten) 160 eurie (het werk) 4 uurtjes.
Gewoon zelf aanpakken die 505 en eerst eens kijken voordat je over horror verhalen begint van koppen gescheurd.
mvg


jij bent makkelijk, als ik het hele verhaal open heb liggen dan moet ik het ook gaan repareren, anders is de auto pas echt onverkoopbaar geworden. Waar iedereen maar overheen blijft stappen is dat ik dit door een garage moet gaan laten doen. Ik heb er thuis niet de plaats voor, heb geen momentsleutels etc...
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor joospeugeot » 05 aug 2013, 23:01

en straks moet je toch een andere auto aanschaffen voor alledaags en dan gaat daar wel weer een hoop geld in om ook weer dingen op orde te maken. onder de streep ben je t toch kwijt. dus gewoon een kop gaan zoeken zou ik zeggen.

oh ja, inmiddels heb ik een optie 3 gevonden, is wel weer duurder.

optie 3 : kop maken en ook een nieuwe keerring in de dieselpomp, dan kan die daar al zeker geen diesel meer in t carter lekken
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor risky » 05 aug 2013, 23:03

een moment sleutel is 20 euro bij de litel dus daar hoef je het niet voor te laten
Die j9 heb ik ook gewoon op straat gedaan echt binnen een uur heb je de kop in je handen
Een makkelijkere motor bestaat er niet de nokkenas zit onderin je hoeft niets op tijd te zetten kop eraf en er weer op
voor een reparatie voor een nette prijs kan je me altijd mailen
P.s je mag de rode ook inruilen op de grijze grd geen probleem hoor :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor joospeugeot » 05 aug 2013, 23:07

ik weet niet hoe makkelijk je de turbo met wat leidingen hier en daar los krijgt. zal iets extra werk zijn maar verwacht er geen gekke dingen van dan dat t niet zou gaan.

momentsleutel ? kop trek je toch voornamelijk op grades aan dacht ik.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor Michael » 05 aug 2013, 23:08

Noem eerst maar eens een prijs(je) .
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor SV605 » 05 aug 2013, 23:33

Als ik dit topic eens terug lees naar pag. 1, dan is Marco/tout est beau avec une toch wel de ziener van dit topic gebleken :idea: :wink:

Daarnaast kan ik de opmerkingen van o.a. Marco W en Joos - zeker onderschrijven, hoop dat je uiteindelijk een bevredigende oplossing voor het rode probleem zult vinden 8)


Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 06 aug 2013, 00:49

joospeugeot schreef:en straks moet je toch een andere auto aanschaffen voor alledaags en dan gaat daar wel weer een hoop geld in om ook weer dingen op orde te maken. onder de streep ben je t toch kwijt. dus gewoon een kop gaan zoeken zou ik zeggen.

oh ja, inmiddels heb ik een optie 3 gevonden, is wel weer duurder.

optie 3 : kop maken en ook een nieuwe keerring in de dieselpomp, dan kan die daar al zeker geen diesel meer in t carter lekken



hoe kom je er bij dat ie diesel lekt in het carter ?? Die luchtbelletjes zijn geen diesel. dat heb ik gisteren al getest, het zijn gassen. Uitlaatgassen om precies te zijn. Eenvoudige test voor, met de aansteker. Is het diesel dan gaat het branden en knetteren, verdwijnen de belletjes zodra de vlam er aan komt, dan zijn het gassen. Uitlaatgassen. en, als het diesel was dan zou ook het niveau van het oliepeil moeten stijgen en dat gebeurd ook nog steeds niet.
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 06 aug 2013, 01:17, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 06 aug 2013, 00:51

joospeugeot schreef:ik weet niet hoe makkelijk je de turbo met wat leidingen hier en daar los krijgt. zal iets extra werk zijn maar verwacht er geen gekke dingen van dan dat t niet zou gaan.

momentsleutel ? kop trek je toch voornamelijk op grades aan dacht ik.



In elk geval niet met een doppendoos van de gamma 8)
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 06 aug 2013, 00:51

Michael schreef:Noem eerst maar eens een prijs(je) .


als je tien euro meer geeft dan de export dan ben je spekkoper. maar je krijgt hem met gewone stalen velgen, die mooie velgen gaan onder de gld. dan wordt er in elk geval iemand een beetje knapper van dit verhaal :P
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 06 aug 2013, 00:58

joospeugeot schreef:en straks moet je toch een andere auto aanschaffen voor alledaags en dan gaat daar wel weer een hoop geld in om ook weer dingen op orde te maken. onder de streep ben je t toch kwijt. dus gewoon een kop gaan zoeken zou ik zeggen.

oh ja, inmiddels heb ik een optie 3 gevonden, is wel weer duurder.

optie 3 : kop maken en ook een nieuwe keerring in de dieselpomp, dan kan die daar al zeker geen diesel meer in t carter lekken



Voor een dagelijkse of zakelijke auto heb ik een potje liggen en dat heb ik allang klaarstaan, en dat is ook voor dat bedoeld. En zo heb ik ook een potje voor mijn oldtimerliefdes. En weer een ander potje voor andere zaken. Met goed financieel beheer en beleid heb je op die manier nooit geen financiële problemen. De opbrengst van de rode 505 gaat dan ook weer terug in de oldtimerpot en ik neem mijn verlies als een heer verder, parbleu... :mrgreen: om in de geest van Marten Toonder te blijven. Voor mijn dagelijkse/zakelijke vervoer ga ik een 406/407 diesel halen, maar dat heeft nog geen haast.
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 06 aug 2013, 01:10, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 06 aug 2013, 01:01

risky schreef:een moment sleutel is 20 euro bij de litel dus daar hoef je het niet voor te laten
Die j9 heb ik ook gewoon op straat gedaan echt binnen een uur heb je de kop in je handen
Een makkelijkere motor bestaat er niet de nokkenas zit onderin je hoeft niets op tijd te zetten kop eraf en er weer op
voor een reparatie voor een nette prijs kan je me altijd mailen
P.s je mag de rode ook inruilen op de grijze grd geen probleem hoor :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 07 aug 2013, 16:01

Ik heb nu een aantal handelaren benaderd, maar ik kan niet echt zeggen dat ze in de handen staan te klappen bij het horen van het woord 505...

heb een tweetal biedingen binnen, maar wil er nog een paar proberen.

weet iemand nog telnrs van exporthandelaren ? gaarne per pb.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

VorigeVolgende

Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten